Mitähän sitä vois työkseen tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen huono työssäni ja motivaatio on nolla. Olen myös tajunnut, että ei minusta oikein ole mihinkään muuhunkaan. Eli olen tässä työssä paska, mutta kaikessa muussa vielä paskempi. Ikää 48 vuotta ja ajatuskin siitä, että pitäis kärvistellä tässä 18v on aivan karmiva,

Olen ollut tässä samassa paikassa 10 vuotta. Aluksi olin "tavallinen toimistohenkilö". Työni ei ollut vaativaa ja pärjäsin siinä ihan ok. Koko ajan työnkuvani tuli vaativammaksi, palkka ei paljoa noussut. Nyt tuntuu, että rupee aivotkin hidastumaan ja pelkästään tuskastuu kun pitäis taas opetella uusia juttuja. Jokainen uusi tietojärjestelmä ja nettiportaali on mulle jo kirosana. Tunnuksia on miljoona ja ei vaan jaksais enää. Laskevan motivaation takia keirre on valmis. Nappaaminen on lähellä nollaa...

Mitähän sitä voisi tehdä? Opiskella en enää halua, paitsi kenties joku suht. lyhyen koulutuksen sisältävä juttu josta saisi varmaa duunia kohtuupalkalla. Mutta eipä taida semmosta olla tarjolla.

Palkkani on vähän yli kolme tonnia. Kivaa duunia tekisin vaikka kahella tonnilla, mutta eipä tuu mieleen semmosta. Pikkasen on säästöjä, joten sen puolesta voisi vaikka opiskellakkin mutta kun ei ole mitään.

Mä voisin alkaa tehdä vaikka juustoa sit kun kyvyt ja voimat eivät enää tähän alaan riitä.

*mussuttaa* :p

Mutta sulle suosittelisin siis jotain, mikä on sellaista mistä sä pidät.

Ehkäpä opintovapaa olisi sinulle hyvä ratkaisu? Ja sellainen koulutus, jota pystyisit hyödyntämään nykyisen työnantajan palveluksessa. Missään nimessä ei enää kannata 48-vuotiaana lähteä kouluttautumaan uudelle alalle ajatuksella työllistyä uudelle työnantajalle, jos ei ole ihan pakko. Niin moni viiskymppinen on sen oppinut karvaimman kautta, että työmarkkinat eivät enää vedä samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Yhteistyössä