Mitähän minun nyt tässä pitäisi ajatella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

weera

Vieras
Meillä on rakennusprojekti meneillään, itse olen kotona vielä lasten kanssa tammikuun, helmikuussa siis töihin (näin on hoitopaikka haettu). No, mies sanottiinkin irti tässä muutama viikko sitten ja mies onkin tyytyväisenä reissannu raksalla päivät pitkät. Työkkärissä on käyny, mutta siinäpä sitten se onkin. Mitään muuta ei ole tehnyt sen hyväksi että saisi töitä ja todennäköisesti kuitenkin saisi ainakin pätkätöitä siihen saakka kunnes löytää jotain parempaa. Oman yrityksen perustamisesta haaveilee, mutta kun senkään eteen ei tee mitään. Minun pitää ilmeisesti mennä töihin aikas pian sillä ei säästöillä kuitenkaan kauan eletä ja kestää vaan se sota mikä siitäkin syntyy, mies kun joutuu sitten hoitamaan lapset eikä pääse rakennukselle...

Eikös mies nyt kuitenkin saa ansiosidonnaista päivärahaa? Jos hän sen turvin voisi raksailla talon rauhassa loppuun saakka ja hakisi sen jälkeen uudella innolla uusia töitä?

Tuohan on ihan ykköstilanne rakentajalle. Saa tehdä täyspäiväisesti hommia raksalla ja ansiosidonnainen juoksee. Aattele mitä säästätte, kun pääsette aiemmin muuttamaan tai ei tarvitse pitää ketään raksamiestä palkoilla

Alkuperäinen kirjoittaja rakentajalle:
Tuohan on ihan ykköstilanne rakentajalle. Saa tehdä täyspäiväisesti hommia raksalla ja ansiosidonnainen juoksee. Aattele mitä säästätte, kun pääsette aiemmin muuttamaan tai ei tarvitse pitää ketään raksamiestä palkoilla

siis raksamiesten palkathan on miljoonia verrattuna mihin tahansa palkkaan. Raksamiehille maksat jopa siitä että ajavat raksalle. Muissa töissä ne matkat tehdään omaan piikkiin.

Tuolla tavalla säästää aivan mielettömästi, että saa olla työttömänä eli raha juoksee ja päivät rakentaa.

Minä laskin niin, että miehen olisi kannattanut ottaa virkavapaata eli olla kokonaan palkattomana, ja olisi kannattanut silti.

Jos sinä palkkaat jonkun raksallle, tonni tai pari parin päivän töistä ei ole mitän.
Mutta meillä ainakin miehellä jää kuukaudessa käteen se pari tonnia omista töistä. On korkeakoulutettu.

Yhteistyössä