Miten auttaa kaveria..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton ap

Vieras
Miten voisi auttaa kaveria, joka seuraavanlaisessa tilanteessa:
Hänellä on ulkomaalainen, luonteeltaan narsistinen mies. Heillä on muutama yhteinen lapsi. Mies ei tee mitään, ei elätä perhettä, ei auta kodin- ja lastenhoidossa, ja on uhkaileva, loukkaava ja toista vähättelevä kumppani parisuhteessa.
Nainen ei uskalla lähteä avioliitosta, koska pelkää että mies jossain vaiheessa vie lapset salaa ulkomaille omaan kotimaahansa, ja hän menettää lapsensa. Jos nainen voisi vaan kadota mieheltä ja olisi varma että mies ei häntä ja lapsia koskaan löytäisi, hän uskaltaisi lähteä.
Mistäköhän voisi saada jotain apua tilanteeseen?

Lähestymiskielto jos on perheväkivaltaa ja turvakotiin lapsineen. Sieltä autetaan. Suomessa ei voi kadota kyllä oikeastaan mitenkään kokonaan, tietoja jättämättä.

Itse olen tuota turvakotia ehdottanut, mutta kaverini haraa siinä vastaan. Hän ei vaan uskalla. Mielessä hänellä on, että sitten kun tilanne rauhoittuu, ja jos mies saa tapaamisoikeudet, hän vie salaa lapset kotimaahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen tuota turvakotia ehdottanut, mutta kaverini haraa siinä vastaan. Hän ei vaan uskalla. Mielessä hänellä on, että sitten kun tilanne rauhoittuu, ja jos mies saa tapaamisoikeudet, hän vie salaa lapset kotimaahansa.

Mistä tämä mies on kotosin? Ei niitä lapsia nyt ihan tosta vaan salaa kiikuteta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eiköhän tämä riski oteta huomioon ja eihän ilman passeja mihinkään pääse ja jos on yhteishuoltajuus niin passeihin pitää olla kummankin lupa.

Ettei vaan olis meijän naapurit..ulkomaalainen mies,joka ei käy tod.töissä ja ei ulkoile yhdessä edes perheen kanssa,monta kertaa nähnyt kun äiti lähtee lasten kanssa ulos ja ukko hipsii postilaatikolle ja luikkii takas sisään nopeeta vauhtii..Auto seisoo tossa parkissa ja mihkään eivät koskaan lähe yhdessä,aijuu paitsi kauppaan..Heillä 3 lasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mietityttää vielä, että eikö tämä narsistisuus ja työn kaihtaminen ym. ilmennyt jo ennen lapsia ja seurusteluvaiheessa?

Mies on ollut samanlainen lähes aina, kuulemma. Mies ei elätä perhettä, mutta on siis silti pizzapaikassa töissä, virallisesti työtön, mutta ei näitä rahoja käytä perheen elättämiseen.