Mitäs tykkäätte tästä talomallista?

kiitos. Oikee laatikkojen kuningatar. Keittiö liian pieni ja tuommonen kerrostalo asunnon keittiö muoto, jaaikks. Ei hyvä. Ja tosiaan tuo yläkerta tekee tosta laatikon näköisen. Ei ole sievä ulkoa. Eteisestä suoraan olkkariin? Ei ole mun talo.

ei kiitos
kiitos. Oikee laatikkojen kuningatar. Keittiö liian pieni ja tuommonen kerrostalo asunnon keittiö muoto, jaaikks. Ei hyvä. Ja tosiaan tuo yläkerta tekee tosta laatikon näköisen. Ei ole sievä ulkoa. Eteisestä suoraan olkkariin? Ei ole mun talo.
niin ja jatkoa. Paska huussi keittiön vieressä? Ai niitä aromien yhdistelmiä... Pjsaka haise ja sisäfile pihvi tirisee pannulla... njam.

-mila
pohjaratkaisu ihan kiva ja tykkään siitä julkisivusta missä oli isot ikkunat! :) Toinen puoli oli sitten tosiaan ehkä vähän laatikkomainen, mutta sitäkin voisi piristää jos laittaisi edes vähän isommat ikkunat tai tekisi jotain katon lipalle.

Ite haaveilen tästä pienillä muutoksilla: :p
http://www.jukkatalo.fi/index.php?tocID=11&mID=104

jaa-a
-Keittiö ja ruokailu erotettu
-Aika pienet huoneet (mh:t, ph, khh), vaikka paljon neliöitä
-Alakerran erilliswc:n vähintäänkin outo käynti
-Avokuisti

+Alakerran mh
+Keittiö ja ruokailu erotettu
+Khh:n ulko-ovi

Ja jos tää on kokonaan valmiiksi rakennettu, niin kaapistojen sijoittelu vielä miinuksena (keittiö, khh)

Saanko kysyä, että mihin sinun mielestäsi eteisen pitäisi avautua? Muualla maailmassa ovesta mennään suoraan olkkariin, siis ilman eteistä. Suomessa ruukaa se eteinen olla siinä välissä.. Ainakin yleensä.. :saint:

olgaoskari
Yllättävän hyvä pohja - ulkoa selkeä. Meidän poppoolle muuttaisin seuraavasti:
Alakerran wc - muutos: ovi eteisen puolelta, yläkerran wc ja vaatehuone - muutos: paikanvaihto keskenään, ei korkeaa olohuonetta vaan aukko umpeen ja saadaan tila vielä yhdelle makuuhuoneelle, keittiö on pieni, mutta kaapistomuutoksella saatavissa toimivaksi,
pesuhuoneeseen kaksi suihkua ja wc omaan tilaansa (vaikka khh-pienentämällä). Säilytystilasta tulisi meillä puutetta kun alhaalla ei vaatehuonetta ja mh pieni.

vieras
Tuo on just hyvä esimerkki länsimaisesta elämäntapasairaudesta nimeltä ''pakko-saada-omakotitalo''. Sitten lanataan jokivarret, järvien rannat yms. sekä keskustan liepeet jotta kapitalistin tukijoilla olis nurmikkoa josta myrkyttää rikkaruohot pois. Postimerkin kokoinen palsta on ''piha, jotta lapsilla olis kiva leikkiä ja saa omaa rauhaa'' paitsi että naapurin ikkuna on 10 metrin päästä oman makuuhuoneen ikkunasta.

Ei, minä en ymmärrä tuota taloa, ellei sinulla ole yli 6:tta lasta ja aio rakentaa tuollaista OIKEASTI jonnekin rauhaan ja pistää pihalle potut ja porkkanat kasvamaan. Omakotitaloasuminen, etenkin tuollaisissa uudisrakennetuissa (ts. turhaan rakennetuissa, taloja piisaa Suomessa kyllä ennestäänkin ihan jokaiselle) neliöhirmussa jossa tilaa on aivan liikaa järjellä ja ekologisesti ajatellen.

Näin kärkkäästi sanoen.

kiito ei
Alkuperäinen kirjoittaja Työ--Myyrä--:
Saanko kysyä, että mihin sinun mielestäsi eteisen pitäisi avautua? Muualla maailmassa ovesta mennään suoraan olkkariin, siis ilman eteistä. Suomessa ruukaa se eteinen olla siinä välissä.. Ainakin yleensä.. :saint:
katsele muitakin taloesitttelyjä netistä nos kiinnostaa niin löytyy toisenlaisiakin sisään tulo ratkaisuja =)

Yhteistyössä