mitäs sanotte tämmösestä työajasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katiaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katiaana

Vieras
Elikkäs siin minusta tää käy hyvin, mutta miehestä tyhmää... :/
Eli, mies tekee 2 vuoroa, viikko ja viikko..
Minun työaikani tulisi olemaan joka arkipvä 16-20.30. Eli lapset tarvis hoitoa 15-21.
Mulla 3 lasta, 8v,5v,1v8kk.

Olisin kotona kun tyttö lähtee kouluun ja olisin kotona kun hän tulee. Täällä päivävuorolaiset ei saa koululaisille hoitopaikkaa. Elikkä joka toinen viikko tarvisimme hoitoa. Joka toinen viikkohan isä kotona.
Ja siis näin koululainenkin saisi mennä hoitoon, eikä tarvi olla yksin.

Minun mies toivoo että tekisin päivävuoroa, että lapset olisi aina n.10h hoidossa... Mutta minulle se ei ole hyvä juttu. Ensinnäkin en ole aamu ihminen, tykkään tehdä kotihommat aamulla, kun muksut unien jälkeen katsovat lasten ohjelmia.. yms..

Loistava työaika! Mulla vähän samanlainen - välillä hiukan vaihtelee, satunnaisesti aamuja ja vkonloppujakin. Ja miehellä vuorotyö. Hoitopaikkaa tarvitaan vain reiluksi pariksi kymmeneksi tunniksi kuussa. Ja aamusta on ihana olla omalla porukalla kotona - ehtii ja jaksaa kaikenlaista. (Ainoa haitta on se, että päivähoitoon joudumme maksamaan ihan saman, mitä maksaisimme puolta enemmästä hoitomäärästä). Kaikista paras vaihtoehto olisi ollut hoitaja kotiin - sellaista ei vain vastaan sopivasti tullut ja päädyimme vuorohoitopäiväkotiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 12:22 sjjjgj kirjoitti:
Niin ja vielä onhan tuo järjestely teillä koululaisen kannalta ihan ehdoton! Ainoa haitta lienee se, että miehesi kanssa taidatte näin tavata aika vähän.

se ei ole ongelma. onhan viikonloput! Enkä iän kaiken tuota aio tehdä... Sillon kun meillä oli vain 2 lasta ja menin töihin, teimme molemmat vuorotyötä, olimme samassa työpaikassa, niin ovella suurin piirtein huikattiin että tee sitä ja tätä... :laugh: .
Se oli aika raskasta... :whistle:

Mutta nyt tää vuoro ois silleen hyvä, kun muksut nukahtaa yleensä 9aikaan, niin onhan meillä 21-24 yhteistä aikaa! Kun molemmat tykätään valvoa... nauttia hetki hiljaisuudesta. (tietenki miehen iltavuoron aikaan se ois kotona vasta 22.30)

Sisareni teki tuota aikansa, loppuaikana kyllä pitkin hampain, kun lapset olivat kaikki jo koulussa ja tuntui, ettei heitä oikein nähnyt ollenkaan. Kaverit siinä tietysti tuppaa jäämään, olet silloin kotona, kun kaikki muut ovat töissä. Tosin, jää ne lasten takia muutenkin =) .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 19:16 pikkuruu kirjoitti:
Sisareni teki tuota aikansa, loppuaikana kyllä pitkin hampain, kun lapset olivat kaikki jo koulussa ja tuntui, ettei heitä oikein nähnyt ollenkaan. Kaverit siinä tietysti tuppaa jäämään, olet silloin kotona, kun kaikki muut ovat töissä. Tosin, jää ne lasten takia muutenkin =) .

totta. Olen miettinyt tuotakin........ mutta ajattelin että jos kesään jaksaisi........ Nuorempien lasten kanssa ehtisin olla, mutta en koululaisen. Se vähän huolettaakin.
En tiedä, huomenna se selviää mitä teen, kun on haastattelu.