miten alkaa nestehukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fannymanta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tuli kerran lievä nestehukka, kun oli kuuma päivä enkä muistanut juoda oikein mitään. Tuli ihan järkyttävän paha olo, oksetti. Ja olin voimaton.
Meni ohi, kun lepäsin sängyssä ja join älyttömän paljon. Kannattaa varmaan juoda jotain vissyvettä, että saa suoloja. Ripulissa voi juoda sitä osmosolia.

Pahassa nestehukassa joutuu sairaalaan, mutta se on sitten kyllä paha. Kämmenen ihoa voi kokeilla. Pahassa tapauksessa iho ei nipistettäessä mene takaisin sileäksi samalla tavalla kuin terveellä. Näin oon kuullut.

Mun käsityksen mukaan siinä vaiheessa kun tulee järkyttävän paha olo ja hikoilu vähenee, kannattaa syödä suolaa. Vettäkin myös. Kuumissa olosuhteissa ei kannata pihistellä suolaa ja vissyjen pitää sisältää natriumia, eikä olla mitään "kevyt" novelleja.

Minulla oli paha nestehukka. Oireet olivat väsymys, silmät painuivat väkisin kiinni. Sen jälkeen putosin polvilleni ja kaaduin, menetin tajuntani hetkeksi. Jouduin sairaalaan, jossa olin 18 tuntia tiputuksessa. Natrium ja kalsium olivat alhaisella tasolla. Kivennäisvesi, jossa on natriumia auttaa, samoin tuoremehu. Syynä nestehukkaani oli turistiripuli, sekä liian vähäinen juominen.

minulla oli paha neste hukka kuume, nukahtelin jatkuvasti kauhea päänsärky,paha huimaus,tärinää hengen ahdistusta nyt olen juonut enemmän ja levännyt olo on alkanu parantumaan :)

Nestehukka alkaa sellaisella "jännällä" päänsäryllä, joka on juuri nestehukkapäänsärky. Pari kertaa kun se on tullut, niin sen oppii tunnistamaan. Se alkaa pienenä jomotuksena ja pahenee koko ajan jos ei saa vettä. Ja nimenomaan vettä, ei limua tai kaljaa. Tuossa vaiheessa nestehukan saa vielä suhteellisen helposti korjattua. Jos tilanne etenee ja päänsärystä tulee kova, niin samalla tulee oksettava olo ja alkaa palelemaan. Voi nousta jopa kuume. Tuossa vaiheessa tilanne ei enää korjaannu vettä juomalla, vaan loppupäivä menee pedissä kylmästä täristen ja välillä oksentaen.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä