Mitäs tämmösiä "kotikonsteja" on raskauden toteamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kakkonen tulossa? :O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kakkonen tulossa? :O

Vieras
Eli mulla tuli viime raskaudessa sellaista pientä tihruvuotoa kun piti menkat alkaa, ja r. testi näytti vasta rv 8 plussaa, nyt on taas vähän sellainen olo että saattaisin olla pieniin päin..

Ja viime raskaus oli tosiaan oireeton, ei ollut pahoinvointia tai mitään sellaista.. En vaan millään tahtoisi malttaa odottaa vielä 3 viikkoa, jotta tietäisin olenko raskaana vaiko en!

Eikös kohdunsuu muutu jotenkin raskauden alkaessa? Googlella koitin etsiä mutta aika ristiriitaista tietoa tuli. Kun omasta mielestäni se ei ole ennen ollut tuollainen noin kova ja "kapea" kuin nyt. Synnytyksestä aikaa 11kk.

Rinnat ehkä aavistuksen arat, ja tosiaan 3 pv tuli pientä tiputteluvuotoa mutta seassa ei ollut niitä limakalvon riekaleita vaan oli pelkkää verta.

Minulla on Yasmin pillerit käytössä, joten raskauden mahdollisuus aika pieni, mutta joku tässä nyt ei toimi, esim kun nuo menkat olivat tuollaiset omituisen niukat+lyhyet.

Ja tosiaan, eipä sillä muuten niin väliä mutta toista lasta ei pitkään aikaan ollut tarkoitus hankkia, ja päätös on avoin mitä teemme jos raskaana olen. Ja jos lapsen päätämmekin pitää, mitä haittaa mahtaa olla jos nyt pillereitä jatkan normaaliin tapaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
testi ainoo keino todeta...haloo...

Juu, sillähän se sitten on ihan 100% varma, mutta tässä nyt haen vähän tällaisia mututuntuma juttuja, esim. jotku sanoo että silmistä näkyisi jne..

Silmät tosiaan monesti kiiluvat raskaana olevilla (ruumiinlämpö on korkeampi kuin normaalisti), muttei välttämättä ihan heti. Ja mulla silmät kiiluivat vain aamuisin ja iltaisin.

Verikoe vaikka omassa terveyskeskuksessa on luotettava. Mikä mättää, ettet mene verikokeeseen? Tai sitten yksityisellä puolella sen saa myös ilman lääkärin lähetettä, eikä maksa paljoa. Senkun vaan marssit sisään labraan ja otetaan verikoe. Runsaassa 10 minuutissa saat tietää oletko raskaana vai et. Jos haluat tietää hcg-arvosi, sen vastauksen saaminen menee seuraavaan päivään ja maksaa jo vähän enemmän. Mutta jos mielummin elät epätietoisuudessa tai sorkit kohdunsuuta, niin omapahan on asiasi...

Jos sinulla kerran on jo yksi lapsi, niin miten et tiedä, että verikoe ja 10 minuutin kuluttua tiedät varmasti oletko raskaana?

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa joo:
Verikoe vaikka omassa terveyskeskuksessa on luotettava. Mikä mättää, ettet mene verikokeeseen? Tai sitten yksityisellä puolella sen saa myös ilman lääkärin lähetettä, eikä maksa paljoa. Senkun vaan marssit sisään labraan ja otetaan verikoe. Runsaassa 10 minuutissa saat tietää oletko raskaana vai et. Jos haluat tietää hcg-arvosi, sen vastauksen saaminen menee seuraavaan päivään ja maksaa jo vähän enemmän. Mutta jos mielummin elät epätietoisuudessa tai sorkit kohdunsuuta, niin omapahan on asiasi...

Jos sinulla kerran on jo yksi lapsi, niin miten et tiedä, että verikoe ja 10 minuutin kuluttua tiedät varmasti oletko raskaana?

Siinähän se onkin että kun mun keho ei sitä ns raskaushormonia tuota tarpeeksi ennen kuin alkaa noita viikkoja olla tuon 8.. Ja enpä mä viimeksi missään verikokeissa joutunut käymään, ihan kotitestillä testasin, ja varasin neuvola ajan vasta kun viikkoja oli jo 14. Ja hedelmöittymisaika oli kyllä tiedossa, ei meillä niin usein sitä seksiä harrasteta ettenkö tietäisi, ja siis ultra oli samaa mieltä viikoista.. Ei siis johdu siitä tuo myöhempi ajankohta ettäkö olisi myöhemmin vasta hedelmöittynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
vai että kotikonsteja :D ei voi hakea muutaman euron testiä?

Luitko kunnolla? Kun se testi ei näytä kun negaa, vaikka mä päälläni seisoisin, sama homma oli viime raskaudessa ja siis nytkin on testi tehty 2pv sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Sitäpaitsi e-pillerit usein alkavat ajan kanssa myös niukentaa vuotoa... Ainakin näin kävi itselläni.

Nää pillerit on mulla ollut 9kk, ja nyt kerta heitolla niukkeni n. 1/5 siitä mitä ennen oli.. Ja samat pillerit oli myös ennen raskautta käytössä, silloin vuoto niukkeni pikku hiljaa ja ei läheskään näin paljoa missään vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa joo:

Siinähän se onkin että kun mun keho ei sitä ns raskaushormonia tuota tarpeeksi ennen kuin alkaa noita viikkoja olla tuon 8.. Ja enpä mä viimeksi missään verikokeissa joutunut käymään, ihan kotitestillä testasin, ja varasin neuvola ajan vasta kun viikkoja oli jo 14. Ja hedelmöittymisaika oli kyllä tiedossa, ei meillä niin usein sitä seksiä harrasteta ettenkö tietäisi, ja siis ultra oli samaa mieltä viikoista.. Ei siis johdu siitä tuo myöhempi ajankohta ettäkö olisi myöhemmin vasta hedelmöittynyt.

Äläpä viitti. Se, että et viime kerralla erittäny hormonia tarpeeksi VIRTSAAN, ei tarkota etteikö sitä olisi tarpeeksi verikokeessa näkymään. Vaikka virtsa voi olla puikkotestille liian laimeaa, kyllä verestä voidaan mitata jo hyvin pienet määrät.

Jos siellä ei näy ---> et ole raskaana, vaikka kuinka silmät kiiluis ja nakit ois haukattuina.

No, miksi sitten et mene ultraan, jossa voidaan jo varhaisessa vaiheessa todeta onko sikiöpussi ja ruskuaispussi kehittyneet. Sydämensykekin näkyy joillakin jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Jos siis kehosi ei eritä raskaushormonia kovinkaan paljoa.

Mutta näiden kotikonstien luotettavuus on todellakin luokkaa : 50 prosentin varmuudella olet raskaana tai sitten et.

Yhteistyössä