Miten eroon tuttipullosta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -hemi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

-hemi-

Vieras
Meillä on kohta vuoden ikäinen poika, joka ei suostu millään juomaan maitoa tai mitään muutakaan nokkamukista...meillä on silikonisia nokkia ja kovia nokkia...on sellaisia joista pitää imeä ja sellaisia joista tulee maitoa vaikkea imisikään, mutta mikään ei kelpaa...nokkamukiin harjoittelun aloitimme jo pojan ollessa 7kk. Joten miten voin lopettaa tuttipullon käytön?? Neuvolassa kehottivat jo vierottamaan tuttipullosta pois, mutta poju ei kyllä sitten saa maitoa ollenkaan. Lasistakin olen yrittänyt hörpyttää, mutta sekin on todella vaikeaa pojan mielestä.

olisikohan teillä jotain hyvää ideaa miten opettaisin pojan juomaan nokkamukista?

Täällä on sama "ongelma" 1v2kk lapsen kanssa...
Vaikka kyllä lapsi juo nokkamukista jos itse sitä hörpyttää tai lasista, mutta ei itse osaa ottaa mukia käteen ja alkaa juomaan.
Haluttas kans luopua jo noista tuttipulloista ja tuteista kun uusi vaavikin syntyy hetkenä minä hyväsä...Pitäishän isollasiskolla näyttää esimerkkiä pikkusiskolle tai veljelle... =) =)

Meillä myös sama ongelma 1-vuotiaan kanssa. Mikään muu ei kelpaa kuin tuttipullo ja lisäksi joisi maitoa päivässä vaikka kuinka paljon..Tuntuu, että maito on todella tärkeä ja sitä pitäisi aina saada ensin juoda ennen muuta ruokaa..Eli jos vinkkejä tuttipullosta vieroitukseen, niin kertokaa! Kaikenlaiset nokat ja tavallinen muki on meilläkin kokeiltu tuloksetta..

Onkos se nyt niin vaarallista jos juo tuttipullosta vielä vanhempanakin?!

Muuten minkälainen reikä teillä on siinä tutissa? Meillä on poika 10 kk ja saa ihan rauhassa käyttää tuttipulloo, mut mä tosin leikkaan sen reiän isommaks. Paljon vähemmän tulee sotkuu kun ei leikitä mukien kanssa.

Yhteistyössä