Mitas nyt? Lapseni kaverin isa on avoimesti rasisti : /

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joopajoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joopajoo

Vieras
Tuntuu nyt etten haluaisi enaa pojan edes menevan sinne kylaan kun kaverin isa puhuu niita juttujaan myos lasten kuullen. Itse asiassa myos poikani on vain puoliksi suomalainen, isansa on toisesta euroopan maasta. Tama kaverin isa on esim.laittanut lapsensa kotiarestiin kun oli kaveerannut somalilapsen kanssa... Mitas tekisitte?

vaikea tilanne koska säälihän se olisi poikien ystävyyttä kieltää.mulle voi tulla sama tilanne ku sulla nyt koska munkin lapsen isä on toisesta euroopan maasta.en kyllä tiedä mitä tekisin.jos pojat leikkisivät vain ulkona eivätkä menisi kaverin kotiin,ainakaan silloin kun tämä isä on paikalla?

Miksi et juttelisi tämän isän kanssa? Rasistikin voi muuttua.Tosin itsekin olen osittain rasisti että en tajua kun tänne laitetaan lapsia tulemaan ja lasten varjolla tullaan itse perässä ja Suomen yhteiskunta maksaa näille kaikien,lusmuilijoita en täällä kaipaa:(Kunnon rehellistä työtä tekevän ulkomaalaisen toivotan mielelläni tervetulleeksi:)

Alkuperäinen kirjoittaja joo_o:
Miksi et juttelisi tämän isän kanssa? Rasistikin voi muuttua.Tosin itsekin olen osittain rasisti että en tajua kun tänne laitetaan lapsia tulemaan ja lasten varjolla tullaan itse perässä ja Suomen yhteiskunta maksaa näille kaikien,lusmuilijoita en täällä kaipaa:(Kunnon rehellistä työtä tekevän ulkomaalaisen toivotan mielelläni tervetulleeksi:)

No tuo ei ole minun mielestani rasismia kun et ole mitaan rotua vastaan.

Hankala tilanne, varsinkin jos poikasi tykkaa leikkia taman toisen pojan kanssa. Omalle kohdalle jos sattuisi, niin kyllapa ma varmasti ystavyytta rajoittaisin enka omaa lastani paastaisi tuhon kotiin. Voisin muutaman kerran kutsua poikaa omaan kotiini ja kuunnella millaisia juttuja juttelevat, kotoahan kaikki lasten jutut on lAHTOISIN. jOS alkaa epamaaraisia kommentteja kuulumaan, niin ystavyys olisi katkolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Hankala tilanne, varsinkin jos poikasi tykkaa leikkia taman toisen pojan kanssa. Omalle kohdalle jos sattuisi, niin kyllapa ma varmasti ystavyytta rajoittaisin enka omaa lastani paastaisi tuhon kotiin. Voisin muutaman kerran kutsua poikaa omaan kotiini ja kuunnella millaisia juttuja juttelevat, kotoahan kaikki lasten jutut on lAHTOISIN. jOS alkaa epamaaraisia kommentteja kuulumaan, niin ystavyys olisi katkolla.

Noin ma ajattelin tehda.

Mutta entäs suomalainen lusmuilija joka lopetti koulunkäynnin peruskouluun ja on siitä asti elänyt sossunrahoilla ja ei aiokaan mitään työtä tehdä ikinä. Viina maistuu ja pikkurikoksia sillointällöin?

Tai entäs tämmöinen tapaus. Ensimmäinen lapsi 17 veenä ja sitten onkin tehty aina uusi ja eletään kotihoidontuella ja iskän työttömyyspäivärahoilla.. Ehkä joskus vois opiskella kampaaja kosmetologiksi mutta lapsia tulee koko ajan lisää. Vaunut, pinnikset yms on tietenkin sossu maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

Noin ma ajattelin tehda.

Noin mäkin tekisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:

Mutta entäs suomalainen lusmuilija joka lopetti koulunkäynnin peruskouluun ja on siitä asti elänyt sossunrahoilla ja ei aiokaan mitään työtä tehdä ikinä. Viina maistuu ja pikkurikoksia sillointällöin?

Tai entäs tämmöinen tapaus. Ensimmäinen lapsi 17 veenä ja sitten onkin tehty aina uusi ja eletään kotihoidontuella ja iskän työttömyyspäivärahoilla.. Ehkä joskus vois opiskella kampaaja kosmetologiksi mutta lapsia tulee koko ajan lisää. Vaunut, pinnikset yms on tietenkin sossu maksanut.

Kuulostaa TUTULTA. Täällä asuu paljon ulkomaalaisia ja tiedän tuollaisia tapauksia. Äitini on sosiaalisena ihmisenä tutustunut heihin, ja tutustuttanut minutkin. Heissä on niin monenlaisia ihmisiä. Siis niitä jotka todella käyttää yhteiskuntaa hyväkseen ja niitä jotka ei todella tee niin. Ainakaan tahallaan hae etuja. Tokihan kaikki pakolaiset tarvitsee apua. Joskus täällä kävellessä näyttää siltä kuin tummaihoisia olisi enemmän kuin suomalaisia. Naapurin "rasisti" (siis avoimesti myöntää olevansa) kiroilee usein että tästä alueesta on tullut Afrikka... No, mulla ei mitään ulkomaalaisia vastaan. Jokaisessa "rodussa" on mukavia ja ei-mukavia ihmisiä, myös suomalaisissa. Niin, täälläpäin asuu myös paljon SUOMALAISIA jotka käyttää yhteiskuntaa hyväkseen, ei käy töissä koska eivät halua (keksivät aina jonkun tekosyyn kun työtä tarjotaan työkkäristä) ja vielä saavat soskusta ylimääräistä (kun keksivät jotain valitettavaa). Siis tiedän että oikeasti tekevät niin koska tunnen heidät. Jotkut ihan leuhkivat asialla. Ja jotkut tekevät omaa bisnestä (esim myyvät Venäjältä tuotua viinaa alkoholisteille). En tarkoita että kaikki jotka on työttämiä/saavat soskusta olisi tuollaisia! Joskushan ne jotka oikeasti tarvitsisi apua ei saa sitä ja jotkut työttömät etsii työtä ihan epätoivoisesti. Tunnen niitäkin. Mutta tuollaisiakin täällä asuu. Juu, tämä ei ole ihanteellinen asuinpaikka ja olemme just muuttamassa pois (tän kuun loppuun asutaan täällä enää).

Yhteistyössä