Miten eroon vauvakuumeesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi neljällekö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidiksi neljällekö?

Vieras
Meillä kolme lasta, ja nyt viime aikoina oon alkanu kuumeilla neljättä... Järjen ääntä jos kuunnellaan, se sanoo ei mut sydän väittää muuta...
Ensinnäkin auto menis vaihtoon. Tällä hetkellä tavallinen farkku, eli varmaan tila-auto pitäis neljännen myötä hankkia. Talossakin tulis ahdasta, meillä vaan kolme makkaria, joten aika sompailua tulis, joskaan ei mikään mahdottomuus olis yhdistellä noita huoneita että jokainen sais oman rauhallisen sopen vaikka huoneen joutuiskin sisaren kans jakamaan.
Mulla ei ole ees vakituista työpaikkaa, oon ollu kotiäitinä ja käyny välillä tekeen jotain määräaikasuuksia tms.
Raskausajat oon voinu hyvin, ja synnytyksetkin ihan ok, tosin yks hätäsektio. Miks mä en pääse tästä ajatuksesta neljännestä eroon? Se oikein tuntuu piinaavan mua koko ajan...

mulla jatkuvasti vauvakuume vaikka nuorin vasta 1,5v. Ja sekin vielä pitäis poistaa halukkuuta hakkia lapsia että esikoinen 5v on aivan hirveän hankala ja jotenkin musta tuntuu että tuo kuopuskin vois tulla samanlaiseksi. Silti vain tahtoisin sen kolmannen lapsen. Mutta mies ei taida haluta nyt tai koskaan....

Meikäläisen mielestä päätös on helppo! Mulla nimittäin ikuinen vauvakuume. Jos molemmat haluaa lapsen, kaikki muu järjestyy ajallaan ja tavallaan. Anna mennävaan. Kyllä tässä maailmassa on tarpeeksi materian palvojia, palvotaan me lapsiamme. Kaikkea hyvää sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meikäläisen mielestä päätös on helppo! Mulla nimittäin ikuinen vauvakuume. Jos molemmat haluaa lapsen, kaikki muu järjestyy ajallaan ja tavallaan. Anna mennävaan. Kyllä tässä maailmassa on tarpeeksi materian palvojia, palvotaan me lapsiamme. Kaikkea hyvää sulle!

samaa mieltä olen.

Ajattelisit lapsiasi etkä kuumeilisi uutta lasta. Jos ei ole varaa, eikä tarpeeksi isoa talo on siinä jo syytä ettei hanki enempää lapsia ku pystyy. Lapset on kalliita, eikä ole kivaa ettei lapset saa hyvää lapsuutta.

vastaava tilanne, eli 3 lasta on jo ja sitä neljättä olen kuumeillut kolme vuotta. Jostain syystä asia ei kuitenkaan ole ihan selvä, mutta kuitenkin on annettu pari kertaa oikein mahdollisuus, tuloksena pari keskenmenoa varhaisessa vaiheessa. Olen varmaan sellainen ikuinen kuumeilija, meillä kuitenkin kuopus täyttää nyt 6, joten alkaa olemaan tosi itsenäinen. Olen nauttinut tästä kesästä ihan hurjasti, kun on tehty isompien lasten reissuja oltu mm italiassa ja muuallakin. Ei tarvitse koko ajan hoitaa, heräillä ym. en myöskään pidä raskausaika mitenkään ihanan ja synnytykset olleet rajuja. Monen vuoden pohtimisen jälkeen olen vihdoin seestymässä asian kanssa. Nautin hullun lailla noista kolmesta ja temme heidän ikätasonsa juttuja, ensi kesänä taas ulkomaanreissulee, nauttivat siitä niin kovin ja teemme pientä remppaa, aikaa olla miehen kanssa ihan erilailla ja suhde kukoistaa. Kukin taplaa tyylillään, jos olet varma että vielä haluat ja varsinkin jaksat, eikä se ole sisaruksilta pois, niin tee se neljäs, mutta jos et ole ihan varma, mieti vielä, tilanteet muuttuvat nopeastikin. Itse mietin myös paljon tuota omaa jaksamista, itse olen työelämässä, joten se on tietty hiukan eri asia. Mukavaa kesän jatkoa

Olkaa onnellisia, että teillä on jo ne kolme. Omalla kohdallani ei ole sitä ensimmäistäkään, ikää 35 ja mies haluaa tehdä lapsia "sitten joskus". Hooh... Olisi suuri helpotus, mikäli tämä vauvakuume helpottaisi ja ei tarvitsisi koko ajan onnitella ympäriltä kuuluvia muiden vauvauutisia :(

Yhteistyössä