Mitähän tämä on? Lapsi itkee aina kun äiti hakee hoidosta pois...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2v lapsi kyseessä. PPH:ssa on ja varahoidossa ryhmiksessä. Isin kanssa tulee mieluusti kotiin, ei ongelmia. Kun minä haen, niin alkuun oli niin että ensin tyttö huusi innoissaan että moi äiti, sitten alkoi tehdä kaikkea kiellettyä, heitteli kiviä jne.

Tänään kun hain tytön varahoidosta, niin alkoi itkemisen ja riehumisen ja vaatteiden repimisen päältään jne. Mistähän tämä johtuu!?!? ei ole tosiaankaan aina näin ollut, ehkä parin kk ajan nyt.

Kyse ei ole siitä että haluaisi jäädä hoitoon, en ainakaan usko. Kotona tai usein jo matkallakin on sitten ihan hyväntuulinen.

Onko se vaan joku mielenosotus äidille...?!

Mulla tyttö 3v. ja samanlaista on. Hirvee hulabaloo alkaa kun haen hoidosta. Saattaa myös sanoa jäävänsä mieluummin sinne, ei kauhean mieltä ylentävää kyllä.. mutta toisaalta pitää ajatella lasta, pitkä rankka päivä, päivän aikana ei uskalla niin näyttää negatunteitaan, niin ne purkautuu mulle kun haen.

Joo kurjaltahan se tuntuu, mutta en ole siitä lapselle äkäinen tietenkään ollut tms. Ollaan sitten kotona pötkötelty vaikka hetki sängyssä tms. On vaan kauheata taiteilua ihan jo se lähtö hoidosta, varsinkin jos ovat sisällä. Kun ei meinaa tulla vaatteiden ja kenkien laitosta mitään. väkisin sitten puen...

Onko teillä muilla tällaista!?!?

Jep. Ihan kuuluu kuvioon ja on juurikin sitä testaamista ja mielen osoittamista siitä, että sinä olet mennyt hänelle tekemään jotain sellaista että olet sinne hoitoon hyljännyt.

Taitaa purkaa vain ikäväänsä? Onko lapsi pitkää päivää hoidossa? Olen huomannut tuollaista käytöstä varsinkin niiltä, jotka ovat pitkän päivän hoidossa (olen yks. pph) .... Kaikki turhautuminen, riidat kaverien kanssa, ikävä yms. purkautuvat kun lasta haetaan ja ole onnellinen sillä lapsesi sillä tavalla tukeutuu sinuun :) Huomioi lasta mahdollisimman paljon ja unohtakaa illan harrastukset ja menot ja viikonloputkin pyhittäkää perheen kesken.

Yhteistyössä