Miten eroon iltamaidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Kohta 1v tyttönen lipitää vieläkin lähes joka ilta 2dl maitoa ennen kuin menee nukkumaan...mitenköhän tästä tavasta pääsis eroon...? Jos juo maidon ennen iltapuuroa, ei maistu puuro niin hyvin ja puuron jälkeen ei heti jaksa juoda...

pullo pois, julma peli :D meillä onneksi poika vierotti itten sä pullosta 8kk iässä ku tuli yläetu hampaat, muuten oli täysin riippuvainen kunnes yhtenä aamuna pullolle vain yökättiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sitä maitoa pitää vielä puuron jälkeen tai ennen puuroa juoda? Eikö siis vaan iltapuuro riitä ja sitten nukkumaan?

En tiijä. En ole aloittaja, mutta meillon kans iltamaito edelleen. Tissistä kylläkin. Ajattelin jättää sen pois vasta samalla kuin koko tissinkin. Eli siis kun tissi loppuu, ei ole erikseen maitoja tarjolla, vaan iltapuuron yhteydessä juodaan lasista maito, ja yleensä ottaen maidot juodaan ruokien yhteydessä päivän aikana.

Äiti täällä valmentautuu tissistä vierottamiseen ja on jo päätöksen tehnyt, jotta kun ulkomaan reissusta vajaan kolmen vkn päästä kotiudumme, on tisseistä maito ehtynyt. Yllättävän vaikeaa henkisesti tämä imetyksestä luopuminen itselle!

Nokkamukista juo. Tuttipullosta vierotin heti nokkikseen kun oppi ite pitään pulloa kunnolla.
Ja siksi pitää sitä maiskia juoda kun se juo muutenki niin vähä päiväs että tulis juotua tarpeeksi ja ei se suostu nukahtaan jollei saa sitä juotavaa, ethän itsekkään nukahda hyvin janoisena?

eikö maitoa voi antaa siinä puuron yhteydessä lasillista tai vajaata lasi, kuka nyt "kuiviltaan" puuroa syö?

No siinäpä se, jos antaa ennen puuroa ja koittaa viiä välissä pois tulee huuto ja puuro ei kelpaa...ja kesken syömisen ei kelpaa kuin vesi. Koitettu on.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Nokkamukista juo. Tuttipullosta vierotin heti nokkikseen kun oppi ite pitään pulloa kunnolla.
Ja siksi pitää sitä maiskia juoda kun se juo muutenki niin vähä päiväs että tulis juotua tarpeeksi ja ei se suostu nukahtaan jollei saa sitä juotavaa, ethän itsekkään nukahda hyvin janoisena?

Muuten sitten mukaan enemmän maitotuoteita, puurot maitoon, jogurtti, raejuusto jne.

Ja jos on janoinen, niin jano lähtee kyllä vedellä ;)

Turha tommosesta on taistella. Onhan aikuisiakin, jotka juovat lasillisen maitoa ennen nukkumaanmenoa. Kai nyt noin pieni voi rauhassa maitonsa juoda. Meidän kohta 2v juo maitonsa vielä tisistä enkä murehdi yhtään. Kyllä noi isommatkin on aikanaan ite lopettaneet. Anna pienen olla pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Turha tommosesta on taistella. Onhan aikuisiakin, jotka juovat lasillisen maitoa ennen nukkumaanmenoa. Kai nyt noin pieni voi rauhassa maitonsa juoda. Meidän kohta 2v juo maitonsa vielä tisistä enkä murehdi yhtään. Kyllä noi isommatkin on aikanaan ite lopettaneet. Anna pienen olla pieni.

Mä lähinnä mietin sitä happohyökkäystä ja sitä, että mitä se maito yön aikana tekee hampaille.

meidän 1½v myöskin saa iltavellinsä pullosta....en oo vielä kiirehtiny vieroituksen kanssa. ei noi isommat enää iltamammia kaipaa vaikka liki 2v sen pullosta saivatkin!

Mä en nyt ymmärrä mitä sä tarkoitat, voitko siis selventää?

Sä haluat eroon siitä iltamaidosta mutta toisaalta haluat sen antaa koska lapsi ei muuten juo riittävästi?!?

Eikö tuo ole vähän hankala yhtälö vai menikö multa nyt jokin ohi?

Jos tilanne on tuo, niin tarjoat vain tiheämmin, pitkin päivää sitä maitoa pieninä annoksina ja illalla puuron päälle ottaa pienet huikat, eikä mitään 2 dl annosta.
Ja kyllä se lapsi oppii nukkumaan ilman maitoa mikäli sitä maitoa vaan ei sille lapselle yksinkertaisesti anna. Alkuun lapsi saattaa asiaa protestoida, mutta lopettaa yleensä tuossa iässä muutaman illan jälkeen.

Meillä 9kk ikäinen vieroitettiin juuri iltapullosta jonka on aiemmin saanut sänkyyn ja jonka avulla on välillä nukahtanut. Nyt saa maidon sylissä ja hetken kuluttua menee nukkumaan ilman pulloa. Toki nukahtaminen on ajoittain hankalampaa, mutta toisaalta välillä neiti tippuu välittömästi.

Jäi ihan ilman mitään temppuja pois tuossa 1v 3kk iässä. (Toinen lopetti jo aiemmin). Olen alkanut antaa iltapalalla vahvempaa ruokaa kuin puuroa, mm lihapullia tai kananmunia lisäksi ja sitten iltapalan päätteeksi vielä pullosta maidon, ei ole sitten enää halunnut sängyssä juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Mä lähinnä mietin sitä happohyökkäystä ja sitä, että mitä se maito yön aikana tekee hampaille.

No, tiedän kyllä asian, mutta eiköhän se kuitenkin ole aika pieni suru tässä suuressa maailmassa. Lapsi voi kuitenkin jo vaikka huomenna päättää, että maidon juonti loppuu. Niinhän ne vouhkaa siitä tissimaidosta, että se se vasta pahaa onkin. Mutta annan toisen ottaa hörppynsä ja mennä rauhassa ja hyvällä mielellä nukkumaan. Ja muuten harjataan hampaita huolella.

Häh? Pitäiskö alle 1-vee vierottaa iltamaidosta? Mä ainakin oon meinannut antaa iltamaidon niin kauan kuin maistuu :D poju on nyt 1v2kk. Ehkä jos vielä 2-veenä sitä vetää niin sitten alan miettimään irrottaudutaanko pullosta....

No mä oon varmaa vähä kummallinen sitten...Kun haluan vierottaa iltamaidosta. Mutta mua itsee ainaki häiritsee ihan hulluna jos se vielä 2v juo illalla sylissä maitoo ennen sänkyyn menoo! No pitää varmaa vaa olla antamatta, ei se varmaa oo taas kun sen 3päivää protestia ja tottuu uuteen tilanteeseen.

No mä oon varmaa vähä kummallinen sitten...Kun haluan vierottaa iltamaidosta. Mutta mua itsee ainaki häiritsee ihan hulluna jos se vielä 2v juo illalla sylissä maitoo ennen sänkyyn menoo! No pitää varmaa vaa olla antamatta, ei se varmaa oo taas kun sen 3päivää protestia ja tottuu uuteen tilanteeseen.

No pakko se on sylissä pitää, jos tissistä juo!!!

Alkuperäinen kirjoittaja minä :

Kuten jo aiemmin sanoin meillä juo nokkamukista. Ei se häiritse minua jos muiden lapset juo tissistä iltamaitoa 2v:na.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :

Kuten jo aiemmin sanoin meillä juo nokkamukista. Ei se häiritse minua jos muiden lapset juo tissistä iltamaitoa 2v:na.

Niinhän se on, että kukin tyylillään.
Ja nyt hyvää yötä!

Yhteistyössä