Mitähän syitä voi olla lapsen lisääntyneeseen juomiseen/janoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Vai onkohan tuohon tullut vaan tapa?
Kun tässä lähiaikoina on esikoinen (pian 6v.) alkanut juoda paljon, yleensä maitoa ja jos on mehua niin sitä kans menis ties miten paljon.
Itse osaa maitoakin käydä kaatamassa, eikä aina toimi vaikka sanois että ei saa ottaa enää.
Mehua meillä ei yleensä ole kotona ees, mutta kylässä ollessa kinuaa sitä sitten.

Onko muilla janosia lapsia, voiko tuossa olla jotain "takana" vai normaalia?

Samaa tuli mieleen et sokeriarvot kannattaa käydä mittauttamassa. Lasten serkulla ekat oireet diabeteksesta oli juuri lisääntynyt juominen ja vessassa ramppaaminen, myös yöaikaan.

[QUOTE="vieras";23404727]Diabetes[/QUOTE]

Kävin tästä jo lueskelemassa, tuli itellekin ekana mieleen mut tuol luki että lapsilla siihen liittyy myös laihtumista/ruokahaluttomuutta ja sitä ei meijän neidillä kyllä ole.

Yks sukulainen kertoi että kun heidän lapsella puhkes diabetes iin se jano oli jotain ihan älytöntä. Lapsi suunnilelen pomppi tasajalkaa juotavaa saadakseen, sitä piti siis saada äkkiä ja heti ja lapsi joi niinkuin olis janoon kuolemass.

Helppohan ne verensokerit on tarkistuttaa terkkarilla, siihen ei mee kuin muutama minuutti. Mut enemmän kuulostaa siltä että lapsellal on tullut tapa juoda paljon.

Olisko lapsi nälkäinen ja ottaisi siksi maitoa tai mehua? Minusta veden juominen on hälyttävämpää, sitä ei varmaan kukaan juo huvikseen. Jokin pieni ärsytys kurkussa tai jostain syystä kuiva suu voi lisätä juomista vaikka ei olisi varsinainen jano. Joka tapauksessa koittaisin saada lapsen vaikka terkkarin kautta verensokerimittaukseen, niin ei tarvitsisi huolehtia.

Mun 10v tytöllä on samaa ongelmaa. Nyt kun on nuhainen, juominen vähentynyt mutta meinasin pistää likan kouluterkkarille sokeriarvojen mittausta varten. Jotenkin pelottaa että olis diabetes (isällään on pistoshoitoinen diabetes) jonka hoito olis vaikeaa.

Mun 10v tytöllä on samaa ongelmaa. Nyt kun on nuhainen, juominen vähentynyt mutta meinasin pistää likan kouluterkkarille sokeriarvojen mittausta varten. Jotenkin pelottaa että olis diabetes (isällään on pistoshoitoinen diabetes) jonka hoito olis vaikeaa.

Kannattaa käydä lääkärissä, se on asia jolle ei voi mitään, parempi tarkastaa asia, on parempi saada diagnoosi nyt kun vasta sitten kun on letkuissa teholla niin kun minä olin...

Mulla on 9v lapsi, jolla 2vko sitten diagnosoitu 1-tyypin diabetes. En koe pistoshoitoa hankalaksi.
Oireina oli jano, tihentynyt pissaaminen, yleinen vetämättömyys, laihtuminen. Lapsi on nyt kuin uudelleen herännyt eloon, ihanaa :)

Onko väsynyt?
Onko vasta ollut esim flussassa/enterossa?

Kotona jos epäilyttää, joo kuulostaa hullulta, mutta lapsen pissatippa jos on tahmea, niin samantien ensiapuun!!!

Meillä siitä lähti purkautumaan kuopuksen diabetekseen sairastuminen.
Alta 3v ja yökuiva oli jo, mutta kävi juomaan, oli väsynyt, kiukkuinen ja pissa sänkyyn.

Ja se tahmea pissatippa oli viimeinen herätys... =/

Yhteistyössä