Miten eroon läskistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lihava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lihava äiti

Vieras
Moi :)

BMI:ni on 32 eli olen merkittävästi lihava. Lapsena, nuorena ja vielä aikuisenakin olen ollut normaalipainoinen. Paino alkoi nousta lasten synnyttyä. Painoa kertyi odotusaikoina reilusti, noin 20 kg/raskaus. Läskiä on kertynyt vyötärölle, käsivarsiin, reisiin ja takapuoleen. Vyötärönympärykseni on lähes metrin. Nykyinen liikunta on kävelyä, lyhyitä vaunulenkkejä, joilla ei tule hiki.

Te ahkerat liikkujat, millaista liikuntaa ja millä viikko-ohjelmalla suosittelette? Haluan löysää läskiä pois, kiinteytyä ja laihtua. Tiedän, että liikunta yksistään ei juurikaan laihduta. Ylipaino on myös henkistä painoa. Lihavuus masentaa, kun vaatteet eivät mahdu päälle, kaikki kiristää ja ahdistaa. Mitkään vaatteet eivät näytä lihavan päällä hyvältä :(

Motivaatio- ja itsetunto-ongelma vaivaa liikkumaan lähtiessä. Ohjatussa jumpassa olen ryhmän ainut lihava :(

Tänä päivänä mietin just tota samaa ongelmaa. Minun BMI on 28. On vaput ja juhannukset ja muut kyläilypäivät. Mitäs sitä muuta tarjotaan kuin pullaa, limsaa jne. Minä en halua olla pullasorsa joka ei jaksa juosta lasten kanssa! Kaksoisleuka ja kaikkea lisäksi. Katson kaiholla vanhoja valokuvia jossa olen normaalikokoinen. En vain saa aikaiseksi? Onko muuten miehenne normaalipainoisia?

aloita ihan pikkuasioilla ensin. Se mitä syöt on tärkeempää kuin liikunta. Opettele ensin kieltäytymään kaikista tarjolla olevista herkuista. Syö kasviksia, käsittele jääkaappiin kasviksia valmiiksi jotta laiskuus ei iske kun nälkä iskee tai tekee mieli jotain syödä. Leipää kannattaa vähentää, samalla vähenee rasva jota yleensä siinä leivällä on.

Paino alkaa pudota ilman lisäliikuntaakin. Sitten vaan lisäät liikuntaa kun ilotset painon laskusta. hitaasti mutta varmasti.

Juhlapäivänä nauti herkuista, mutta palaa normaaliin seuraavana päivänä äläkä yritä rangaista itseäsi että eilen söit herkkuja niin että napa paukkui.

Motivoi itseäsi uusilla vaatteilla, koruilla, meikeillä. Älä mieti liikaa ruokaa, mutta suunnittele etukäteen ostokset. Yritä liikkua lastesi kanssa esim uimassa kerran viikossa.

Yhteistyössä