Mitäs mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Meillä on tuttavaperhe, joilla neljä lasta. Käydään toistemme luona paljon kylässä, ja tietysti synttäreillä. Nyt kaikki nämä neljä ovat ohittaneet vauvaiän, mutta ovat kuitenkin alle kuusivuotiaita.

Menimme vanhimman synttäreille. Olin ostanut aika kalliin lahjan, sillä äiti oli etukäteen kertonut, mitä haluaa. Täytyy sanoa, että olin niin paniikissa siitä, kelpaako lahja, että unohdin täysin muut lapset. Isänsä sitten tokaisi:"Missäs muiden paketit on?" Arvaatkaa, hävettikö, mutta kotona aloin miettiä: jos käymme neljästi heillä synttäreillä ja aina ostamme KAIKILLE lahjat, seon neljä kertaa neljä eli 16 lahjaa! Itselläme on vain kaksi lasta, eikä ole ollut mitään ajatusta siitä, että molemmille pitäis olla lahjat.

Siis yhdellä oli synttärit, mutta koko porukka pitäisi lahjoa? :o

Voi kuule, iskä ostakoon muksuilleen ihan itse lelut sun muut...mulle on itsestäänselvyys, että vain synttärisankari saa paketin.

Siis, ymmärsinkö oikein? Siellä odotetaan lahjoja myös niille lapsille joilla EI ole juuri silloin synttäreitä? Jestas, kannattasko sanoo ihan suoraan, et juhliin on tapana tuoda vain sankarille lahja, ja muidenkin lasten kannattas opetella se, ettei itse silloin lahjaa saa kun ei ole oma merkkipäivä...

Vai oliko tää taas semmonen "porvoosta päivää" juttu... :/

Joo, siis tätä ongelmaa ei ole ennen ollut, sillä nuorimmat kaksoset ovat olleet niin pieniä, ettei heitä "ole otettu lukuun". Hulluinta tässä oli, että isä oli aidosti hämmästynyt, samoin lapset. Harmittaa, sillä jotenkin tämä tuo särön ystävyyteemme tuon perheen kanssa, kun en enää tiedä, miten toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Siis, ymmärsinkö oikein? Siellä odotetaan lahjoja myös niille lapsille joilla EI ole juuri silloin synttäreitä? Jestas, kannattasko sanoo ihan suoraan, et juhliin on tapana tuoda vain sankarille lahja, ja muidenkin lasten kannattas opetella se, ettei itse silloin lahjaa saa kun ei ole oma merkkipäivä...

Kyl mää muistan lapsuudesta sitä että jos siskoilla oli synttäri niin vieraat saattoivat tuoda mullekin lohdutuslahjan ( aivan kun en ois ymmärtäny että kaikilla on vuorollaan se omapäivä keskipisteenä). Tätä kai tuokin isä hakee että muil voi tulla pahamieli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, siis tätä ongelmaa ei ole ennen ollut, sillä nuorimmat kaksoset ovat olleet niin pieniä, ettei heitä "ole otettu lukuun". Hulluinta tässä oli, että isä oli aidosti hämmästynyt, samoin lapset. Harmittaa, sillä jotenkin tämä tuo särön ystävyyteemme tuon perheen kanssa, kun en enää tiedä, miten toimia.

jos noin kysytään, niin tee vastakysymys että kenenkäs muun synttärit tänään sitten on...olenko ihan unohtanut????

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Kyl mää muistan lapsuudesta sitä että jos siskoilla oli synttäri niin vieraat saattoivat tuoda mullekin lohdutuslahjan ( aivan kun en ois ymmärtäny että kaikilla on vuorollaan se omapäivä keskipisteenä). Tätä kai tuokin isä hakee että muil voi tulla pahamieli.

No joo, myös meillä on muutkin lapset saaneet isovanhemmilta jotain tuomista, kun on ollu toisen synttärit. Mutta tarkotin, että TODELLA typerää tältä isältä erikseen kysellä toisten lahjojen perään, ja opettaa siinä sitten samalla ihan suoraan lapsille sellaista käytäntöä, että jokaisen kuuluu aina saada lahja... :o Koska kuitenkin kai se yleisesti ottaen on niin, että sankari saa lahjan, muut eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Niin, mutta valitettavasti niitä lapsia on nyt aika paljon. En sit tiedä, tuoko heidän muut vieraat tuoneet jotkut ihan pienet lelut, mutta on sekin kustannuserä ja isä puhui nimenomaan paketista, eikä esim. karkista tai
muusta. Kaiken hyvän lisäks nää lapset on syntyny marras- joulu ja tammikuussa, joten rahaa palaa tän ystävyyden hoitamiseen...

Kaiken hyvän lisäks nää lapset on syntyny marras- joulu ja tammikuussa, joten rahaa palaa tän ystävyyden hoitamiseen...

Jos ystävyys on lahjoista kiinni niin se ei ole todellista ystävyyttä.

Toistan itseäni: ihme juntteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Meiju:
tuoko tää perhe aina teidän lapsille molemmille lahjat?

Meillä on kanssa nuorimmainen ollut vielä niin pieni, ettei "ole otettu lukuun". En tiedä nyt, kun on kaksivuotissynttärit, jännityksellä odotellaan...

Kiitos teille! En tunnekaan enää itseäni juntiksi, vaan pikemminkin päinvastoin...Mutta, mutta...Mites hoitaisitte tän tilanteen? Kyseesä on perhe, joiden kanssa ollaan pidetty jo monta vuotta yhtä ja perheen äitiä voi jo sanoa ystäväkseni, tosin en kamalan läheiseksi, sillä ollaan tutustuttu lähinnä lasten kautta ja kun lapset vieläkin on pieniä, niin jutut on pyörineet heissä. Sanonko asiasta suoraan, vai mitä teen? Mulla on nyt tästä asiasta paha mieli.

Kiitos teille! En tunnekaan enää itseäni juntiksi, vaan pikemminkin päinvastoin...Mutta, mutta...Mites hoitaisitte tän tilanteen? Kyseesä on perhe, joiden kanssa ollaan pidetty jo monta vuotta yhtä ja perheen äitiä voi jo sanoa ystäväkseni, tosin en kamalan läheiseksi, sillä ollaan tutustuttu lähinnä lasten kautta ja kun lapset vieläkin on pieniä, niin jutut on pyörineet heissä. Sanonko asiasta suoraan, vai mitä teen? Mulla on nyt tästä asiasta paha mieli.

sanot vaan että lahja tuodaan hänelle kellä on syntymäpäivät. toiset saa sitten vuorollaan.

Yhteistyössä