Mitäs nyt -palsta, läpileikkaus suomalaisesta yhteiskunnasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grace
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Grace

Aktiivinen jäsen
21.07.2007
6 911
3
38
Olen jotenkin käsittänyt, että juuri tämä nimenomainen palsta joka on summa tavallaan kaikista noista muista palsta-aiheista joita täällä 2+:lla on eli voisi käydä juttelemassa ihan mistä vain - tietty palstan sääntöjä noudattaen, mutta nyt näin ei sitten saakaan olla :o tai että siitä on tullut jurinaa.
Rukousketjuni saisi heivata muualle, entäpä sitten ennustaja paikalla- ketjut, Jonsered Rummuntekijän ja Keittiönoidan ketjut tai entäpä imetyksen fanaattisuus ketjut puolesta ja vastaan??
Taitaisi tulla aikamoinen lista erilaisista aiheista.

Siis sun rukousketju on heivattu muualle, ymmärsinkö väärin? Mikä siihen oli perustelu?

Mutta jos tämä on läpileikkaus suomalaisesta yhteiskunnasta, olen todella onnellinen, etten ole osa sitä kuin virtuaalisesti :D

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
mä täällä parhaillaan kyttään jotain aihetta mistä pitäisin 10 minuutin esitelmän koulussa :D

Täällä ei ole aiheista pulaa! :D Sokeus, voisi olla yksi hyvä, miten palstalaiset uskottelevat itselleen elämäntilanteensa olevan toista kuin miten muut sen realistisesti näkevät. Tyyliin, mies hakkaa mutta sanoo rakastavansa, en voi jättää, kyllä se lopettaa kun olen hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Siis sun rukousketju on heivattu muualle, ymmärsinkö väärin? Mikä siihen oli perustelu?

Mutta jos tämä on läpileikkaus suomalaisesta yhteiskunnasta, olen todella onnellinen, etten ole osa sitä kuin virtuaalisesti :D

Ei ole, mutta se haluttais kun oikeen aloitus siitä on tehty ja nimiä keräillään :o

Ne askarteluketjut ainakin jonnekin omaan osioonsa!!! No ei vaan :D

Mulla on sama käsitys kuin sullakin, tänne mahtuu kaikenlaista juttua. Jos joku aihe ei kiinnosta, ei ole sitä pakko ehdoin tahdoin lukea. Jos helposti ärsyyntyy tietyistä aiheista, kannattaa jättää sellaiset ketjut kokonaan avaamatta ja jos otsikosta ei osannut päätellä, mitä ketju sisältää, sulkea ketju nopeasti ja etsiä sellainen aloitus, joka ei ärsytä.

Mua ei tosin tippaakaan haittaa, vaikka olisikin jokin oma osionsa uskontokeskusteluille. Keskustelut niissä saattaisi pysyä pikkasen enemmän asialinjalla.

Mä uskon että tämä palsta kertoo paljonkin suomalaisista naisista, vaikka jotkut kuinka sanoo että tämä on vain netti. Ihmisiähän tänne kirjoittelee :whistle:

Sanonta "antaa kaikkien kukkien kukkia" ei tosiaan päde täällä kaikkiin aiheisiin. Mulla ei ole mitään sun rukousketjua vastaan, sen ajatus on kaunis ja jo pelkkä pyyntö tuo varmasti lohtua monelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:

Ei ole, mutta se haluttais kun oikeen aloitus siitä on tehty ja nimiä keräillään :o

ei ole todellista :o
ja mikähän on perustelu...ja ennenkaikkea onko jotkut laittaneet nimensä siihen?
Mitä se ketään haittaa, eihän sitä tarvitse niiden lukea joiden vakaumusta se loukkaa

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:

ei ole todellista :o
ja mikähän on perustelu...ja ennenkaikkea onko jotkut laittaneet nimensä siihen?
Mitä se ketään haittaa, eihän sitä tarvitse niiden lukea joiden vakaumusta se loukkaa

Klikkaamisen valinnan vapaus vallitkoon
:D

Kerätköön nimiä. Sääntöjä ei ole ketjussa rikottu, ainakaan sun tai mun tai muiden uskisten puolelta. Jos jotain poistuu, niin turhat välikommentit ja häiritsemisyritykset.

Ei uskovaisista ole haittaa silloin kun pysyvät omissa ketjuissaan - Gracen ketju on ihan mielenkiintoinen esitys siitä miten monikäyttöinen kristillinen jumala onkaan.

Asiakeskusteluissa tietynlaisten uskovaisten harrastama kauhistelu/paheksunta/totuuksien kertominen aiheuttaa turhaa hämmennystä ja vie keskustelut sivuraiteille.. netissä useammin kuin oikeassa elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Asiakeskusteluissa tietynlaisten uskovaisten harrastama kauhistelu/paheksunta/totuuksien kertominen aiheuttaa turhaa hämmennystä ja vie keskustelut sivuraiteille.. netissä useammin kuin oikeassa elämässä.

Paheksutko sinä minun paheksuntaani? :o Eivät kristityt ole ainoita, jotka paheksuvat. Ihmiset, joilla on moraalia, saattavat paheksua moraalittomuutta. Paheksuthan sinäkin avioeroja.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Paheksutko sinä minun paheksuntaani? :o Eivät kristityt ole ainoita, jotka paheksuvat. Ihmiset, joilla on moraalia, saattavat paheksua moraalittomuutta. Paheksuthan sinäkin avioeroja.
Mä ainakin ymmärrän sun paheksuntasi. Se kuuluu uskontoosi ja sä noudatat uskoasi. Jos mun uskontooni kuuluisi muiden ihmisten tai heidän tekojensa paheksuminen, niin varmasti minäkin paheksuisin. Mutta mitä sanoisin ääneen tai kirjoittaisin, olisikin jo toinen juttu. Ainakin se, millä tavalla näkemykseni esittäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä ainakin ymmärrän sun paheksuntasi. Se kuuluu uskontoosi ja sä noudatat uskoasi. Jos mun uskontooni kuuluisi muiden ihmisten tai heidän tekojensa paheksuminen, niin varmasti minäkin paheksuisin. Mutta mitä sanoisin ääneen tai kirjoittaisin, olisikin jo toinen juttu. Ainakin se, millä tavalla näkemykseni esittäisin.

:laugh: Sinä osaat tuon. :flower: Tuo on semmoista hiljasta kettuilua, jota ei välttämättä aina huomaa edes. Mä en ole kauhean taitava tosiaan asian esilletuomisessa aina. Mun pitäis joskus ohittaa jotkut aiheet kokonaan sen takia. Ja teenkin jo niin välillä. Yritän sitä opetella. Luulen, että olisin aika samanlainen, vaikka mulla ois joku muu uskonto tai elämänkatsomus. Olisin sitten vaan eri asioiden puolesta.

:laugh: Sinä osaat tuon. :flower: Tuo on semmoista hiljasta kettuilua, jota ei välttämättä aina huomaa edes. Mä en ole kauhean taitava tosiaan asian esilletuomisessa aina. Mun pitäis joskus ohittaa jotkut aiheet kokonaan sen takia. Ja teenkin jo niin välillä. Yritän sitä opetella. Luulen, että olisin aika samanlainen, vaikka mulla ois joku muu uskonto tai elämänkatsomus. Olisin sitten vaan eri asioiden puolesta.
Mä olen jo opppinut, millon mun on syytä käydä keittämässä kuppi kahvia ja lukea kirjoitukseni uudestaan ennen Lähetä- painikkeen painamista :D On olemassa aiheita, joista meikäläinenkin kiihtyisi, mutta jätän ne aiheet kokonaan tällä palstalla väliin. Uskonto ei kuulu niihin, sillä mulla on mun uskoni enkä koe tarpeelliseksi puolustella uskoani. Jos muut eivät usko kuten minä, niin se ei ole millään tavalla minulta pois.

Lisään vielä, että sulle mä voin vähän kettuillakin. Ollaan niin monesti uskontojutuista keskusteltu, että tiedän sun jo suuttumatta kestävän multa pientä kettuiluakin :)

Mun mielestä noi kaikki "ikuisuusketjut" jotka on viikosta toiseen mitäs nyt-palstalla, voisi heivata pois. Askartelu-, -rukous, -kesäkuntoon, ja sitten ne iänikuiset tosi-tv ohjelmiin perustuvat JNEJNE.
Oikeasti semmoset on ärsyttäviä, ja vie tilaa päivittäin vaihtuvilta keskusteluilta.
Varmasti noista muista osioista löytyy noille vuoden kestäville ketjuille omat paikkansa.
Tai sit pitäs laittaa aikaraja per ketju, jonka jälkeen se heivattaisiin jonnekkin sivulle 50000 ja se ei pomppaisi enää ykkössivulle vaikka sinne kirjottais.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Ei tuo ollut paheksumisen yleistä paheksumista vaan asiallinen ja perusteltu huomio.

Lapsiperheissä avioerot ovat huono idea, mutta ei koska raamattu sanoo niin. Ja vaikka raamattu olisi samaa mieltä, niin sen tuominen argumentiksi on omiaan viemään keskustelua vähemmän rakentavaan suuntaan.

Yhteistyössä