Miten eroon kondysta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmistunut

Vieras
Epäilen minulla olevan kondylooma, koska emättimen reunoilla on röpelöistä ihoa. Kävin juuri lääkärissä ottamassa säännöllisen papa-kokeen (tulokset ei vielä tulleet) eikä lääkäri kyllä sanonut mitään kondyloomasta. Sanoi vain että näyttää vähän ärtyneeltä, hiivaa. Röhelmä voi siis olla muutakin...

Mutta minua kauhistuttaa mahdollisesta kondysta eroon pääsy. Jossain sanotaan, ettei näkyvät muutokset katoa itsekseen ja niiden hoito on todella kallista. Jossain taas sanotaan, että virus katoaa itsekseen yleensä 1-1,5v sisään.

Kuinka muut ovat päässeet eroon näkyvästä kondyloomasta? Oletko tarvinnut lääkehoitoa tai jäädystystä tms vai katosiko itsekseen jonkin ajan kuluessa? Kauanko eroon pääsyssä kesti? Onko seksi mahdollisen hoidon aikana kiellettyä?

Moraalisaarnat sikseen, olen elänyt vakituisessa parisuhteessa ja oireet ovat tulleet yhtäkkiä.

Niin, ja kuinka helposti lääkäri kondylooman silmällä tunnistaa? Jos papakoe on puhdas niin voiko tämä silti olla kondyloomaa ja lääkäri ei vain tunnistanut sitä?

Ei sulla varmasti ole kondyloomaa, älä suotta pelkää.
Mulla luutavasti on, on kutinaa, punoitusta ja ihottumaa alapäässä. Ne on ennemmin kondyn merkkejä, ei pelkkä röpelöisyys. Mutta hyvä että saat pian tulokset ja saat jatkaa hyvillä mielin elämääsi!

Kondyloomaa ei välttämättä näe silmällä (litteä kondylooma) eikä se näy papakokeessa.

Papakokeella katsotaan solumuutoksia, niitäkin kondylooma saattaa aiheuttaa mutta se vie vuosia.

Yhteistyössä