Miten eroon huuliherpeksestä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tired
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tired

Vieras
Taas se maanvaiva saapui, perhanan huuliherpes ja juuri kun loma alkoi. Miten olin suunnitellut nauttivani, ottavani rennosti, tekeväni mukavia juttuja jne jne. Mitä sitä p***kaa. Rentous on kaukana! Oon kireänä kuin viulunkieli. Taas 2 viikkoa hysteriaa edessä ettei tämä tartu muihin. Koko ajan saa varoa lasten läheisyydessä, lappaa astiat ja juomakupit äkkiä koneeseen ja katsoa ettei kukaan niihin koske. Sänkyyn viereen ei uskalla ottaa lapsia. Kuten varmaan aistitte niin oon täysin väsynyt tämän kanssa :(
Onko kukaan onnistunut pääsemään tästä kammotuksesta lopullisesti eroon? Vinkkejä? Hajoan tämän kanssa!

Mä käytän niitä laastareita, ei tarvitse pelätä että tarttuu kun rakkula on koko ajan laastarin alla. Ei siitä lopullisesti pääse kosksan eroon. Muttei meilläkään ole tarttunut mieheen tai lapsiin, miehen kanssa ollaan oltu yhdessä jo 19 vuotta eikä se aina muista varoa ja olla juomatta mun mukista.

Älä stressaa. Sillä se pysyy poissa. Itselläni on huuliherpes, mutta sitä pientäkään rupea ei ole ollut suupielessä kertaakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Stressittömyys on muutenkin hyödyllistä terveydelle ja elämänlaadulle.

Kuinka pieniä rakkuloita ihmisillä on jos ne laastarit peittää sen :O

Itsellä herpes leviää niin paljon että ei paljoa laastarit peittele. Tälläkin hetkellä on nenän ja huulen väli täynnä herpestä. Itsellä ollut lapsesta saakka näitä ja aika ajoin puhkeaa.

Itsellä herpes leviää niin paljon että ei paljoa laastarit peittele. Tälläkin hetkellä on nenän ja huulen väli täynnä herpestä. Itsellä ollut lapsesta saakka näitä ja aika ajoin puhkeaa.

Apua.. Miksi et käy lääkärissä, ja pyydä estolääkitystä? Itselläni on just tällä viikolla ollut rakkuloita, mutta ne on suht pieniä ja huulessa. Meikillä saa peittoon.

Apua.. Miksi et käy lääkärissä, ja pyydä estolääkitystä? Itselläni on just tällä viikolla ollut rakkuloita, mutta ne on suht pieniä ja huulessa. Meikillä saa peittoon.

Lääkärit suhtautuu niin nyrpeästi että en jaksa käydä asian takia lääkärissä. Kerran olen saanut lääkityksen kun levisi nenään.

Mulla tosiaan leviää aina laajalle, ei todellakaan saisi meikillä piiloon.

Luin netin keskustelupalstalta, että laittaa murskattua valkosipulia rakkulaan. Kokeilin, kirveli aika paljon, mutta kyllä tehosi! Ei päässyt edes rakkulaksi asti, kun laitoin samana päivänä, kun tunsin että sieltä se on taas tulossa. Ja pidin siis sipulia siinä sen aikaa kun pystyin eli en edes minuuttia ja toistin käsittelyn hetken päästä. Herpes voiteet on vain pahentanut tilannetta, kun olen joskus kokeillut.

Kokeile luontaistuotekaupoista saatavaa L-lysiiniä kapseleina. Lisäaine siis, valkuaisaine. Joskus kun en ole ollut raskaana/imettänyt niin oon tuota käyttänyt kuuriluontoisesti tai pidempään kun herpes on puhjennut usein, ja sillä on pysynyt poissa. Koskaan ei niiden kuurien aikana ole tullut herpestä.

"E330 saattaa pahentaa ihoherpestä".
Lukee Bill Stathamin kirjassa Hyvä Paha Lisäaine.

Homeesta tehty valmiste--- nimi hämää, sanotaan sitruunahapoksi.
Älä siis käytä sitä. Mulla ei ole ikinäollut herpestä, joten en voi kokeilla. En kylläkään käytä tuota ainetta muutenkaan, sillä maha tulee siitä kipeeksi. Homeesta - ihmekös tuo?

Ei siitä pääse ikinä eroon mutta turha sitä on lapsiin/puolisoon tartuttaa. Meillä on ollut ihan aina itsestään selvä että yhteisiä ruokailuvälineitä/mukeja/tms ei käytetä IKINÄ ! En käsitä miten joku voi olla niin vastuuton että antaa esim. lapselle ruokaa omalla lusikalla tai juo samasta kupista. Sillä tavalla tartuttaa myös karies-bakteerin. Meillä lapset 12- ja 15-v eikä yhtään reikää hampaissa.

Mulla ne laastarit vain pitkittää sitä rakkula vaihetta kun se ei siellä alla pääse kuivumaan!! Kaikkein paras on kun päivällä käyttää zoviraksia ja yöksi hammastahnaa reilusti! Juu juu, uskokaa vaan :) hammastahna kuivattaa sitä reilusti! :) Auttaa ainakin mulla :)

Kiitos neuvoista! Tuo otsonoitu oliiviöljy ja lysiini pitää testata. Nyt niistä ei tosin taida olla enää apua, kun kukkii jo :(
Ja Satunnaiselle vierailijalle; meillä ei todellakaan käytetä samoja astioita perheenjäsenten kesken koskaan juurikin tämän veemäisen vaivan takia! Siksipä entistä "neuroottisemmin" huolehdin kaikki käyttämäni astiat koneeseen heti ja pidän huolen ettei niihin toiset koske! Tämä on itselleni jo niin ahdistava vaiva etten todella tätä omille rakkailleni tahallani ikinä tartuttaisi!

Tiedän tunteen..kurjaa varsinkin nyt, kun on lapsia, kun saa niin varoa. Ite levitän rasvankin pumpulipuikolla, ettei tarvi herpekseen koskea. Mulla ei tosin ole huulessa ollut enää varmaan pariin vuoteen, rasvaan huulia yötäpäivää lukemattomia kertoja, oon ihan riippuvainen, mut en uskalla yhtään antaa kuivua huulten. Nenään mulla harvakseltaan vielä tulee, mut sen on musta helpompi. Jos oikein usein herpes tulis, niin harkitsisin kyllä estolääkitystä.. Tsemppiä, toivottavasti ehdit myös nauttia lomastasi!

tässäkin ongelmassa paras hoito on luonnollinen anus bakteeri.
esim hammasharjalla sivellään peräreikää ja sen jälkeen yöksi sivellään huulet.
tämä toistetaan parina yönä niin eipä ole enää vaivoja.

Itse asiassa lähes jokainen on joskus saanut huuliherpestartunnan ja kantaa virusta elimistössään, useimmilla se ei vaan oireile. Ja nimenomaan pienenä saatu tartunta ei yleensä oireile lainkaan.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00217

Minäkin aivan varmasti tuota kannan, koska äidilläni se oireileekin suht usein, eikä lapsuudessani oltu näistä tarkkoja. Äiti pussaili minua suulle, syötti samasta lusikasta ja jopa nuoli tutin sen pudottua lattialle. Ei tietenkään hyvä käytäntö, sainhan minä siitä kariestartunnan ja reikiä on tullut jonkin verran. Silloin ei vaan tätä tartuntajuttua tiedetty. Huuliherpeksen suhteen sen sijaan saattoi olla vaan onni, että kaikella todennäköisyydellä sain tartunnan jo varhain. Koskaan se ei ole oireillut.

Itse asiassa lähes jokainen on joskus saanut huuliherpestartunnan ja kantaa virusta elimistössään, useimmilla se ei vaan oireile. Ja nimenomaan pienenä saatu tartunta ei yleensä oireile lainkaan.
Herpes eli yskänrokko (Herpes simplex) :: Terveyskirjasto

Minäkin aivan varmasti tuota kannan, koska äidilläni se oireileekin suht usein, eikä lapsuudessani oltu näistä tarkkoja. Äiti pussaili minua suulle, syötti samasta lusikasta ja jopa nuoli tutin sen pudottua lattialle. Ei tietenkään hyvä käytäntö, sainhan minä siitä kariestartunnan ja reikiä on tullut jonkin verran. Silloin ei vaan tätä tartuntajuttua tiedetty. Huuliherpeksen suhteen sen sijaan saattoi olla vaan onni, että kaikella todennäköisyydellä sain tartunnan jo varhain. Koskaan se ei ole oireillut.

Nilloin ei tiedetty? kerroin joskus kaverille, kun hän sai lapsia, et ei pussailla suulle ja siitäkös suuttui kamalasti! Vuosi ola jotain 1988, mut paljon aiemmin se tiedettiin. Ikinä en ymmärtänyt häntä enää.

Nilloin ei tiedetty? kerroin joskus kaverille, kun hän sai lapsia, et ei pussailla suulle ja siitäkös suuttui kamalasti! Vuosi ola jotain 1988, mut paljon aiemmin se tiedettiin. Ikinä en ymmärtänyt häntä enää.

Melkein kymmenen vuotta aiemmin. En tiedä tiesikö silloin asiasta jotkut, mutta uskon kyllä ettei vanhemmillani tuota tietoa ollut eikä sitä ainakaan neuvoloissa jaettu, toisin kuin nykyään.

Aika pitkävihainen olet. :D

käytän hunajaa. pursista otan lusikkaan ja siitä sipaisen herpekseen. matkoille ostin apteekista hunajasta tehdyn huulirasvan . auttaa ja on luonnon tuote. ei kirvele ja kuumotus lakkaa.

Mieheni huuliherpes lakkasi tulemasta karppauksen aloittamisen jälkeen. Aikaisemmin oli aika useinkin vaivana. Sitten aloitettiin karppaamaan ja huomasi paria vuotta myöhemmin että herpes ei ole enää pariin vuoteen oireillut.

Kannattaa muistaa että sitä virusta erittyy myös ilman rakkulaa, n. 30-50% rakkulattomasta ajasta erität sitä kuitenkin. Kuten todettu suomalaisista n. 80% kantaa virusta, n.10% heistä tulee toistuvasti rakkuloita. Jos rakkulavaiheesi on noin rankka, suosittelen lääkitystä ihan sen vuoksi, turha siitä tarttumisesta on stressata, se tarttuu jos on tarttuakseen.

Mulla oli 5 rakkulaa huulessa vierekkäin, laitoin 3 laastaria jotta sain ne peittoon.

Menisin kyllä lääkäriin jos noin pahana tulisi kun sulla. Kaverillani herpes levisi aina poskiin, hänellä oli silmistä alaspäin molemmat posket rakkuloita täynnä. Vuoden kestävällä kuurilla sai vihdoin ne pois. Nyt vuosien jälkeen hänelläkin on harvakseltaan rakkula huulessa silloin tällöin. Mulla tulee yleensä, jos otan aurinkoa kasvoille. Aina etelänmatkan jälkeen kärsin herpeksestä. Onneksi Suomessa harvemmin tulee, kun ei tuo aurinko niinkään porota...

Yhteistyössä