Mitäs tekisitte minun pöksyissäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkismutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiukkismutsi

Vieras
Tai saappaissa tai housuissa... Pidetään muksun 5v lastenkutsut tänään, kutsuttiin myös tuttavaperheen 5 vuotias kylään. Heillä on neljä lasta 12v nelosluokkalainen (en tiedä minkä ikänen:D) ja vauveliini. Nyt perheen äiti soitti et he ovat kaikki tulossa, kun muut lapset närkästyi et yks vaan saa kakkua. Kerroin et meil on oikeena synttäripäivänä sit kahvitajoilu, et tulevat sillon kuhan nyt pidetään pikkulasten bileet.

Oon varannut pienet pussukat kaikille, enkä tod mitään megatarjoilua vaan viidelle 5 veelle vähän jotain.

Mua pikkasen ottaa päähän kun en ajatellut nyt mitään aikuisten juttuja, tai isommille lapsille mitn. Mitä tekisit, hakisitko kaupasta lisää mässytyksiä vai antaisitko olla niinko on?? Mua hiukan ottaa aivoon :D Ei oo kokemusta "suurperheistä" mut jotenkin oletan et kaikille on varmasti jotain, synttärikemua sun muuta omien kavereiden kanssa. Pakkoko sitä on just nyt änkeä kylään..

Mä olisin suoraan sanonut, että tänään on lastenjuhlat ja odotamme vaan tuota 5-vuotiasta vieraaksi. Muu perhe on tervetullut myöhemmin.

Meille ei vaan tulla kylään jos en kutsu :D

Oho, ei meidän 3v ole mitään asiaa kutsuille jos vain 5v isoveli on kutsuttu, tuli siitä harmitusta tai ei. Olisin ystävällisesti mutta napakasti ilmoittanut että vain 5v on tervetullut, muu perhe tervetullut kylään jonain muuna ajankohtana.

Pyytäisin tulemaan ennen tai jälkeen noiden "virallisten" synttäreiden. Siis jos et ole kutsunut kuin yhden ja koko porukka haluaisi tulla, niin sitten tulevat sellaiseen aikaan kuin teille sopii. Sinulla taitaa olla liian hyvää kakkua tiedossa...

Sen ymmärrän, että 5-vuotias ei halua tulla ilman äitiä, ja äiti on mukana. Ja kun on äiti, on myös vauva. Mutta kyllä 12-v ja nelosluokkalaiset on jo liian isoja pahoittamaan mieltään pikkusisaruksen synttärikutsuista... tai jos pahoittavat, ovat kyllä tosi lapsellisia tai muuten vaan outoja.

Päätin olla hakematta mitään. Synttärit alkaa tunnin päästä, en edes ehtis kunnolla kauppaan. Saavat kokea karvaan pettymyksen tarjoilujen suhteen :D

Ihan kivasti tuo 5v on ollut meillä ilman äitiä, sellaset kamut just kutsuttiin et ollaan tuttuja ja haluaa tulla.

Meillä on ollut useammat kaverisynttärit, ja kaikki 4- ja 5-vuotiaat on kyllä jääneet mielellään juhliin ilman äitiä. Ja omat lapset on menneet ilman vanhempia kaverisynttäreille aina, 3-vuotiaasta asti.

Meidän pojan 5 v juhlat pidetään tod.näk. muualla kuin kotona, paikassa jonne vanhemmat ei edes saa juhlien ajaksi jäädä.

Ap:n perhe ja koti on tuolle lapselle varmasti tuttu (jos tuttavaperheestä on kerran kyse), eli tuskin syynä on se että 5 v ei uskalla jäädä ilman äitiä juhliin.

Voi hyvänen aika! Kyllä 12v ja 10v (se nelosluokkalainen) ovat sen verran isoja, että niille pitää mennä jakeluun tuo, ettei juhliin ole muita tänään kutsuttu :O Vauva tuskin osaa kakkua kaivata. Ei ainakaan mun 10v eikä edes 7v ole yhtään katkera, jos toinen pääsee synttäreille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En näe tuossa ongelmaa. Ostaisin jotain lisää, mikäli aavistelisin, että tarjoilu voi loppua kesken.

Peessaan tätä. Meillä on yleensäkin tapana kutsua koko perhe eikä vain pikkumuksuja, kun synttäreitä pidetään. Eli ei pidetä erikseen kaverikutsuja, johon kutsutaan esim kaikki samassa ryhmässä olevat tarhakaverit ilman vanhempiaan, vaan mieluummin muutama läheinen perhe.

Yhteistyössä