Mitäpä olette mieltä? (käräjäoikeuden tuomio)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä kyydissä istunutkin oli vastuussa siitä, että lähti humalaisen kyytiin pyörällä, jossa ei oo es paikkaa kyytiläiselle.

Samalla tavallahan kohtelee esim. vakuutusyhtiöt onnettomuutta, jossa minä lähden rattijuopon kyytiin ja loukkaannun sitten kolarissa. Vaikka mulla ois vakuutus, se on mun omaa hölmöyttä jos lähden humaltuneen kyytiin. Eli vastuu ei sillon oo yksin kuskin, koska oisin voinu jäädä pois kyydistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mun mielestä kyydissä istunutkin oli vastuussa siitä, että lähti humalaisen kyytiin pyörällä, jossa ei oo es paikkaa kyytiläiselle.

Samalla tavallahan kohtelee esim. vakuutusyhtiöt onnettomuutta, jossa minä lähden rattijuopon kyytiin ja loukkaannun sitten kolarissa. Vaikka mulla ois vakuutus, se on mun omaa hölmöyttä jos lähden humaltuneen kyytiin. Eli vastuu ei sillon oo yksin kuskin, koska oisin voinu jäädä pois kyydistäkin.

No onhan se tietenkin näin. Mikähän ihme ajaa ihmiset tuommoisiin hölmöyksiin? Ei siinä järki paljon päätä pakota.

kuljettaja itse myös vammautui vakavasti, eiköhän siinä ole rangaistusta tarpeeksi. toisekseen kyyditettävä on itse kyytiin mennyt, eli on yhtä syyllinen kuin kuljettajakin.

Joo ei ollut oikea teko MUTTA Kyytiin on noustu omasta vapaasta tahdosta, vielä juopuneen kyytiin. Kuski joutuu elämään lopun elämäänsä vammauteneena eikä varmaan enää liikenteessä häiriköi ainakaan kuskin ominaisuuksissa. Miettikää millaisen omantunnon tuskan kanssa mies joutuu elään kun pää selviää ja tiedostaa tappaneensa kaverinsa :( Se henkinen tuska kestää vähä kauemmin kuin tuo vankila tuomio.. ja todennäköisesti mies makaa eka sairaallassa pitkän tovin ennen kuin pääsee sieltä sitten vankilaan lusimaan.. aikaa siis on ajatella tapahtunutta.

Yhteistyössä