mitähän mun päässä tapahtuu =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aino-Ilona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aino-Ilona

Jäsen
03.06.2010
107
0
16
Olen viime kuukausien aikana alkanut nähdä aivan sairita unia!
Aluksi en niitä juurikaan ajatellut mutta nyt ne ovat alkaneet jo häiritsemään..Useana yönä viikossa näen näitä unia joiden sisältö on murhaamista jne. Siis minä murhaan ihmisiä jne.
Viime yönä näin taas tälläistä omituista unta, olin siinä joku diileri ja pakenin jotain jengiä. Lisäksi mulla oli koko ajan omat lapset mukana! Piilottelin niitä jonnekkin rappukäytäviin jne.

Olenko mä tulossa hulluksi vai mitä tää nyt on???

Lisään vielä sen, että koen unia pelottavina vaan todella ahdistavina :/

Toistuvat unet ovat yleensä viestejä alitajunnasta. Asioita, joita et ole käsitellyt valveilla ollessasi. Onko sinun elämässäsi nyt jotain erityisen ahdistavaa, jota et ole käsitellyt?

Mulla tuo kertoo yleensä stressistä ja siitä, että elämä ei ole ihan hallinnassa. Liikaa töitä, tuntuu ettei repeä joka paikkaan, rahahuolia tms. arkeen liittyviä juttuja... Olen ollut töissä mm. päiväkodissa ja vastuussa lapsista ja stressiunissa olen AINA reissussa ison lapsilauman kanssa ja niille sattuu kaikkea kamalaa. Unessa olen yksin vastuussa koko porukasta ja sitten joku lapsi esim. tippuu muurilta ja saa avomurtuman, enkä saa vanhempiin yhteyttä ja olen ihan tuntemattomalla paikkakunnalla ja kännykällä en saa yhteyttä hätäpalveluun ja se yksi lapsi pitäisi viedä hoitoon ja mennä mukaan mutta mihin ne kaikki 15 muuta lasta sitten laittaisi ja...

Tai ootko katsonut liian jännittäviä tv-ohjelmia?? Mä nään joskus tällaisia murha-unia ja ne yleensä tulee jonkun tv-sarjan jälkeen, joten en sen kummemmin niitä mieti

Unissa käsittelet sinua ympäröiviä asioita, joita on liian ahdistavaa käsitellä päivätajunnassa. Pelkojasi, vihaasi, suruasi. Kaikki uutiset ja lööppien otsikot maailmalta lienevät tunkeutuneet uniisi.

Jos se on kovin ahdistavaa pidä esimerkiksi uutis- ja nettipaasto. Minä joudun tekemään niin silloin tällöin.

Mulla tuli tollasia ihan sairaita unia kun katoin paljon kauhuelokuvia ja käytin paaaljon alkoholia. Siis ihan järkyttäviä unia, just jotain tyyliin ihmisten palottelua.:o Olin kyllä ihan yhtä ihmeissäni kun säkin, en mä mitään tollasta ajattele edes valveilla..:o

Muutenkin oon nähny pienenä aika paljon painajaisia ja mulla on ihan liian hyvä mielikuvitus, nytkin tässä mietin että uskaltaisinko käydä suihkussa kun pelkään aina et saunan lasioven takaa tuijottaa joku..:D Kerran melkeen jo heitin suihkun oveen kun luulin omaa varjoa joksku möröksi..:D Täytyy sanoa et oikeasti ei kyllä kovin paljoa naurata, tottakai tajuan, ettei mitään pelättävää oo mutta silti oon tämmönen hermoheikko. Mä en varmaan ikinä toipuis jos näkisin jonku kuolleen ihmisen, mulla jotenkin syöpyy ne kuvat mieleen epänormaalin hyvin..:D

Käsittääkseni kuolema-teema on uusiutumista, muutosta. Jos murhaat, on se ehkä hieman väkinäinen, pakollisen vastahankainen tietoisuus jostain muutoksesta, jonka olisi tapahduttava. ehkä pelkäät muutosta, vastustat sitä ja unissasi käsittelet asiaa.

Yhteistyössä