Mitäs ootte mieltä kanssasisaret (pottailusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pulma

Vieras
Mun kohdalle ei näin hanakkaa lasta ole osunut. Ikää neidolla on 2v3kk ja pottailu ei suju, ei sitten millään. Istuu potalle, osaa kertoakin hädästään mutta ei suostu potalle pissaamaan, isosta hädästä puhumattakaan. Pikkuhousuja pitää innoissaan mutta viimein hätä tulee housuun ja lattialle kun ei pottaan tee. Lahjontaa on myös yritetty ja kehuja ei ole säästelty. Mitä tekis, ottaisko aikalisän vai mitä?

Kiitos kokemuksista ja neuvoista =)

Juu se on nyt pattitilanne ja tuon aikalisän paikka.

Pienen ajan päästä sitte taas treenaatte. Kokeilette vaikka pottatarroja, nuken pissattamista ja kehuskelette kuinka isot lapset eivät vaippoja kaipaa vaan vaipat annetaan vauvoille.

ihan pakko sanoa, vaikka voi kuulostaa typertältä.... mutta
voi olla että potta tuntuu inhottavan kylmältä...
Mä en lainkaan ymmärtänyt miksei meillä poika tahdo istua potalle, kunnes yks kaks yllättäen tajusin että potta on hänen lämmintä ihoaan vasten kylmän tuntuinen.

Olen myös kokeillut pöntönistuimenpinentäjän kanssa mutta sai ihan kauheat hepulit, oli siis ihan kauhuissaan. Tarrat, pastillit yms. olen kokeillut. Pari kertaa on tehnyt pissat pottaan ja ssanut itse vetää pöntön, joka oli tosi in juttu. Kun pakottamiseen en tässä asiassa usko, määrätietoisuuteen kyllä. Tytöllä on nyt tosi kova uhma päällä, joka tulee myös hänen yöelämäänsä, et voiskohan tuota pottailua odottaa pahimman uhmiksen yli vai saako ns. periksi jos annan potan olla hiukkasen aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pulma:
Olen myös kokeillut pöntönistuimenpinentäjän kanssa mutta sai ihan kauheat hepulit, oli siis ihan kauhuissaan. Tarrat, pastillit yms. olen kokeillut. Pari kertaa on tehnyt pissat pottaan ja ssanut itse vetää pöntön, joka oli tosi in juttu. Kun pakottamiseen en tässä asiassa usko, määrätietoisuuteen kyllä. Tytöllä on nyt tosi kova uhma päällä, joka tulee myös hänen yöelämäänsä, et voiskohan tuota pottailua odottaa pahimman uhmiksen yli vai saako ns. periksi jos annan potan olla hiukkasen aikaa...

Meillä määrätietoisella harjoitelulla ja painostuksella seurauksena krooninen ummetus kun alkoi poitsu pantamaan kakalla käyntiä.
Anna asian olla ja odottele kun uhma on ohi ja lapsi valmis käymään potalla/pöntöllä. Meillä nuorempi joka sai ihan omaa tahtiinsa käydä potalla oppi vajaassa kahdessa viikossa täysin kuivaksi. Oltiin vanhemman ummetuksesta sen verran opittu ettei nuorempaa koskaan painostettu potalle tosin lapsilla on niin pieni ikäero että potta oli kokoajan esillä vessassa ja sai siellä omaan tahtiin käydä.

Meillä pidettiin pottaa jopa olohuoneessa, että poika oppi käymään siinä. Ja ikää oli enemmän kuin sun tytöllä. Tarhassa sanoivat, että kyllä se tulee ajallaan. Eli en mä sinuna olisi huolissaan. :)

Yhteistyössä