Miten 1,5 v:n saa nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miia

Vieras
on aina nukahtanut vaan syliin tai pienempänä viereen. nyt siirreetty pinniksestä omaan sänkyyn, mutta ei suostu jäämään sinne ja huutaa hysteerisenä vaikka kaks tuntia. nyt huutanut 1,5 tuntia. järki menee!!
se vaan lähtee sieltä ja karjuu ja sylistä vääntyy kamalalla voimalla pois ja juoksee ympäri taloa. apua!

Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
nyt siirreetty pinniksestä omaan sänkyyn, mutta ei suostu jäämään sinne ja huutaa hysteerisenä vaikka kaks tuntia

Kuinka kauan on nukkunu omassa sängyssä?
Meillä kesti kolmisen viikkoa ennenkuin alkoi sujua :|
Ja nyt on vaikeudet alkaneet uudestaan (2-v)

no on nyt "nukkunut" viikon omassa sängyssä. Ei rauhotu millään, en viitsis opettaa viereenkään nukahtamaan.
kiitos, jeps, sunkaltaisistas on sitten aina iloa ja hyötyä..

Sun täytyy keksiä joku kiva juttu nukkumaanmenoon liittyen, siis että on kiva mennä omaan sänkyyn ja nukahtaa sinne. Me rakennettiin "nallenpesä", se sitten vähän helpotti, ja jätettiin radio ihan hiljaa soimaan huoneeseen.

no on nyt "nukkunut" viikon omassa sängyssä. Ei rauhotu millään, en viitsis opettaa viereenkään nukahtamaan.
kiitos, jeps, sunkaltaisistas on sitten aina iloa ja hyötyä..

Ihan asiasta sanoin. Ei mulla ainakaan tulis mieleeni opettaa lasta syliin nukahtamaan, tietäähän sen mikä siinä on sitten edessä isompana kun ei sänky kelpaa kun on muualle tottunut nukkumaan.

No on vähän hankalampaa, kun samassa huoneessa nukkuu pari vanhempaakin, jotka ei oikein osaa radion kanssa nukkua. Kai mun pitää kokeilla jotain pesähommaa ja laittaa tuntia aiemmin jo petiin, ettei pääse liian väsyksi.
Ja jepsille: ei käynyt mielessä, että on ollut vähän vaikea nukkuja tämä aiemminkin ja parin kuukauden taistelut jo kertaalleen käytynä? kun 4. meillä jo on, niin saatan jotain jo lapsien eroista tietää. kaikki ei ole yhtä helppoja hoidettavia, kuin toiset. on mullakin ollut helppoja lapsia.

Meidän 1,5v nukahtaa äidin tai isin viereen. Siitä sitten kannetaan omaan sänkyyn jossa nukkuu aamuun asti tai maksimissaan kerran herää. Ja huono nukkuja on meidän jätkä ollut aina kunnes pari kuukautta sitten pidettiin unikoulu. Mutta meillä kun on vaan tää yks lapsi niin ei olla koettu mitenkään liian "rankkana" antaa nukahtaa viereen

Meillä on nukahdettu kanssa musan voimalla, tosin vähän myöhemmin siirrettiin vasta tavis sänkyyn pinniksestä. Mutt musaa kuunteli aina sitt sängyssä, sen jälkeen kun lakkasin nukuttamasta.. Aika pitkään tein kyllä sitäkin, ett makasin sen kanssa makkarissa kunnes nukahti. :ashamed:

meillä toi keskimmäinen oli oikein tysivauva ( = sylivauva ) . pienenä ei nukahtanu kun syliin, vanhempana viereen..joko omaan sänkyyn tai meiän, josta sit kannettiin nukkuvana omaansa.. nyt viimeset puol vuotta menny aika kiltisti omaan sänkyyn nukkuun, nyt ikää 3v.. vauvan kanssa on aika outoa nyt nukutuspuuhat, sen kun voi vaan kipata sänkyyn ja on umpiunessa :o

jaksamista taisteluihin!

No on vähän hankalampaa, kun samassa huoneessa nukkuu pari vanhempaakin, jotka ei oikein osaa radion kanssa nukkua. Kai mun pitää kokeilla jotain pesähommaa ja laittaa tuntia aiemmin jo petiin, ettei pääse liian väsyksi.

Niin en mä tarkoittanut että sun pitää toi radio kokeilla, kerroin vaan mikä meillä auttoi =)
Itse tiiät parhaiten mikä teillä olis sellanen kiva asia, joka houkuttelis lapsen omaan sänkyyn.

Miten ois iltasatu? Meillä oli keskimmäinen yhteenaikaan tosi hurjana, kun just muutettu jne. Mikään muu ei auttanut, niin lauloin tuiki tuiki tähtöstä vierellä ja silitin hiuksia niin kauan, että nukahti. Oikeasti. Lauloin varmaan tuhat kertaa ja melkein itekki nukahdin. Nykyään en ehdi ees sadun puoleen väliin kun jo nukkuu, ikää nyt 2,5v. Tapauksesta 5kk.

Ihana kuulla, että muutkin on selvinneet vaikeiden nukkujien kanssa, nyyh, itkettää ja vähän helpottaa. Iltasatu luetaan joka ilta (toiset kuuntelee mielellään ) mut tämä vaan lompsii pois sängystä ja karjuu mennessään..
Nyt se sittenyhtäkkiä vaan otti peittonsa kainaloon ja paineli loukkaantuneena sänkyynsä ja nyyhki itsensä uneen. Hyvä niin, mutta alkaa vähän ottaan hermoille ja parisuhteellekin, ukko huutaa ja vittuilee, kun mä en osaa kuulemma nukuttaa oikein. (hän osaa tietenki )

Alkuperäinen kirjoittaja HäMäTä:
Uni maistuu nykyisin myös, kun laitoimme sellaisen Ikean lehden katokseksi sänkyyn. Ilmeisesti turvallinen olo pienellä, kun on jotain siinä "päällä".

apua, on meillä sellainenkin... (kaikki koitettu jo )

Yhteistyössä