Mitäs lähdette metsästämään aleista? Lastenvaatteita siis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vera"

Vieras
Mä olen vähän kahden vaiheilla, että ostaisko aleista vai kirppareilta (aina ku löytyy). Viime vuonna ostin Reimateciä -50 prossan alella kummallekin lapselle ja haalarit maksoi 70 eur. Kirpparilta oon löytäny uudenveroista Reimateciä ja Remua (lähinnä takkeja ja haalarihousuja) hintaan 6-20 eur eli en oikein tiedä kannattaako sitä ostaa alesta...

Toppahaalareita oon ostanu (Lassieta) alesta ja ne on maksanu jotain 20 eur. Lassiet on ollu meillä ihan hyviä pakkaskeleillä. Reimatecin takit ja Jonathanin haalarihousut on olleet ihan hyviä kosteillakin keleillä.

Eli en tosiaan tiedä kannattaisko tosiaan keskittyä kirppariostoihin ja sitten ehkä juuri noihin Jonathanin, Cifaftecin ja Lassien alennusvaatteisiin...

Mitä ootte mieltä?

Mä meen ostaan paikallisesta lastenvaateliikkeestä ekaluokkalaiselle superremun toppahousut ja kuopukselle minymon tai remun toppahaalarin. Seuraavaa talvea varten siis. Muut topat oon jo ostanu seuraavalle talvelle, noi kun vielä ostan niin sitte jää enää asusteet ja kengät. kengät ostan vasta syksyllä kun tietää kengän koon.

Olen samaa mieltä, että kirpputoreilta voi tehdä löytöjä, mutta usein siellä olevat ulkovaatteet (varsinkin housut, haalarit) on aivan kauheassa kunnossa. Takkeja olen löytänyt kirpulta hyväkuntoisia ja paljon, mutta housut olen ostanut Cittarista, Prismasta taikka Jesper Juniorista. Varmaan riippuu paikkakunnastakin, minkälaisia kirpputoreja löytyy. Katselin tuossa juuri huuto.netin tarjontaa ja siellä on kyllä aika uskomattomia 10-20 vuotta vanhoja ulkovaatteitakin myynnissä ja niistä mainitaan että " ihana" tai "uusi"... heh, mun mielestä molemmat adjektiivit on kyllä TODELLA harhaanjohtavia...

Meidän lapset 2 ja 3 aloittivat päiväkodin syksyllä ja mietin, että kestääkö nuo halpis ulkovaatteet ne kaikki ulkoleikit? Meillä on Cirafin toppahousut, mutta niitä ei ole paljon ehditty käyttää kun ei ole ollut pakkaskelejä. Onko joku Cirafin toppavaate tai Lindexin toppikset edes lämpimiä? Eihän ne mitään muuta ole kuin vettä hylkiviä eli sellaiseen en luota laisinkaan, mutta onkohan ne kuitenkin ihan lämpöisiä pakkasella??

[QUOTE="Anni";25301399]Meidän lapset 2 ja 3 aloittivat päiväkodin syksyllä ja mietin, että kestääkö nuo halpis ulkovaatteet ne kaikki ulkoleikit? Meillä on Cirafin toppahousut, mutta niitä ei ole paljon ehditty käyttää kun ei ole ollut pakkaskelejä. Onko joku Cirafin toppavaate tai Lindexin toppikset edes lämpimiä? Eihän ne mitään muuta ole kuin vettä hylkiviä eli sellaiseen en luota laisinkaan, mutta onkohan ne kuitenkin ihan lämpöisiä pakkasella??[/QUOTE]

Kyllä ne lämpimiä on, mutta ciraf ei ainakaan kovin kestävä oo sitä tec-versiota lukuunottamatta. Riippuu tietysti lapsestakin, toiset saa rikki kaiken mitä ostaa.

Meilä on ollut Cirafia ja Cirafteciä aika paljonkin päiväkotikäytössä. Paremmin kyllä joku Remu kestää. Seppälästäkin oon ostellut toppavaatetta alesta, mutta poika sai vetoketjut kyllä rikki alta aikayksikön. Remua oon saanut tosi kivaan hintaan Kärkkäiseltä alesta, mutta piti vaan osata mennä oikeaan aikaan. Myös Cittarista saa tosi hyvään hintaan jopa Reimateciä (siis hajakokoja) joskus maalis-huhtikuulla kun haluavat eroon talvivaatteista.

En mitään. Maksan mieluummin täyden hinnan kun lähden sinne ale helvettiin kiukksten ihmisten keskelle..

Hienoja jos teillä on rahaa. Minä ostan kirpputorilta ja alennusmyynneistä, koska minun rahani eivät riitä kaikkeen. Säästän rahaa reissuja (jotain extraa) varten, meidän lapset on ihan tyytyväisiä vaikka Peuhu- toppavaatteissa, tosin näitä ostan vaan jos ei muuta löydy. Mieluiten ostan Reimaa ja Remua alesta/kirpparilta. Päiväkodissa pukevat kurahaalarit märällä kelillä ulos, ei väliä oliko alla Ticket to Heaven tai Peuhu toppahaalari. Mutta ole tyytyväinen, että sinulla on mahdollisuus tuohon. Jos itse tekisin noin, niin se olisi monesta pois.

Yhteistyössä