Mitäs "tikuttajille" kuuluu?

Päivittelempä tännekin taas vähän kuulumisia :) Eli menkat sitten pärähti käyntiin viime maanantaina ja toisaalta, näin keskenmenon jälkeen, olin jotenkin jopa helpottunut (?). Kätilöopistoltakin suosittelivat, että hyvä olisi, jos yhdet kuukautiset tulisivat välissä ennen uutta mahdollista raskautta, tosin gynekologi sanoi, että tällä ei ole mitään merkitystä. Mutta joka tapauksessa, uusi oviksen tikutusrumba alkaa taas pian!
 
Harmi Coco ettei tärppi vielä käynyt. Mutta jospa jo ensi kierrosta. Onhan menkat hyvä merkki km:n jälkeen että keho on taas valmis raskautumaan uudestaan! Tsemppiä ja plussatuulia sinulle ja muillekin tikuttelijoille!
 
Vähän meidän uutisia; kävin viime viikolla gynellä vähän ultrattavana näin 6 kk yrityksen "kunniaksi", jotta näkyisi onko ovulaatio oikeasti tapahtunut ja miltä muuten näyttää. Ja kysäisemässä pitäisikö jotain tutkia tarkemminkin... Näyttäisi että mulla olisi PCO tyyppiset munasarjat/PCO:n rajamailla :|, mutta suoraa diagnoosia en saanut, koska muuten PCO:n "oireet" ei vastaa.

Muuten näytti että yksi munasolu olisi saattanutkin juuri ovuloida. Sinäänsä tuo diagnoosi ei oikeastaan yllättänyt, kun vähän oli olokin mahtaako kaikki olla ok. Yrittämistä kuitenkin käskettiin vielä jatkamaan noin vuoden kohdalle, jolloin vasta eteenpäin tutkimuksissa etc. Mietittiin miehen kanssa, että ehkä sperma tutkimus voitaisiin tehdä vaikka jo heti... saa sitten sen osalta mielenrauhan tai osataan aloittaa "hoito" tms heti ilman odottamista.

Varasin kuitenkin ajan homeopaatille (eka vapaa aika vasta marraskuulla... :/), jos luonnon menetelmin saataisiin apua/nopeutusta. Ja jos se ei auta niin sitten vuoden tienoilla sinne jatko tutkimuksiin ja mahdollisesti kemiallisiin lääkkeisiin.

Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta ei suoranaisesta PCO diagnoosista ja miten olette edenneet sen kanssa?!
 
Minullahan on juuri tuo PCO-tyyppiset munasarjat, eli kierto on normaalia pitempi 32-35 vrk ja joskus pari kertaa vuodessa 40-50 tietämillä. Mitään hoitoa kohdallani ei ole koska olen normaalipainoinen, liikun ja syön terveellisesti. Jos on ylipainoa niin vähäinenkin painon pudotus auttaa. Tosi hankalaan PCOS oireyhtymään kai on joku lääke mutta oma gyne on sanonut että munasarjat eivät palaudu entiselleen koskaan. Puoli vuotta on vielä lyhyt aika tässä projektissa, ajoitus on kaiken a ja o, varsinkin PCO:ssa. Tsemppiä!!!
 
Jeps.... teetettiin se tutkimus siemennesteen laadusta. Tarkemmat analyysit tulee perässä, mutta ensi tieto oli, että simppojen liikkuvuus on huono (12 %). :(. Suosittelivat siemennesteen pesua (inseminaatiota). Yhdistettynä mun PCO tyyppisiin munasarjoihin ja miehen liikkuvaan työhön ei voi todeta kun huh huh mitkä saumat... :|

Meillä se homeopaatin aika marraskuussa, katsotaan saako luonnon puolelta jotain apua, mutta varmaan joudutaan kyllä turvautumaan ei niin "luonnollisiin" menetelmiin meidän perheenlisäyksen hankinnassa. Inhottaa vaan ajatus siitä että joutuu niin paljon sorkittavaksi. Ajattelin, etten ota vielä liikaa paineita ja keskityn siihen, että saisin vähän painoa tiputettua vielä, jos se parantaisi vähän tuota PCO tilannetta. :)
 
Älä Summerdreams vielä lannistu! Meillä oli ensimmäisessä ja toisessakin näytteessä TODELLA huono liikkuvuus, lisäksi normaaleja oli vain 5%. Tästä hoitaja sanoi että ihan näillä pitäisi raskautua koska siittiöiden määrä oli yleensäkin useampi miljoona jolloin tuo 5% normaalisti liikkuvia sisältää jo aika monta hyvää! Kolmannessa näytteessä tulos oli mitä mainioin, sanoivat että miehen siemennesteen laatu vaihtelee ihan hirveästi eikä yksi tulos anna vielä varmuutta suuntaan jos toiseen. Siihenhän vaikuttaa mm.istumatyö, tupakointi, yksipuolinen ravinto, alkoholi, stressi jne..... Eräällä ystävälläni on todettu PCO ja miehellä 1% normaaleja, huonosti liikkuvia nekin ja tulivat raskaaksi vuoden sisällä, juuri kun olivat hoitoihin menossa. Koita jaksaa vaan uskoa, sitä yritän itsekin.
 
Kiitti Tillis kannustavista sanoista :) Jotenkin vaan aika raskasta kun ensin todetaan että itsessä hidastava tekijä; ei sitä jotenkin jaksanut uskoa, että on niin huono mäihä, että miehestäkin löytyisi jotain (ainakin tällä kertaa). Lueskelin vähän netistä miten voisi parantaa liikkkuvuutta, tai ainakin yrittää parantaa. Tänään kaupan kautta kotiin ;) Ohjelmassa: Seleeni, E-vitamiinia, C-vitamiinia ja kalaöljyjen tarkastus kotona. Ja taitaa kevytmaidot vaihtua ihan rasvaiseksi maidoksi. Ja josko tuo hanikin laihtuisi & kunto kohentuisi oman kuntokuurin sivutuotteena :p Ja alkoholi taidetaan vielä enemmän pistää meillä pannaan. Täytyy jatkaa tutkimuksia mikä vaikutta ja mitä vielä voisi muuttaa.

Täytyy yrittää pitää usko korkealla. Tsemppiä myös teille! =)
 
SummerDreams ja Tillis Olen normaalipainoinen, minulla on todettu PCO-tyyppiset munasarjat ja kiertoni on ollut tosi epäsäännöllinen ja pitkä (38-50). Minulla on auttanut kiertojen tasaatumiseen hiilihydraattien vähentäminen ruokavaliossa. Kannattaa ainakin kokeilla.
 

Yhteistyössä