Mitäs olette TÄSTÄ mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Äitini on koko ajan tässä asunnossa asuessani halunnut laittaa terassini uuteen uskoon. On aina välillä siirrellyt tavaroita, laittanut mattoja ym, jotka olen sitten nopeasti huomatessani heittänyt pois kun en ole tykännyt asiasta.

olen tehnyt joka kerta selväksi etten halua että hän koskee mihinkään kotonani, edes terassiini, hänellä ei ole oikeutta muuttaa sisustusta, ei mitään kodissani vaikka ne olisivat kuinka väärin hänen mielestään.
Olen sanonut etten halua mitään, en mitään edes terassilleni, jota en ole itse halunnut ja ostanut.
Asiasta on tapeltu monesti koska esimkoko viime kesän yritti tehdä jotain terassilleni, jossa ei mielestäni ole vikaa, eikä myöskään tilaa erinäisille matoille ja huonekaluille.

Nyt sitten tuli ilmi, että lapsille on tulossa joululahja myöhässä, koska se on pitänyt erikseen tilata.
Asiaa tiedustellessani (tunnen äitini ja arvasin kysyä että onko se jotain isoa) hän vannoi että se ei vie yhtään tilaa SISÄLLÄ! Vaan ulkona, terassilla.

Eli nyt hän on saanut keksittyä idean millä saa tahtonsa läpi. Antaa lapsille lahjan joka tulee terassille (ja vie siellä tilaa). Tietää että lapsilta on vaikea ottaa pois jos jostain lahjasta innostuvat.

Yritin selittää että haluaisin tietää mikä se ion koska en halua mitään isoa terassilleni, ettei sitten tarvitse lasten pettyä kun se viedään pois, niin vastaus kuului: En voi kertoa koska jos kertoisin, et pitäisi siitä etkä haluaisi sitä!!! Tiedän että ihastut siihen kun näet sen!!!

Hän on niin itsekeskeinen että käyttää tuota sanontaa usein: tiedän että tykkäät siitä! Vaikka hänelle yrittää muuta todistella. Ja sitten tulee riita kun henkilö ei tykkääkään kuten on yrittänyt aikaisemmin sanoa.
Ja äiti pettyy ja loukkaantuu.

Ja minä siis kirjoitin aiemmin tuosta lahjasta tädilleni puolestani.

No tee niin että jos se ei sovi teidän terassille niin sanot äidilles ja lapsille että tämä ei meille mahdu joten annetaan sen olla mummolassa (äidilläs) ja sielä voitte sitä sitten käyttää kun mennään sinne :D

No milläs mä sen sinne kuskaan?
Ja sillä ei ole terassia ja vielä pienempi asunto kuin mulla.

Sitä paitsi taitaa olla niin ettei enää käydä mummolassa, oon niin kyllästynyt siihen.

Lapsille harmi kun siitä pitävät, mutta mulla ei kestä enää psyyke sen kanssa, se luulee että sillä on oikeus olla läsnä koko ajan ja sekaantua kaikkeen.

Nimittäin se tekee niin että loukkaantuu ja häipyy paikalta ja se juttu jää mun vastuulleni, niin kuin aina.

Se on eräätkin kerrat kuskannut jotain tänne ja sanonut että jos tykkää niin vie sitten pois. Ihan niinkuin mä huvikseen tykkäisin raijata isoja kamoja jonnekion siksi kun se vaan haluaa niitä tuoda.

Siis se on saattanut tuoda pari isoa pussillista jotain varastostaan keräämää rojua mun eteiseen muka mulle (kun ei itse niitä jaksa katsella) ja sanonut että jos et tykkää niin vie jonnekin. Ja vaikka käsken viedä pois niin jättää siihen ja sanoo että ottaa ensi kerralla, muka.

Ai hitto, mua alkaa niin taas ärsyttää että parempi että jätän kirjoittelun tähän, ettei mee päivä pilalle. =/

Itseksenipä muutenkin täällä kirjoittelen.=D

Mut sille ei auta vaikka kieltää. =/
Hajurakoa pidän jo, en aio ottaa mitään yhteyttä piiiiitkään aikaan. Toivottavasti tajuaa eikä tuokaan sitä lahjaa.

Mulla on nyt mitta täys, en jaksa sitä enää. Harmi vaan että asuu liian lähellä ja sillä on meille vielä avain hätätapauksia varten. Pitää jossain vaiheessa pyytää se nätisti takaisin.

Toivottavasti se on joku sellainen iso puhallettava leikkisysteemi, ne ei kauaa kestä :D Eli anna sen olla lapsilla niin kauan kuin kestää ehjänä, sitten saat hyvillä mielin heittää pois. Tai niin kuin moni sanoikin, vie mummolaan ja lapset käyttävät sitä siellä, oli sitten kuinka pieni asunto tahansa. Mitäs meni ostamaan.
Muuten olen kanssasi ihan samaa mieltä, en mäkään tykkää, kun anoppi tuo kamaa, mistä mä en tykkää. Heitän sitten roskiin tai vien kirpparille, mutta en ota käyttöön. Esim. mä laitan aina juhlissa servetit joka lautaselle, mun mielestä niin on hienompi. Sain sitten anopilta servettitelineen, se luuli, että mulla ei oo, kun kerran laitan servetit aina lautasille. Vein kirpparille, ei mulla semmoselle oo käyttöä. Oli vielä rumakin ku mikä.

No vaikka se lahja on lapsilkle, niin ei sitä tartte laittaa terassille. Eihän lapsikaan ole niin tyhmä, ettei tajuaisi joutuvansa jonkinlaisen taistelun välikappaleeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No vaikka se lahja on lapsilkle, niin ei sitä tartte laittaa terassille. Eihän lapsikaan ole niin tyhmä, ettei tajuaisi joutuvansa jonkinlaisen taistelun välikappaleeksi.

Ei kai olekaan. Mutta äitini ei miellä tuota kai taisteluna vaan oikeasti luulee tietävänsä mua paremmin ja luulee mun vain kiukuttelevan (mulla ikää 29) äidille. Siksi kai se onkin kuin mua ei oliskaan silloin kun annan "negatiivista palautetta". Sille on siis ihan turha sanoa mitään koska se ei vastaa ja on kuin ei kuulisikaan.

Sillä on enkelin ilme naamallaan kun se sen tuo ja on sitten niin suruissaan että kun sen joutuu viedä pois. Ja niin on lapsetkin, ja äiti käytöksellään ja sanoillaan saa mut syylliseksi lasten (2 ja 4) silmissä.

No, mä toivon ettei se tulekaan. =/
Kamalaa että jotuu äidistään noin sanomaan, mutta totta se on. Vaikka kai sen pitäisi olla rakas, niin mua ei oikeastaan haittaisi vaikken sitä koskaan näkisi enää. Pahalta tuntuu ainoastaan se että tilanne on niin paha etten enää edes välitä. =/

Sinun äidillesi muuten tekisi hyvää lukea tämä ketju!

Sattuisko hällä olemaan s-posti mihin voisit sen kopsata?

Varsinkin tuon edellisen kirjoituksesi viimeisen lauseen luulisi pistämään miettimään käyttäytymistään.

No onko toi nyt sitten niin vakavaa? Meidän äiti taas ei koskaan edes käy kylässä. Musta olisi ihanaa jos mulla olisi tuollainen äiti, vaikka vähän rasittavakin, mutta se voisi joskus auttaa esim. siivouksessa ja ostaa jotain meille. Ei ole minusta niin iso ongelma et kannattaa alkaa tappeleen.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x:
No onko toi nyt sitten niin vakavaa? Meidän äiti taas ei koskaan edes käy kylässä. Musta olisi ihanaa jos mulla olisi tuollainen äiti, vaikka vähän rasittavakin, mutta se voisi joskus auttaa esim. siivouksessa ja ostaa jotain meille. Ei ole minusta niin iso ongelma et kannattaa alkaa tappeleen.

On se vähän vakavaa, jos äiti määräilee vielä kolmekymppistä tytärtään.

Teillä taitaa olla liian läheiset välit kun äidillä on teille avainkin. Tarvitsetko usein äidin apua esim työvuorojesi takia vai miksi tälläinen tilanne?

Jos pystyt, unohda nuo tavarajutut ja keskity johonkin oman elämän asiaan.

Minunkin äitiini lykkää aina käydessäni monta kassillista tavaraa, joista sanon etten tarvitse. "Annat sitten jollekin", kuuluu vastaus. Tai "käytät vähän aikaa ja heität sitten pois". Sitten ok-talomme pieni roskis tursuaa tavaraa jota äitini kantaa kirpputorilta tai ostaa alennusmyynneistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Teillä taitaa olla liian läheiset välit kun äidillä on teille avainkin. Tarvitsetko usein äidin apua esim työvuorojesi takia vai miksi tälläinen tilanne?

Jos pystyt, unohda nuo tavarajutut ja keskity johonkin oman elämän asiaan.

On ollut läheiset joo. Musta ei ole mitenkään outoa että jollain on avain varalla meille. Jos se sattuu multa unohtua, niin joudun maksaa monta kymppiä oven avauksesta ja odotella ulkona lasten kanssa.

En tarvitse mutta hänen mielestään tarvitsen.

Miten mä unohdan tuollaiset asiat kun se sotkee juuri sitä mun omaa elämääni.
Eikö se ole mun omaa elämääni että äitini yrittää väkisin muuttaa kotiani eikä kunnioita mua?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x:

Tykkäisitkö jos vaikka naapurisi yrittäisi koko ajan muuttaa asunnossasi jotain? Kävisi salaa tekemässä terassillesi, tai pieneen puutarhaasi muutoksia? Tai kävisi vaihtamassa verhotkun olet matkalla? Ym ym ym...

Ei se eroa yhtään onko se naapuri vai äiti jos kuvittelee elävänsä toisen elämää oikeutetusti ja mitätöi toisen vastaansanovat kommentit.

Ja kyse ei pelkästään ole nyt siis siitä tavarasta vaan äitini käyttäytymisestä joka on jo ongelma. En halunnut muuttaa tälle paikkakunnalle juuri siksi että äiti asuu liian lähellä, mutta oli pakko exän työn vuoksi ja nyt en halua lapsia liian kauas isästään.

Äitini ei kunnioita mua, mun elämää tai mun kotiani.
Silloin kun on ollut lasten kanssa, kaikki mun ohjeet (joita ei ole paljoa, vain tyyliin, ensin ruoka ja sitten karkkia koska toinen oksentaa helposti) on unohdettu saman tien ovesta poituttaessa.

Lapsille on usein sanonut ettei kerrota äidille että tehdään niin ja näin. Tuon olen jo ennen esikon syntymää teroittanut että mun lapsiani ei opeta salaamaan multa asioita eikä valehtelemaan.

äitini on myös kova valehtelemaan, opettanut mullekin lapsesta asti ettei valkoinen valhe haittaa. Onneksi mulle tulijärki päähän isän ansiosta.

Huh, voisin tätä listaa jatkaa ikuisesti, mutten jaksa. Olkoot.

Unohdan koko ihmisen, enkä ota yhteyttä. Tuokoon lahjan jos tuo, jääköön se pakettiinsa ja käsken roskakuskin viedä sen pois. =/

Alkuperäinen kirjoittaja Kivarri:
No ompas sulla ongelma. Sanot sille äitilles, että jos se sei sovi, niin, se ei sovi, piste!

Vielä tähän kommentoin.
Olen noin 10 000 kertaa sanonut tomerasti, napakasti, ystävällisesti, karjuen jne juuri noin että jos mulle ei sovi niin ei sovi. Että tää on mun elämä ja mun koti ja mun lapset, ja sen vaan täytyy kunnioittaa sitä.
Tulos on että se loukkaantuu ja lähtee pois. Sitten se masentuu ja itsesäälissä surkuttelee itseään ja juo. Koskaan se ei pyydä anteeksi muuta kuin harvoin tyyliin anteeksi että olen olemassa, eli marttyyriasenteella tarkoittamatta sitä oikeasti.

Koskaan se ei myönnä että olisi tehnyt jotain väärin, minä vain suurentelen asioita ja olen kiukkuinen.

ja totta hemmetissä olen kiukkuinen, nykyään jo heti kun äidin nään. Siksipä en halua nähdäkään.

Kurjaa. Äitisi manipuloi sinua tuolla marttyyriudellaan. Oletko sanonut suoraan, että äiti, sinä et osaa pyytää anteeksi vaan manipuloit toisia? se luulee, ettei se ole sulle enää tärkeä, koska se osaa olla tärkeä vaan määräämällä ja tekemällä.

äh, otat vastaan ja heität pois/ myyt eteenpäin. et ole vastuussa mistään kamasta, mitä et ole itse tilannut. lapsille sanot, että mummu oli luullut, että meille sopisi tällainen, mutta ei mahdukaan/sovi tyyliimme ja siksi saa lähteä.
ei nykyään voi enää joka tavarasta murehtia, jos lentääkin samantien roskiin.

Sun pitää sanoa, ettei suhun enää tehoa sen itkeminen ja vinkuminen. ei kato tunnu missään. Muista toki sanoa, että äiti on sinulle aina rakas, vaikkei saakkaan määrätä sinua enää.

Yhteistyössä