Mitähän tuo lapsi oikein näkee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miknkn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miknkn

Vieras
Muutama päivä sitten illalla sanoi että joku heiluttaa hänen verhoaan, ei ole suostunut nukkumaan sitten huoneessaan. No on voinut tyttö sitten nukkua vieressä, aateltiin että kun pelästy niin antaa olla vieressä nyt muutaman päivän, vaikka emme keksineet kuinka se verho nyt niin olisi heilunut.

Tänään istuin sohvalla ja syötin nuorempaa lasta, niin tyttö katsoi taakseni ja kysyi "mikä tuo valkoinen oli mikä laskeutui sohvan taakse? " Katselin että "mikä" johon tyttö että " no sellanen valkoinen" samalla liehytteli käsiään eikä mikään pieni valkoinen. Ja pian ihmetteli " Kuinka ne voikaan tulla katosta läpi ? "

Kääk, tuo viimeinen lause sai jo itseni miettimään että mitä näkee. Vähemmän katselee esim.telkkaria, ei ole voinut tuollaista kuulla oikein mistään.

Tuli mieleen nyt kyllä vanhinkin lapseni, oli 2-3 vanha kun sanoi pihalla "Äiti äiti, enkeli meni. " ja näytti kuinka meni autotallin ohitse näiiin... Sekin pysäytti kyllä.

En minä olekkaan lähtenyt, eikä minua pelotanja järjellä minä taas tämänkin itselleni selitän. Itselläni on ollut mielikuvituskavereita, hamsteri ja pupu. Mutta ei tuolle esikoiselle kukaan ollut enkeleistä puhunut, ja siksi se mieleen jäikin. En usko oikein itse henkimaailmoihin =) , enkä usko vieläkään =D ...älkää pelätkö... Mutta se oli vain sellainen hetki kun niin kovasti mietti niin tosissaan "kuinka ne..." jolloin omakin mieli pysähty =) . Lapsemme saavat muutenkin nukkua aika paljon vieressämme, joten huomenna varmaan taas koitetaan omaan sänkyyn ja verhon heiluttelija toivottavasti on jo unohtunut =) .

Mä aloin jo ihan lapsena saamaan unihalvauksia ja näin muitakin vastaavia harhoja paljon unen ja valveen rajamailla. Vasta aikuisena tajusin mitä ne oikein ovat kun aina silloin tällöin tulee vieläkin. Vanhemmat eivät koskaan ymmärtäneet kuinka todellista se kauhu oli ja miksi en halunnut nukkua yksin huoneessani, enkä varsinkaan pimeässä.

Mulla heiluu makkarin verhot toisinaan kun patteri lämmittää. Tai sitten on unihalvaus.
Tuo toinen sitten... Voisko olla ihan silmässä sellaisia leijuvia höttösiä, tai vaikka jälkikuva jostain jos on tuijottanut jotain.

Meillä just 3-vuotias leikki lattialla muka sammakon kanssa ja oikein tikahtumaisillaan nauroi sille miten hassu se sammakko oli. Käyttäytyi ihan kuin sammakko olisi ollut ja leikki kauan sen kanssa jotain hyppimisleikkiä.

Yhteistyössä