Mitäs mieltä olette? vauvan syömisasiaa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan.

Vieras
Meillä n.11k ikäinen tyttö joka ei juo maitoa sitten millään! Nan 2:sta siis saa, aamulla menee 2dl, muuten todella pieniä huikkia nokkamukista, tuttipullosta ei kelpaa ollenkaan. Illalla teen iltapalaksi pilttipuuroa nanniin, siinä maitoa on reilu desi. Joskus on tietty päiviä, jolloin menee enemmän kuin tuo 2dl juomisena.

Teen normaalia hiutalepuuroa veteen aamuisin ja välipalaksi, niin mietin nyt että voisinko jo alkaa keittään tytölle puuron normaaliin maitoon? Kun eihän nanni kestä keittämistä...(?) Ja joko uskaltaisi alkaa antaa tavallista maitoa muutenkin juomana? Tyttö on aina ollut tosi huono juomaan tuota maitoa, oli sitte nanni tai tutteli..

Mä aikanaan kyllä keitin esikoiselle kaurapuuron tutteliin, ja se kesti keittämisen. Mut jos tosiaan ei oireita tule, niin lapsen kanshan vois jo siirtyä tavis-maitoon.

Kokeile pikkuhiljaa aloittaa maitotuotteilla, esim. just keität puuron tavis maitoon, annat jugurttia,rahkaa perunamuusia jne.. Sitten rupeet antaan ihan ruokajuomanakin samaa maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
rupeet antamaan jugurttia,keität puuron maitoon, koska 10kk alkaen voi sitä tavallista maitoa ruveta antamaan =)

Ai? :o mää oon ollu siinä uskossa koko ajan että vasta vuoden iässä saa antaa tavallista maitoa :D jugurttia oon antanu, ei vielä ainakaan kovin tykkää, on kai niin kirpeää, ainakin ilmeiden perusteella :D

Minun yksivuotiaani on todella huono syömään ja juomaan mitään, mutta lehmänmaidon antamisen aloitin noin 10 kk iässä niin, että sekoitin vettä joukkoon. Ja vettä ihan vaan sen takia, kun tykkäsi juoda sitä.

Yhteistyössä