Mitäs valmistujaislahjaksi aikuiselle ihmiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23877698]Valmistuuko jostain muita kuin aikuisia, eikä nykyään kaikki ole vähintään 18v valmistuessaan?[/QUOTE]

...siis ihan nelikymppisestä nyt kyse

Jos omaperäistä, niin silloin pitää kuunnella sen lahjansaajan makua. Jos ostat vain omaperäistä oman makusi mukaan, niin hukkaan menee.

Esim. lahjakortti kauneushoitolaan - jos hoitokin on nimetty etukäteen niin voi mennä vikaan. Nimimerkillä 100e kasvojenkäsittelyn (hapolla!) väliin jättänyt..

Jos henkilöllä on omaa puutarhaa niin lahjakortti esim. multasormeen voisi olla hauska. Sillä voisi ostaa esim. perennoja tai pensaita puutarhaan. 15€ tai 20€ lahjakortilla saa jo monenlaista.

[QUOTE="vieras";23877764]Jos omaperäistä, niin silloin pitää kuunnella sen lahjansaajan makua. Jos ostat vain omaperäistä oman makusi mukaan, niin hukkaan menee.

Esim. lahjakortti kauneushoitolaan - jos hoitokin on nimetty etukäteen niin voi mennä vikaan. Nimimerkillä 100e kasvojenkäsittelyn (hapolla!) väliin jättänyt..[/QUOTE]

Kasvojen happohoitohan on ihana kokemus.

Valmistujaisjuhlien pitäminen aikuisiällä on itsessään jo niin jotenkin noloa, että mikään lahja tuskin voi mennä pieleen.

Olen itse ajatellut että valmistujaisjuhlat on sellaiset, mitkä vanhemmat järjestää lapsilleen. En tunne ketään ammattiinvalmist. / akateemisen tutkinnon suorittanutta, joka järjestäisi itselleen juhlia. Joten ihan huoletta voi heittää huumoriksi lahjankin.

[QUOTE="vieras";23877850]Ai oliko ehdotus puutarhaliikkeen lahjakortistakin sitten huono?

Miksi tämä ihminen valmistuu?[/QUOTE]

Ei, se taisi olla ainoa järkevä ehdotus. Valmistuu sairaanhoitajaksi.

[QUOTE="vieras";23877797]Valmistujaisjuhlien pitäminen aikuisiällä on itsessään jo niin jotenkin noloa, että mikään lahja tuskin voi mennä pieleen.

Olen itse ajatellut että valmistujaisjuhlat on sellaiset, mitkä vanhemmat järjestää lapsilleen. En tunne ketään ammattiinvalmist. / akateemisen tutkinnon suorittanutta, joka järjestäisi itselleen juhlia. Joten ihan huoletta voi heittää huumoriksi lahjankin.[/QUOTE]

Siis mitä? :D
Kyllä minun lähipiirissäni on ollut aina tapana juhlia ammattiin valmistumista sekä ylioppilaaksi pääsyä.
Opiskeli sitten ammattikoulussa,lukiossa,yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa.
Minäkin tulen opiskelemaan todennäköisesti ainakin 25-vuotiaaksi asti vaikka opiskelun aloitin jo 16-vuotiaana, enkä kyllä enää tuon ikäisenä odottaisi vanhempieni minulle mitään juhlia järjestävän.

[QUOTE="vieras";23877896]Siis mitä? :D
Kyllä minun lähipiirissäni on ollut aina tapana juhlia ammattiin valmistumista sekä ylioppilaaksi pääsyä.
Opiskeli sitten ammattikoulussa,lukiossa,yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa.
Minäkin tulen opiskelemaan todennäköisesti ainakin 25-vuotiaaksi asti vaikka opiskelun aloitin jo 16-vuotiaana, enkä kyllä enää tuon ikäisenä odottaisi vanhempieni minulle mitään juhlia järjestävän.[/QUOTE]

No aika junttia se on. Ei siis opiskelu, vaan se että pitää itsestään tehdä numero opiskelujen päättyessä. Eiköhän ne häät riitä prinsessapäivästä aikuiselle ihmiselle, ettei tarvitse itseään jonkun tutkinnon takia korokkeelle nostaa. Yo-juhlan ymmärrän jos esim oma lapsi valmistuu samaan aikaan, mutta muuten se on kyllä aika naurettavaa.

[QUOTE="vieras";23878043]No aika junttia se on. Ei siis opiskelu, vaan se että pitää itsestään tehdä numero opiskelujen päättyessä. Eiköhän ne häät riitä prinsessapäivästä aikuiselle ihmiselle, ettei tarvitse itseään jonkun tutkinnon takia korokkeelle nostaa. Yo-juhlan ymmärrän jos esim oma lapsi valmistuu samaan aikaan, mutta muuten se on kyllä aika naurettavaa.[/QUOTE]

Itseään korokkeelle nostaa? Jos haluaa juhlat pitää ja pitää hauskaa ystävien ja tuttujen kanssa?! Outoja näkemyksiä...(no se ei ole uutta tällä palstalla)
Lisää niitä lahjavinkkejä olisi kiva saada?

Joku kiva kirja? Kokkikirja? Sisustuskira? Puutarhanhoitokirja? Joku lämmin pyyhe ja hyvää suihkusaippuaa? Herkkukori jostain erikoisesta kaupasta, mukaan hyviö suklaita, erikoiskahvia, teetä, pähkinöitä jne.

Jos valmistuvalla henkilöllä sattuu jo ne leivänpaahtimet ja mikrouunit olemaan eikä osaa mitään harrastuksiin liittyvää ostaa, niin karikatyyri taulu on varsin napakka valmistujaislahja.
Ei vie tilaa, on vaivatonta tilata, eikä ole turhaa roinaa. Kuvaan upotettavilla yksityiskohdilla taulusta saa niin hauskan kuin vaan haluaa. Kaikenlisäksi vielä suomalainen lahja!

Täysin naurettavaa ostaa aikuiselle ihmiselle jotain valmistujaislahjoja. Jos on joku juhlatilaisuus, niin osallistuminen on riittävä lahja. Jos on aivan pakko jotain hankkia, niin ruusu tai muu kukka ja onnittelukortti.

Aikuisen ihmisen valmistujaislahja on melkein jopa yhtä typerä idea kuin häälahja.

Yhteistyössä