miten ahdistuneisuushäiriöisen puolisona pitäisi jaksaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitta täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitta täynnä

Vieras
sama juttu ku lasten kanssa,aina pitäisi olla itse se joka jaksaa! koskaan ei voi luottaa siihen että tänään tuo toinen hoitaa ja minä saan levätä väsymystäni pois,en osaa edes rentoutua kun äijää ahdistaa selittämättömät asiat 3-4kertaa viikossa ja tietenkään hän itse ei kykene tekee muutakuin makaa tunti ja tunti kaupalla. ja kaiken piti muka olla hallinnassa ja menossa parempaan suntaan ja vitut. mä olin ite vielä niin naiivi että uskoin kaiken paskan ja nyt olen rakaana(puolessa välissä kohta) väsyttäis kovin ja töissäkin käyn (ja entisestä avoliitosta riehakas 3v 6kk muksu), täytyy vissiin irtisanoutua niin saa levätä edes ne ajat kun muksu on hoidossa! :kieh:

niin ja kaiken lisäksi mies halusi vauvaa enmmän mutta siltikin näyttää siltä että kaikki kaatuu lopulta mun niskaani :(

En osaa muuta sanoa kuin että ei tuo pelkältä ahdistuneisuushäiriöltä kuulosta.Itse sairastan sitä ja kyllä mä jaksan ees jotain tehä.Oisko taustalla myös masennus joka usein liittyy tuohon sairauteen.Sun pitää nyt oman ittes takia saada ihan ulkopuolista apua.

Meillä on miehellä vuosia jatkunut ahdistus. Välillä on parempi, välillä huonompi. Välillä kaikki asiat ja perheen huolto kaatuu mun niskaan, koko ajan oon hoitanut esim. kaikki kotityöt yksin.
Siitä mistä minä olen eniten pahoillani on se, että en osaa toista auttaa. Ahdistusta ei voi verrata oikeastaan edes masennukseen, mistään stressistä puhumattaakaan. Jolla ei ahdistusta ole ollut, ei voi todella käsittää, missä harmaassa suossa toinen rämpii ilman valonpilkahdusta. Jos päivästä toiseen pitää keskittyä vaan siihen, että edes jaksaa tätä elämää, niin voiko sellaiselta edes vaatia, että tukee toista käytännön elämässä?
Kyllä meilläkin on mies lapsia halunnut ja usein ottanut perheelisäyksen puheeksi ennen minua, mutta silti ei tahdoa läheskään aina olla ja hoitaa lapsia. Mutta rakastava isä kuitenkin on. Mies tietää meillä, että minä olen vahva ja minun niskaan voi välillä kaataa kaikki. Meillä viisi lasta ja yhteiseloa takana yli 20v, joista suurin osa on ollut tätä tälläistä.

Onko miehelläsi lääkitys kunnossa? Kannattasi varmasto jutella asiasta oman lääkärin kanssa, kuulostaa että mukana voi olla esim. masennusta, ja siihenhän lääkityskin aivan eri kuin masennukseen.

Ja tuosta että pitääkö jaksaa... Mun mielestä jos miestäsi rakastat, niin pitää jaksaa jos hän itse vain yrittää parantaa asioita, hakee apua ym. Mutta jos vain makaa eikä tee mitään eikä edes hae apua tai käy lääkärissä, niin kyllä minä varmaan jotain pieniä ukaaseja käyttäisin. Tsemppiä kovasti sinne, toivottavasti asiat selviävät! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on miehellä vuosia jatkunut ahdistus. Välillä on parempi, välillä huonompi. Välillä kaikki asiat ja perheen huolto kaatuu mun niskaan, koko ajan oon hoitanut esim. kaikki kotityöt yksin.
Siitä mistä minä olen eniten pahoillani on se, että en osaa toista auttaa. Ahdistusta ei voi verrata oikeastaan edes masennukseen, mistään stressistä puhumattaakaan. Jolla ei ahdistusta ole ollut, ei voi todella käsittää, missä harmaassa suossa toinen rämpii ilman valonpilkahdusta. Jos päivästä toiseen pitää keskittyä vaan siihen, että edes jaksaa tätä elämää, niin voiko sellaiselta edes vaatia, että tukee toista käytännön elämässä?
Kyllä meilläkin on mies lapsia halunnut ja usein ottanut perheelisäyksen puheeksi ennen minua, mutta silti ei tahdoa läheskään aina olla ja hoitaa lapsia. Mutta rakastava isä kuitenkin on. Mies tietää meillä, että minä olen vahva ja minun niskaan voi välillä kaataa kaikki. Meillä viisi lasta ja yhteiseloa takana yli 20v, joista suurin osa on ollut tätä tälläistä.

Sä kirjotit niin ihanasti ja ymmärtävästi.Mä volisen nyt ihan hulluna.Mun mies ei ymmärrä.

Joo, onhan niihin mielialalääkkeitä.Ainakin mulle sellaset annettiin mutta en ole vielä uskaltanut ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja EvaLon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sä kirjotit niin ihanasti ja ymmärtävästi.Mä volisen nyt ihan hulluna.Mun mies ei ymmärrä.

Joo, onhan niihin mielialalääkkeitä.Ainakin mulle sellaset annettiin mutta en ole vielä uskaltanut ottaa.
Meillä on miehellä ollut jos jonkinlaista lääkitystä, mutta ei tykkää niitä käyttää, kun tulee pääsääntöiseti niin huono olo, usein nukkuu pitkin päivää, kun niitä ottaa. Fyysisiä oireita on tuon ahdistuksen seurauksena tullut, mm. rytmihäiriöitä, jotka on niin pahoja, että unissaankin valittaa ja säpsähtelee.
Apua saa todella huonosti, hakee sitä kyllä, kun huonommin menee. Psykologit vaihtuu joka toinen kerta ja aina saa aloittaa tarinan alusta, että koskaan ei pääse puhumaan niistä todellista ongelmista. Lääkitystä vaan annetaisiin.
Kyllä meillä mies kuitenkin aina yrittää kovasti, vaikka vaikeaa on. Välillä sanoo, että haluaisi kuolla, ei itsemurhalla toki uhkaile, mutta toivoo, ettei enää heräisi, kun joka päivä vaan uusia ongelmia kasaantuu lisää.
On työkyvyttömyys eläkkeellä ja vaan pahentaa tilannetta, kun perheen talous on vaakalaudalla ja se ahdistaa mies entistä enemmän.
Viiden äiti

Yhteistyössä