mitäs tää nyt on.. rv37+4???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarvis harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sarvis harmailee

Vieras
eilen supisteli yöllä pari tuntia 10 minuutin välein, mutta loppu sitten.. supparit oli kipeitä, ja unta oli turha etsiä.. piti vaan kävellä ympäri asuntoa. Nyt tänä aamuna sit "valun" jotain.. Ei haise imelälle.. mut eikös limatulppa tuu sellasena kunnon "klönttinä" pois. Kävin lääkärissä viime viikolla, kohdunkaulaa oli sentti jäljellä ja muutamalle sormelle auki. mut mitä ihmettä mä eritän?

apua.. siis pitäskö tässä nyt lähtä johonkin näytille?? Ekasta mulla tuli se limatulppa just silleen klönttinä.. ja lapsivedetkin lorahti sairaalassa. Ihan kirkasta se on,, eikä mitään paakkuja tai muuta oo seassa.

Opiskelen terkkariks ja just tällä viikolla oli koulussa puhetta tosta limatulpasta, se ei yleensä ole mikään klöntti ja sen irtoominen ei kerro mitään synnytyksen lähestymisestä, saattaa irrota viikoja ennen synnytystä. Ja irtoaa joka kerta menkkojen yhteydessä, on periaatteessa kuin valkovuotoa.
Vois olla lapsivettä, soita äitiyspolille ja kysy mitä ovat mieltä asiasta.

Ole ihan rauhassa vaan, vaikka olisikin lapsivettä, niin sitä kehittyy koko ajan lisääkin, ellei ala enempää supistelemaan tai runsaammin vuotamaan, niin ainakin iltaan asti voit vuotoa seurailla. saattaahan tuo hyvin olla jo käynnistymässä tuo synnytys... ;)

Supistella voi kipeästi vaikka joka yö seuraavat viikot. Valkovuotokin voi lisääntyä, joten se voi olla sitäkin. Itse olen saanut kolme lasta, mutta yhtään limatulppaa en ole nähnyt.

Seuraa valuttaako vielä ja mene sitten tarkistuttamaan, että onko se lapsivettä... siis jos edelleen valuu jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Ole ihan rauhassa vaan, vaikka olisikin lapsivettä, niin sitä kehittyy koko ajan lisääkin, ellei ala enempää supistelemaan tai runsaammin vuotamaan, niin ainakin iltaan asti voit vuotoa seurailla. saattaahan tuo hyvin olla jo käynnistymässä tuo synnytys... ;)

minulla käynnistettiin juuri lapsiveden vähyyden vuoksi, koska on riski lapselle (mm. infektioriski). Eli käypä vaan näytillä.

Alkuperäinen kirjoittaja käynnistetty:
minulla käynnistettiin juuri lapsiveden vähyyden vuoksi, koska on riski lapselle (mm. infektioriski). Eli käypä vaan näytillä.

lapsivettä erittyy synnytykseen asti... Ja nimenomaan jos päivän tihkuttaa, ei hätää, elei ala runsaasti vuotamaan... Siksi voi seurailla iltaan asti, saattaa ihan itekseen loppua/käynnistyä! Kun vaikka kaikki lapsivedet lorahtaisi keskellä yötä voi olla aamuun asti kotona, ellei pahasti supista/perätilassa... Soittaa ja kysyä mielipidettä osastolta toki aina voi!

lapsivettä erittyy synnytykseen asti... Ja nimenomaan jos päivän tihkuttaa, ei hätää, elei ala runsaasti vuotamaan... Siksi voi seurailla iltaan asti, saattaa ihan itekseen loppua/käynnistyä! Kun vaikka kaikki lapsivedet lorahtaisi keskellä yötä voi olla aamuun asti kotona, ellei pahasti supista/perätilassa... Soittaa ja kysyä mielipidettä osastolta toki aina voi!

Jos kaikki lapsivedet tulee kerralla, voi napanuora tulla synnytyskanavaan tai kohdun suun ja vauvan väliin siinä veden mukana. Se voi jäädä puristuksiin ja vauvan verenkierto häiriintyy. Jos lapsivedet menee kerralla, aina kannattaa lähteä näytille ja seks ainakin suosittelee vielä maku asennossa matkustusta!

sitä lapsivettä voi tihkua vähitellen myös niin, että äiti sitä erikoisemmin huomaa. mun pikkuiselta ns. loppui vesi viikossa! Ja sanoivat, että heti käynnistykseen. Vauva tosin isokokoinen.

Ensisynnyttäjän kannattaisi AINA ottaa yhteys SVO:lle, jos lapsivedet menee kerralla!!

Yhteistyössä