Mitäs nyt tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chocomum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chocomum

Uusi jäsen
31.10.2009
3
0
1
Hei! Kirjoitan ensimmäistä kertaa tänne... Minulla 3 lasta edellisestä liitosta, ja nyt ollaan uuden mieheni kanssa yritetty lasta kaksi ja puoli vuotta. "Erissä" kylläkin, eli ensin yritettiin 1,5 vuotta ja pidettiin noin vuoden tauko ja kohta ollaan taas yritetty vuosi.
Eli mitäs sitten tehdään? Jatketaanko vaan yrittämistä, vai mennäänkö käymään lääkärissä yhdessä? Itse olen jo käynyt, eikä kuulemma mitään syytä tavallisissa tutkimuksissa löytynyt.

Vuosi on yleensä riittävä aika lääkäreiden mielestä yritykselle. Eli omalta lääkäriltä vain pyydät lähetettä tarkempiin tutkimuksiin. Ensimmäisellä käynnillä heti kerrotaan kuinka lähdetään etenemään eikä siellä vielä välttämättä tarvitse olla kummankin paikalla, mutta yhdessä aina parempi! :)
Mulla itsellä aloitettiin verikokeilla ja munatorvien aukiolitutkimuksella, kun ei lapsia vielä ole. Sitten tutkittiin siemennesteen laatu... Siitä vain pyörät pyörimään mahdollisimman nopeasti. Ikävä kyllä (meillä naisilla varsinkaan) aika ei ole meidän kenenkään puolella ja tutkimukset mennään kuitenkin askel kerrallaan ennenkuin sitä "oikeaa" apua saa. Mitä nopeammin selvittää asian, sen parempi.
Onnea yritykselle! =)

Kiitos vastauksesta! Menkat alkoi taas :'( Mutta tänään varasin ajan , joten lääkäriin mennään viikon päästä. Päätettiin mennä yksityiselle ainakin nyt alkuun, katsotaan nyt sitten mitä sanotaan, jännittää....

Nyt sitten käyty ja tutkimuksia tehty, mm. miehelle tehtiin siemennestetutkimus, josta vastaukset tuli tänään, eli:

Siittiöden määrä
tilavuus 5,4ml
tiheys 49milj/ml
kokonaismäärä 264,6milj.

Nopeasti suoraan eteneviä 0%
Hitaasti eteneviä 11%
paikallaan liikkuvia 37%
liikkumattomia 52%

MAR-testi postiivinen

Tyypillinen muoto 5%

Muutokset:
pää 100%
keskikappale 17%
häntä 10%

Diagnoosi asthenoteratozoospermia

Eli tarttisin apua... Mitä tarkoittaa?

Mistä voi johtua, että mar-testi on positiivinen? Mies ei ole koskaan syönyt mitään lääkkeitä, tai mitään muutakaan syytä ei keksitty...

Voidaanko siis saada lapsia luonnollisesti?

Lääkäriin mennään vasta, kun mun alkukierron verikokeiden tulokset ovat tulleet (näitä ei siis ole vielä edes otettu)

Entäs inseminaatio, kannattaako siihen lähteä näillä tuloksilla?

Olisin kiitollinen, jos joku viisaampi viitsii vastata......

Normaalimuotoisia on vähemmän kuin normaalisti ja niiden liikkuvuus heikolaista.
Näillä arvoilla en usko että inseminaatiota tehdään.

Hoitomuotona suoraan IVF/ICSI.
Noista hoitomuodoista löydät lisää tietoa esim monien lapsettomuus klinikoiden sivuilta.

Mar-testin positiivisuus tarkoittaa että siemennesteessä on siittiövasta-aineita, joka usein sakkaa siittiöt. Eli siittiöt klimppiintyvät eivätkä pääse liikkumaan munanjohtimissa.

Lääkärinne kertoo teille sitten miten hoidoissa edetään. Yksityisellä puolella IVF/ICSI hoitoihin pääsee nopeastikkin, mutta ne maksavat aika paljon (2-3 tuhatta euroa) Voihan olla että haluatte "sulatella" tietoa ennekuin teette päätöksen hoidon aloituksesta.
Kunnallisella puolella jono ovat monissa paikoin 4-7kk luokkaa, mutta hoitomaksuna on "vain" klinikkakäynnit sekä lääkkeet.

Yhteistyössä