Mitäs siellä Sodankylässä voi nykysin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
En ole käyny siellä ikuisuuksiin.. tai no viime kesänä mutta oli vähän tylsää kun enimmäkseen nysvättiin veljen luona sateita piilossa. :| Ens kuun alussa olis tarkotus sinne lähteä viikoksi (minä+ lapset) ja olla isän luona ja veljen luona ja mummolassakin pyörähtää. Mutta hermohan meillä kaikilla menee jos vain neljän seinän sisällä ollaan. :D Veli asuu siellä kirkolla niin kertoisko joku missä siellä on nykysin parhaat leikkipaikat ja onko jotain uutta kahvilaa, jossa ois kiva olla lasten kanssa? Tai käydä jossain syömässä? Muualla ku PizzaPirkossa. :D Vai mikä Pizzeria Alariesto se nykysin on...

kannattaa käyä luostolla. sielähän on nyt mukava keväisin olla.. laskia pulkkamäkiä ja knöölillä kaakaolla.. täälä on mun mielestä vähän lasten leikkipaikkoja. mut kahvillahan voi käydä tuossa päivin kammarissa. keskellä kylää sijaitsee. minkä ikäsiä lapsia sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:
kannattaa käyä luostolla. sielähän on nyt mukava keväisin olla.. laskia pulkkamäkiä ja knöölillä kaakaolla.. täälä on mun mielestä vähän lasten leikkipaikkoja. mut kahvillahan voi käydä tuossa päivin kammarissa. keskellä kylää sijaitsee. minkä ikäsiä lapsia sulla on?

Lapset on 1, 3 ja 6.

Tiäkkö, ite kasvoin Pyssylässä, mutten ole ikinä osallistunu elokuvajuhlille enkä ole käyny Luostolla muuta ku koulun kans pari kertaa. :whistle: Niin no.. yh.n keskimmäinen lapsi...

Mitenkähän tuommosen 1v.n kanssa onnistuis pulkkailu niin isossa mäessä. Pitäisköhän ottaa omat pulkat mukaan ettei tartte maksaa jotain älyttömiä vuokria...

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:

Lapset on 1, 3 ja 6.

Tiäkkö, ite kasvoin Pyssylässä, mutten ole ikinä osallistunu elokuvajuhlille enkä ole käyny Luostolla muuta ku koulun kans pari kertaa. :whistle: Niin no.. yh.n keskimmäinen lapsi...

Mitenkähän tuommosen 1v.n kanssa onnistuis pulkkailu niin isossa mäessä. Pitäisköhän ottaa omat pulkat mukaan ettei tartte maksaa jotain älyttömiä vuokria...

kannattaa ottaa pulkat mukaan. muistaakseni kauhiat hinnat niissä pulkissa sielä. no omasta mielestä niissä elokuvajuhlissa ei oo mitään katottavaakaan. niin ja luostollahan tosin voi käyä ametistikaivoksella ja kylpylässä. tosin kylpylä on aikas pieni. ja jos haluaa käydä syömässä luostolla niin ametistihotellilla on hyvät sapuskat ja otetaan hyvin lapsetkin huomioon.

lapsille jos leikkipaikkaa miettii itse olen käynyt yläasteen vieressä puistossa kesällä mutta voi sielä varmaan talvellakin käydä ja sitten entisen ala-asteen vieressä on kanssa pieni puisto alue.
kahvilla itse oon käynyt kerttulissa ja kahvilakondidoriassa, hinta tasoa en kyllä muista mitä oli. jos ihan kylän lähellä haluais käydä laskemassa mäkeä niin miks ei menis kommattiin päin. ainakin ennen sielä pystyi laskettelemaan ja hiihtelemään ja vaikka vuokraamaan saunan ja käydä avanto uimassa. ja sitten varuskunnassa on uimahalli .tosin oon itsekkin sieltä pois muuttaneita mutta käyn sielä kerran pari vuodessa pyörähtämässä viikon . en ole varma mutta kirkkoniemessä on muistaakseni sellainen laavu jossa voi paistaa makkaraa. tietysti omat makkarat mukaan mutta vois olla lapsille mukavaa ajan vietettä. toi päivin kamari on joku mikä on mennyt minulta jotenkin ohi, joten en tiedä millainen paikka se on. jos käy niin hyvin että pääsee iltaa viettämää niin sielä on ihan kiva paikka tiimarin yläkerrassa minusta.

mekin mennään kesällä taas sodankylään, appiukon luo.
Mies sieltä kotosin, ni kiva ois mennä kavereis ja sukulaisii jo keväällä kattoo ni nökis luntaki, täällä kun sitä ei oo höh...
Ei siel pal tekemistä kyl oo heh, Luostolle vois mennä kävelee.
:D

Yhteistyössä