Mitähän mä oon tenhy väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha mieli

Vieras
Ystävä ei ole ottanut mitään yhteyttä lähes puoleen vuoteen; lähetin joulukortin ja syntymäpäiväonnittelun, ystävänpäivänä muistin viestillä. Muuten olen lähettänyt tekstiviestejä ( meitä yhdistävästä harrastuksesta) mutta mitään ei kuulu...
Nyt sitten mietin että onko tämä ystävä loukkaantunut jostakin ( en kyllä tiedä tehneeni/sanoneeni mitään sellaista josta olisi voinut loukkaantua) vai olenko tehnyt tai jättänyt tekemättä jotakin... joka tapauksessa on paha mieli, kun ei tiedä miksi on ihan hiljaa, ei vastaa viesteihin jne.

Mietin sitäkin että tämä ystävä on uraihminen ja minä vain pitkäaikaistyötön mitättömyys. Väkisin tulee mieleen että joko tällä ystävällä on jotakin vaikeaa omassa elämässään tai sitten hän häpeää minua tai en minä tiedä mitä pitäisi ajatella. Paha mieli kuitenkin on . Hän asuu etelä-Suomessa ,minä pohjoisessa eli ei edes nähdä kuin korkeintaan kerran vuodessa, ei aina niinkään.
En halua lähetellä jatkuvasti viestejä tai yrittää yhteyden ottoa, kun tulee sellainen olo että minua ei kaivata. Tiedän hänen työnsä ja elämänsä olevan hyvinkin hektistä; en halua häiritä häntä omilla mitättömillä asioillani. Kuitenkin olisi kiva kuulla että kaikki on ok...

Tästä nyt tuli tällainen purkaus, mutta kun on paha mieli eikä ole ketään kenelle sen oikein purkaisi; anteeksi siis että jouduitte uhrikseni :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai, ymmärsinkö oikein, ettei hän vastaa koskaan yhteenkään viestiin?
Mitä jos kysyisit suoraan, et ootko loukannu häntä ku yhteydenpito on jäissä??

Normaalisti on aina vastannut; jos ei heti ole pystynyt vastaamaan niin viimeistään seuraavana päivänä on tullut vastaus tekstarina tai sähköpostilla. Nyt ei näinä kuukausina ole kuulunut yhtään mitään; normaalisti on joulutervehdyskin tullut, nyt on ensimmäinen kerta ettei mitään viestiä edes silloin.

Joku ehdotti, että soittaa tuntemattomalla numerolla; sitä en tee koskaan, enkä tee nytkään.
Odottelen vielä jotakin elon merkkiä; jos ei ala kuulua mitään, lähetän sitten uuden viestin.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
laita viesti, että oletko loukkaantunut ja jos niin mistä? varmaan hyvänä ystävänä hän voisi sen verran edes vastata...senkin voit mainita viestissä...

Tätä olen itsekin miettinyt, mutta ainakaan vielä en ole halunnut tuollaista viestiä lähettää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
laita viesti, että oletko loukkaantunut ja jos niin mistä? varmaan hyvänä ystävänä hän voisi sen verran edes vastata...senkin voit mainita viestissä...

Tätä olen itsekin miettinyt, mutta ainakaan vielä en ole halunnut tuollaista viestiä lähettää.

Tosi harmittava tilanne, kokemuksesta tiedän. Mutta eipä taida selvitä ilman että rohkeasti kysyt... :)

Jos hän on ystäväsi, voit soittaa hänelle ja kysyä suoraan.
Jollei teillä muuten ole mitään yhteydenpitoa vuoden aikana, kokee hän ehkä viestittelyn tai korttien lähettämisenkin esim. ystävänpäivänä turhana.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jollei teillä muuten ole mitään yhteydenpitoa vuoden aikana, kokee hän ehkä viestittelyn tai korttien lähettämisenkin esim. ystävänpäivänä turhana.

Ennen on kuitenkin vastannut myös näihin "turhanpäiväisiin" viesteihinkin.

Tuosta soittamisesta vielä; hänellä on sellainen työ, että esimerkiksi työpäivän aikana hänelle on vaikea soittaa, koska työajatkin vaihtelevat ja saattaa olla keskellä tilannetta, jossa ei kertakaikkiaan voi ottaa puhelua vastaan.
Niin kuin sanoin hänen elämänsä on todella hektistä ja erilaista kuin minun työttömän elämäni.
Olen toivonut ja ajatellut hänen ottavan yhteyttä minuun sitten kun on aikaa puhua tai kirjoittaa rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
no kannattasko vaan unohtaa tuollainen "Ystävä". tein myös niin sille.

En halua unohtaa tätä nimenomaista ystävää; hänen ansiostaan elämässäni on paljon hyvää. Näitä asioita ei varmaan tässä muodossa olisi ellei ko. ihminen olisi ystäväni ollut.

Tuosta soittamisesta vielä; hänellä on sellainen työ, että esimerkiksi työpäivän aikana hänelle on vaikea soittaa, koska työajatkin vaihtelevat ja saattaa olla keskellä tilannetta, jossa ei kertakaikkiaan voi ottaa puhelua vastaan.
Niin kuin sanoin hänen elämänsä on todella hektistä ja erilaista kuin minun työttömän elämäni.
Olen toivonut ja ajatellut hänen ottavan yhteyttä minuun sitten kun on aikaa puhua tai kirjoittaa rauhassa.

No mutta jos et halua kysyä häneltä mitään niin sitten sun pitää vaan toimia just niin kuin itse sanoit-odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Ennen on kuitenkin vastannut myös näihin "turhanpäiväisiin" viesteihinkin.

Mutta nyt ehkä kyllästynyt, jos yhteydenpito on ollut pitempään vain "turhaa viestittelyä".
Voithan laittaa hänelle vaikka viestin, että mihin aikaan sopii soittaa?

Yhteistyössä