Mitäs tekisit tällaisessa tilanteessa? (asiaa koirasta ja äiteestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Mä haluan koiran. Oon ikäivöinyt koiraa yli 7 vuotta rakkaan haukkuni nukuttua pois ja mun elämässäni on valtava koiranmentävä aukko. Koiraihmiset saattavat tietää mistä puhun :| Ystäväni koira saa mahdollisesti ensi talvena pentuja ja olisin todella todella mielelläni ottamassa sieltä meille pennun, joka vieläpä sattuu edustamaan samaa rotua kuin ensimmäinen koirani :)

Mun äitini on ajatuksesta kauhuissaan. Me kyläillään puolin ja toisin pari kertaa kuussa ja koska asutaan eri kaupungeissa, vierailut kestävät yleensä pari vuorokautta. Äitee ilmoitti tänään ettei huoli minkäänlaista rakkia heidän tyylihuonekalujensa keskelle "sekoilemaan" ja syyllisti mua siitä, että jos hommaamme koiran, emme pääse enää usein käymään heillä :$ Mä kuulemma priorisoin "jonkun rakin" arvokkaammaksi kuin läheisten ihmissuhteiden ylläpidon jos koiran päädyn ottamaan. Mä olen todellakin tietoinen siitä, että
a) koiran kanssa ei reissata miten tahansa, kaikkialle ei koiraa voi ottaa mukaan eri syistä
b) koira täytyy kasvattaa ja kasvatustyö vie aikaa ja energiaa sekä vaatii taitoa

Mä tuumasin äitelle, että jos he eivät miehensä kanssa halua koiraamme kämppänsä, he voivat tulla meille. Sekään ei pidemmän päälle kuulemma sovi, koska on väärin odottaa, että he joka kerta ajaisivat 100 km suuntaansa meitä katsomaan ja kaikki vain siksi, että meillä on piski. Koulutettu tai kouluttamaton, ihan sama kuulemma. Hän ei voi nukkua öitänsä jos tietää että huushollissa on koira, joka saattaa etenkin pentuna aiheuttaa tuhoja pureskelemalla huonekaluja yms.

Joo, mulla on mutkikas äiti eikä tämä ole ensimmäinen eikä taatusti viimeinen juttu missä emme ymmärrä toisiamme. Mutta oonko mä nyt ihan kohtuuton jos hankin sen koiran tässä tilanteessa? Mä todella haluaisin koiran :(

No mun mielestä et.

Koiran voi aina jättää hoitoon, hommata hoitajan. Onko sulla ukkoa? Se voi jäädäkoiran kanssa kotio.

Ja toisekseen. Ne ovat vain paripäivää silloin tällöin mitä näet äitiäsi. Koira olisi siulla kuitenkin kaikenmuun ajan.

Et sinä voi omaa elämääsi elää sen mukaan mitä äitisi tahtoo.

eikö koira voisi vaikka nukkua autossa, kun käytte kotonanne kylässä? toki ei ihan pentuna, mutta vähän vanhempana. näin meillä tehtiin, kun oltiin ystäviemme luona pidemmän aikaa, ja heille ei voinut ottaa koiraa sisälle. päivät koira meni pihalla. toki rotu aina vaikuttaa, toiset kestävät kylmääkin paremmin kuin toiset.. pikkukoirat ovat hieman hankalampia hoidettavia. :)

Kyllä mä sun tilanteessa ottaisin sen koiran. Eläthän omaa elämääsi, etkä äitisi. Koirille on hoitoloita sun muita, jos menette sinne kyläilemään. Se on sitten äitisi häpeä siinä vaiheessa, että ei voi muka tulla teille koiran takia kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja kesis.:
eikö koira voisi vaikka nukkua autossa, kun käytte kotonanne kylässä? toki ei ihan pentuna, mutta vähän vanhempana. näin meillä tehtiin, kun oltiin ystäviemme luona pidemmän aikaa, ja heille ei voinut ottaa koiraa sisälle. päivät koira meni pihalla. toki rotu aina vaikuttaa, toiset kestävät kylmääkin paremmin kuin toiset.. pikkukoirat ovat hieman hankalampia hoidettavia. :)

Hmm... No tämä kaavailemamme koira on rodultaan airedalenterrieri eli ei mikään erityisen kylmänarka rotu, mutta äiteen luona virerailtaessa autoa ei saisi talliin tmv. ja pakkasöinä voisin kuvitella että kylmä koiralle tulisi autossa. Äitelässä ei ole myöskään mitään sellaista huonetta, johon koiran voisi sulkea yöksi...

Nooh minä ottaisin koiran. Sellaiset ihmiset jotka pyrkivät määräilemään ja arvostelemaan minun elämää ovat hyvin äkkiä entisiä. Vanhempien luona ei oikeasti ole mikään pakko vierailla.

Eli suht pienehkö koira vai? Sehän menisi yöt häkissä äitisi luona käydessä? Koira ei siitä tippaakaan kärsi jos totuttaa siihen.... Tai remmissä sängynjalassa ni ei pääse vaeltelemaan.

Voin kertoa tarinan omasta koiranhankinnastani. Mun äiti ei ole koskaan välittänyt koirista ja on pelännyt ja ällönnyt niitä aina. Otin sitten koiran heti kun olin muuttanut kotoa pois, ja äidiltä tuli itku kun kuuli asiasta..

Äippä sitten sulatteli asiaa ja kun ensimmäisen kerran näki pennun, niin siinä oli kyllä molemmat vanhemmat ihan myytyjä. Ja nythän koiran luottohoitopaikka on mun vanhempien luona. Nykyään kun soitellaan, äiti kysyy koiran kuulumiset ennen kuin mun. :D

Tässä nyt esimerkkitapaus siitä, miten asiat myös voivat mennä. Mutta niin, ota koira, jos sitä haluat! Sulla kuitenkin on oma koti, oma elämä, ei sun hankintoihin pitäisi äidin mielipide ihan kokonaan vaikuttaa.

Lisäys/ "Hän ei voi nukkua öitänsä jos tietää että huushollissa on koira.." Luin vähän tarkemmin ja tätä myös äitini murehti tosissaan, kun kuuli että meille tuli koira. Ja niin vaan nykyään nukkuu oikein hyvin, kesälläkin niiden pienessä kesämökissä nukkuivat ihan sulassa sovussa. ;)

Otat koiran,äitisa tottuu ajan kanssa ajatukseen tai sitten ei,se on hänen ongelmansa.
Aikoinaan isäni kanssa sain aikaan mehevän riidan kun vein koiran lääkäriin ja se maksoi yli tonnin sen hoito,se huusi ja raivos että piikille se.
Totesin viileesti ettei suakaan lopetuspiikille viedät kun kipeeksi tulet. :D

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Eli suht pienehkö koira vai? Sehän menisi yöt häkissä äitisi luona käydessä? Koira ei siitä tippaakaan kärsi jos totuttaa siihen.... Tai remmissä sängynjalassa ni ei pääse vaeltelemaan.

Ei ole peni koira, pikemminkin suuri, etenkin urokset ovat yli 30-kiloisia... Mä voisin hyvin pitää koiran samassa huoneessa meidän ja lasten kanssa öisin, jos siis ylipäätään äitelään ollaan koiran kanssa tervetulleita :xmas:

Äitihän on siis ollut koiraihminen ja tavallaan on vieläkin, nyt on vain kulunut sen verran pitkä aika tämän mainitun edellisen koiran kuolemasta, että äitee muistaa jostakin syystä vain sen pentuvaiheen vallattomuuden ja järsityt mööpelit. Meillähän on siis kaksi kissaa ennestään ja niitäkin äiti on stressannut monen monta kertaa, vaikka nuo katit eivät ole sen kummempaa saaneet äitellä aikaan kuin pudottaneet olkkarin verhon kerran. Koira olisi kuulemma ehdottomasti liikaa kun meillä on nuo kissatkin, olivat sitten miten harmittomia tahansa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lenna:
Voin kertoa tarinan omasta koiranhankinnastani. Mun äiti ei ole koskaan välittänyt koirista ja on pelännyt ja ällönnyt niitä aina. Otin sitten koiran heti kun olin muuttanut kotoa pois, ja äidiltä tuli itku kun kuuli asiasta..

Äippä sitten sulatteli asiaa ja kun ensimmäisen kerran näki pennun, niin siinä oli kyllä molemmat vanhemmat ihan myytyjä. Ja nythän koiran luottohoitopaikka on mun vanhempien luona. Nykyään kun soitellaan, äiti kysyy koiran kuulumiset ennen kuin mun. :D

Tässä nyt esimerkkitapaus siitä, miten asiat myös voivat mennä. Mutta niin, ota koira, jos sitä haluat! Sulla kuitenkin on oma koti, oma elämä, ei sun hankintoihin pitäisi äidin mielipide ihan kokonaan vaikuttaa.

Lisäys/ "Hän ei voi nukkua öitänsä jos tietää että huushollissa on koira.." Luin vähän tarkemmin ja tätä myös äitini murehti tosissaan, kun kuuli että meille tuli koira. Ja niin vaan nykyään nukkuu oikein hyvin, kesälläkin niiden pienessä kesämökissä nukkuivat ihan sulassa sovussa. ;)

Ihana tarina! Jospa näin kävisi meilläkin :)

Äitisi pyytää sinua luopumaan aika paljosta oman etunsa kustannuksella. Minä toteaisin nätisti, että on todella ikävää jos välit tälläiseen menevät, enkä sitä haluaisi, mutta etten ole valmis luopumaan omista toiveistani tai haaveistani sen takia.

Äidit on aina kauhuissaan oli asia mikä hyvänsä. Miten äitisi suhtautui aikaisempaan koiraasi? Otat koiran, jos sitä haluat. Tai ainakin minä ottaisin, mutta enpä ole koskaan aikaisemminkaan äitini sanoista juuri välittänyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Äidit on aina kauhuissaan oli asia mikä hyvänsä. Miten äitisi suhtautui aikaisempaan koiraasi? Otat koiran, jos sitä haluat. Tai ainakin minä ottaisin, mutta enpä ole koskaan aikaisemminkaan äitini sanoista juuri välittänyt :D

Siis tämä aikaisempi koira otettiin mun lapsuudenperheeseeni kun olin 7-vuotias. Ainakin silloin äiti oli kovasti koiraihminen ja vaikka hermot melko kovakalloisen yksilön kanssa olivat aika ajoin kovilla, koirasta oli kuitenkin suunnattomasti iloa myös äidilleni. Tätä nykyä äiti muistaa lähinnä vain koiraan liittyneet ongelmat :| Ja olettaa tietysti, että kaikki saman rodun edustajat ovat samanlaisia luupäitä kuin tämä edellinen Suuri Persoonamme :xmas:

Yhteistyössä