Mitähän sitä tekisi? Turvaistuinasiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja y
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

y

Vieras
Meillä on kohta 3 vuotta täyttävä lapsi, joka istuu nyt isonveljen vanhassa HTS:n istuimessa selkä menosuuntaan. Istuin on kaikin puolin hyvä, mutta ollut meillä jo 5 vuotta. Eli alkaa kai tulla tiensä päähän.

Mietin nyt, mitä tekisimme. Ostaisimmeko uuden turvaistuimen (poika on niin heikkokaulainen, että ei voi vielä aikoihin istua naama menosuuntaan) vai uskaltautuisimmeko käyttämään tuota vanhaa. Turvavyöistuimeen lasta ei voi lähivuosinakaan kuvitella laittavansa, koska ei varmasti istu paikallaan, vaan kiskoo itseään minne sattuu, jos on pelkillä auton vöillä. Toisaalta mitään hillittömän kallistakaan ei viitsisi ostaa, koska tulevaa käyttäjää ei ole eikä tule ennen kuin istuin on taas liian vanha.

Mitä suosittelette? Onko olemassakaan mitään turvallista istuinta, joka ei maksa neljääsataa euroa? Entä miten vanhaksi olette uskaltaneet istuimia käyttää, minulla on se käsitys, että 5 vuotta on ikäraja, sen vanhempaa istuinta ei pidä käyttää. Olenko väärässä?

Niin teoriassahan istuimen tukimateriaalit jne ajan kanssa saattaa haurastua, siksi kai tuo 5v "raja".

Itse ehkä käyttäisin edelleen, kuitenkin jos teillä uudesta lähtien ollut ja varmasti kolaroimaton ja hyvin pidetty.. :)

Edullisempia tuolejakin toki löytyy... Me vasta ostettiin cittarista, plussa tarjouksena oli 99?
Carena merkkinen.
Ainakin meillä ihan ok, tosin meillä ajoa tulee tosi vähän.

Luulen muuten että toi meidän toinen tuoli on yli 5 vuotta vanha.. (en jaksa muistaa koska ostettiin.. =) )

Minä käyttäisin tuota istuinta vielä sen vuode tai ajan, mitä tarvitsette selkä menosuuntaan ja ostaisin sitten esim. Britaxin Evolvan. Toimii loistavasti myös turvavyöistuimena.

Yhteistyössä