Miten eroon kynnysmattona olemisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ap ei tee mitään niin tilanne jatkuu siihen asti kunnes ap kuolee. Ehkä mies sitten käy haudalla kukkia ja kynttilöitä viemässä.... tai sitten ei.
Minua aina ihmetyttää näissä riidoissa se, että miksi niiden annetaan jatkua vaikka kuinka kauan. Mitä jos todella tapahtuu jotain yllättävää ja toisen elämä loppuu? Vaikka autokolari kun ajaa moottoritietä ja toinen kuolee.
Sitten on turha enää haaveilla sovinnosta. Onko kiva käydä haudalla kun tietää, että viimeiset kuukaudet/vuodet on vaan paskaa nakeltu toisen niskaan?

Huonojen aikojen jatkuessa on todennäköistä, että jompikumpi löytää uuden kumppanin. Aivan luonnollinen seuraus tuollaiseen tilanteeseen. Ap on jo aloittanut suhteesta erkaantumisen henkisesti ja ehkä miehellä on jo joku toinen kun haluaa nukkua epämukavasti sohvalla.

Tutulta kuulostaa. Meillä tuollainen johti lopulta eroon. En vain jaksanut, vaikka melkein parikymmentä vuotta olin yrittänyt aina kiltisti myötäillä miestä. Mies sai tehdä mitä tahansa, kiltin vaimon piti aina vain niellä kaikki loukkaukset.

Erosta on reilut viisi vuotta aikaa. Ero oli paras vaihtoehto minulle. olin helpottunut kun suhde oli ohi. Ihan kuten ap, aloitin suhteesta luopumisen jo ennen virallista eroa. olin henkisesti eronnut jo kauan ennen virallista avioeroa.

Huonojen aikojen jatkuessa on todennäköistä, että jompikumpi löytää uuden kumppanin. Aivan luonnollinen seuraus tuollaiseen tilanteeseen. Ap on jo aloittanut suhteesta erkaantumisen henkisesti ja ehkä miehellä on jo joku toinen kun haluaa nukkua epämukavasti sohvalla.
Mummot saavat nopeasti ja helposti omaishoitajan nykysysteemillä, jos osaa yhtään laskea sen 10 vuotta lisää ihmisten ikään:D

"Työelämässä luottamus vaihtui keppiin ja kuriin.
Maarit Tastulan haastateltavana historian professori Markku Kuisma."
Näkyy ulkomaillakin(y)
Vähän epäilyttää, tietävätkö muualla hokemaa "Keppi tai porkkana" muualla... Miten voisivat, kun se on vaan sanonta, jota ei kaikki ole kuulleet. Maija-Riitta Ollila kertoi siitä ohjelmassa "Sahataanko meitä linssiin?", mut sekin on sanonta ja linssi voi tarkoittaa sekä silmää että silmälasia - sekä katsojan että kohteen---- kumpaa siis?

Periaatteessa se ylösnousemus täytyisi tapahtua ilman tukea, mutta ylösnousu harjoituksena on sellainen, missä tuetaan omilla käsillä polvista, et voi nousta hallitusti ylös ja vastaavasti hallitusti alaskin.

Muutama nousu päivässä riittäisi ylläpitämään lihaskuntoa, mutta kotihoidon työntekijöille se ei kuulu. Mieluummin hoitavat sänkyyn niitä "asiakkaita", vai miksi ei?

Yhteistyössä