Mitäs ootte jo hankkineet tarhalaisille/eskarilaisille/koululaisille? Mitä vielä pitää hommata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä aloittaa 2,5v päiväkodin. Vaatetta on täytynyt ostaa kauheasti, kun kokokin vaihtuu just 98-senttiseen. Eilen hain Lindexiltä ja H&M:ltä tilaamani paketit, joista kuoriutui pari hupparia, 4 trikoopaitaa, kolmet housut, koristossut ja myssy. Kävin vielä Name Itilta ostamassa trikoopaidan ja tarhatossut. Kaikkinensa meni satanen, nettikaupoissa oli hyviä tarjouksia ja alennuksia (esim. nuo hupparit oli 4,95e/kpl). Koko kesän olen kerännyt kirppareilta ja alennuksista vaatetta ja muuta, sisävaatetta puuttuu enää leggingsien, pikkuhousujen ja sukkien muodossa. Vk-vaatteet ovat kenkiä lukuunottamatta kondiksessa, jotkut gorelenkkarit täytyy hommata kun keväällä ostetut kengät ovat jo aika jämptit.

Talvivaatepuolelta puuttuukin enemmän: Icepeakin keväällä ostettu kaksiosainen kevyttoppapuku on pituuden puolesta sopiva, mutta housut eivät mene painossa hiukan miinuskäyrillä kasvavalle lapselle masun kohdalta kiinni :O Ja meillä kun yleensä on ongelmana löytää housuja, jotka pysyvät ylhäällä... Toppahaalari ja talvikengät tarvii kans. Tietääkö joku muuten, tuleeko Lindexille ja KappAhliin niitä vedenpitäviä toppahanskoja myyntiin ja jos tulee, niin koska?

Kenkiä ja kuravaatteet lähinnä on tullut ostettua samanikäiselle tarhaan menijälle, muu löytyy edellisen lapsen jäljiltä. Vikingin gorelenkkarit hain Stokkan kantistarjouksella, kokemus on osoittanut, että jonkun viikon päästä kokoja ei enää löydy. Hyvän tuntuinen, joustavapohjainen kenkä.

Lähinnä ekaluokkalaiselle oon haalinu housuja, mutta muuta ei paljoa tartte ostaa, kaikkea löytyy. Kuopukselle oon ostanu talven aikana valmiiksi isompia vetoketjullisia paitoja, koska ne on helppo pukea isopäiselle lapselle päälle ja samalla lapsi oppii vetoketjun sulkemisen. Kohta teen vaatekaappien inventaarion ja katson tartteeko tuo ekaluokkalainen vielä uusia paitoja syksyksi.

mä olen ostanut koululaiselle (4 lk) vaatteita, muutamat hupparit, verkkarit, t-paitoja, koska pikkuhiljaa siirtyy seuraavaan kokoon. Sitten koulutarvikkeita, on tapana meidän perheessä, että ennen koulun alkua ostetaan kyniä yms. Eskarilainen sai pienen repun, takin, muutaman kynän ja se siinä. Ulkovaatteet ja talvivaatteet katselen sitten myöhemmin, syksyyn sopivat ulkopuvut löytyy.

Yhteistyössä