Miten aikuinen voi juoda maitoa 1l päivässä?

• Viestiketjun aloittaja uskomatonta junttimeininkiä
  • Ensimmäinen viesti
uskomatonta junttimeininkiä
siis meillä se on tasan tarkkaan vain lasten juoma. En tajua miten jotkut "aikuiset" voi juoda maitoa, lasten juomaa. 90% maapallon väestöstä ei juo maitoa miksi me pohjoismaalaiset sitten? Sen takia, että öö, hmm.. ME LIHOMME siitä!
VESI on ruokajuoma aikuislle.

JAA
Niin ihan miten vaan vaan. Minä itse aikuinen ihminen juon päivittäin 1-2 litraa maitoa. Tosin se on proteiinipirtelöissä ja kahvissa. Raakana juon ehkä 2-4 dl / päivä.

Niiskunen
Eipä mulla ainakaan ole yhtään luuta reilun kolmenkymmenen vuoden aikana murtunut saatikka katkennut. Olen siis maitoa juomalla saanut hyvät luut. Maito on hyvää, varsinkin, kun raskausaikana siihen on tullut himo. Mä en mehuista tykkää ja vesi on tylsä ruokajuoma. Eiköhän se ole niin että kukin juo mitä haluaa. :)

lol
Näytäpä mulle aikuinen, joka on lisäkilonsa maidolla hankkinut. :D Mulla meni raskauden aikana 2 litraa rasvatonta päivässä. Meikäläinen pelkää tota osteoporoosia sekä sattuu olemaan sitä pohjoista geenimuunnelmaa, jolla ei laktoosi-intoleranssia ole.

Siten, et mies ottaa esim. pari leipäpalaa iltapalaksi, ja litran RASVATONTA maitoa. Ja sinne se menee kurkusta alas. Eikä tee tiukkaakaan. Meillä menee parhaillaan yhdellä ruokakerralla (omalla perheellä ) reilu 1½ L maitoa, kun mies ja tyttö on molemmat kovia juomaan. Ja viikossa 20L ei riitä, kun hoitolapset juo kans.

no mulla menee ainaki helposti.. aamupalalla, välipalan kanssa, ruoan kanssa, iltapalalla... ja janoon en siis juo vaan ruokajuomana..lapsesta asti opetettu joten näin jatkukoot ja mä en nää siinä mitään väärää

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta junttimeininkiä:
siis meillä se on tasan tarkkaan vain lasten juoma. En tajua miten jotkut "aikuiset" voi juoda maitoa, lasten juomaa. 90% maapallon väestöstä ei juo maitoa miksi me pohjoismaalaiset sitten? Sen takia, että öö, hmm.. ME LIHOMME siitä!

Tää oli kyllä nikkiä myöten ah niin HAUSKA kirjoitus :LOL: :LOL: :LOL:

p.s. pitäiskö vaihtaa punkkuun?

Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta junttimeininkiä:

Tää oli kyllä nikkiä myöten ah niin HAUSKA kirjoitus :LOL: :LOL: :LOL:

p.s. pitäiskö vaihtaa punkkuun?
Joo, juodaan se 1l punkkua päivässä. :x

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tilaatteko ravintolassakin maitoa ruoan kanssa? tulee ihan raksamiehet mieleen (jotka toki kuluttaakin ja tarvitsevat proteiinia.).
Kyllä mun mies ja isä juo ruoan kans mieluiten maitoa. Ja tilaavat sitä ravintolassakin, miksei tilais, kun sitä on tarjolla?

Mä oon aina pitänyt maitoa vasikoiden juomana! :D Ruokajuomanahan maitoa ei suositella, koska se häiritsee ruoansulatuksen alkupäätä. Neuvolassa sitä on nyt sitten mulle suositeltu, mutta en mä sitä oikein alas saa ilman kaakaojauhoa... Siksipä popsin kalsiumin mieluummin raejuustosta ja rahkasta ym sellaisesta.

Saraldo
Ihminenhän kasvattaa ja "kovettaa" luumassaansa kolmekymppiseksi saakka, joten ehkäpä sitä kalsiumiakin pitäisi saada jostain. Ja maidostahan sitä aika helposti saa. Meillä maito on koko perheen juoma. Ja meillä kolmella kuluu maitoa viikossa suunnilleen 16 litraa. Me ei miehen kanssa juoda viinejä, olutta, siideriä tms. ruuan kanssa, vaan maitoa. Jos ollaan ulkona syömässä, otetaan yleensä ruuan kanssa vettä tai kolaa johtuen siitä, että se maito maistuu ravintoloissa aina jotenkin omituiselle :x .

Yhteistyössä