mitäs te tekisitte...hoitovapaasta ja työpaikasta ja vaikka mistä kysyttävää ja mielipidepyyntöä :)

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Mä soitin tänään mun työnantajalleni. Menen ens viikolla käymään siellä ja siihen mennessä pitäis päättää mitä tehdä.

Siis päämäärä on se, että vauva pysyy kotihoidossa. Ja mulla on vakituinen pesti ryhmänvastaavana kaupassa. Suunnitelmissa on perustaa toiminimi, jonka alla tekisin vähän sitä ja tätä. Eli mitään varmaa tuloa tuolla ei liikene.

Työnantaja lupasi että voin jäädä hoitovapaalle ja samaan aikaan tienata toiminimelläni. Tai sitten jään osittaiselle hoitovapaalle (ei onnistu). Tai sitten irtisanoudun ryhmyrin hommista ja teen "tarvittaessa töihin kutsuttavan"-sopimuksen. Samalla voin ilmoittautua staffpointille vuokratyöntekijäksi ja tehdä siis tarvittaessa tunteja muissakin kaupoissa.

Mitä tekisit tässä tilanteessa? Onko mielestäsi liian iso riski luovuttaa vakipesti pois? Mulla on kuitenkin todella pitkä ja vankka työkokemus erilaisista myyntitöistä ja kaupan alan hommista, kohtalaisen hyvä koulutus alalle ja vielä "hyvä maine".

:)
Itse en uskaltaisi erota. Panostaisin lapsiin ja yritykseen. Vaikipaikka varmistusköytenä, jos toiminimi ei lähde toivotulla tavalla hyrräämään lasten kasvaessa.

Oot tehokas tapaus. Etkös sinä vielä opiskelekin?

vieras
Älä irtisanoudu. Ainahan voit olla hoitovapaalla työnantajasi suuntaan ja tehdä toiminimen piikkiin töitä ja silti olla staffpointilla, jos vain työnantajasi sen hyväksyy, että teet ns. kilpailijallekin töitä.

Turkilmas
Siis mä en irtisanoutuisi, vaan muuttaisin sopimukseni tarvittaessa töihin kutsuttavaksi. Ja sitten hakisin taas jotain hommaa talon sisältä kun tulis aika laittaa poika hoitoon. Osittaista en voi tehdä, sillä en halua lasta hoitoon. Eli siksi just olen näitä vaihtoehtoja punnitsemassa.

Luopuisin siis ainoastaan vakipaikastani, mutta olisin edelleen henkilökuntaa.

Ja juu, opiskelen kyllä ja lisäksi olen vahvasti mukana politiikassa :D

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mä en todellakaan irtisanois itteäni ja ryhtyis tarvittaessa töihin tulevaksi! Miksi perustaisit toiminimen? Millä tavalla se eroaisi nykyhommasta?
Siis mun olis tarkoitus toiminimen kautta ainakin tehdä pientä catering-hommaa. Siitä ei vaan tiedä ottaako lainkaan tuulta purjeisiinsa. Lisäksi oon aika pitkälle miettinyt semmoista ns. kotimyyntijuttua, jota ehkä lähtisin pyörittämään.

Eli suomeksi sanottuna: ei todellakaan varmaa tuloa laisinkaan.

Turkilmas
hmmm... mä luulen että työnantaja ei varmaan suostu tuohon staffpointiin jos jään hoitovapaalle. Sehän olis tietty se ihanteellisin.

Mutta toiminimellä saan kyllä tehdä hommia vaikka hoitovapaalla olisinkin. Ja mun ei tarvis tienata ku muutama satanen kuussa. Myöhemmin olen suunnitellut että voisin toiminimen kautta alkaa yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. Eli about vuoden päästä. Niin että saattaa olla että joka tapauksessa teen muita hommia tulevaisuudessa.

Lisäksi miehellä on todennäköisesti töitä vielä reilu vuosi, mutta jatkosta ei tiedetä.

Onpa hankalaa :| .

Turkilmas
Ja siis en halua että meille tulee hoitajaa tai että poika menis hoitoon. Miehen äiti vois satunnaisesti hoitaa lasta ehkä, sillä hän jää pian osa-aikaeläkkeelle.

Turkilmas
Kysynpä vielä tätä. Mietin että kysyisin josko voisin jäädä hoitovapaalle ja samalla ilmoittautua staffpointille vuokratyöntekijäksi. Eli siis tekisin töitä Tradekan myymälöissä tarvittaessa.

Mutta mitä jos ja ehkä myös kun työnantaja ei tähän suostu? Töihin en halua palata ennen kuin poika on isompi. En siis todellakaan ole valmis laittamaan häntä vielä hoitoon.

no aika hankala aihe varmaankin.

mie tekisin niin että oisin hoitovapaalla ja perustaisin sen toiminimen. enkä sanois itteeni irti. siinä sitä sitte näkis että mitenkä se oma firma menestyy. paljonhan sen eteen täytyy tehä töitä ja tuo catering-ala on todella rankka.

ookko miettiny mistä hankit tarjoilijat? astiat? kuljetukset? kuka kokkaa, tuleeko ruoka ja leivonnaiset samasta paikasta (sinulta vai mistä )?

niin joo ja mikä siulla on koulutusalana?

sori kyselyt muttaku tiiän että tuo catering-ala on tosi rankka ala ja siinä on niin miljoona asiaa mitä pitää ottaa huomioon. :ashamed: mutta sie oot tarmokas niin kyllä se ihan hyvin varmaan menee :D

Mammalomalainen
Pidä hyvä ihminen työpaikastasi kiinni! Varsinkin näinä taloudellisina aikoina vakituinen kokopäivätyö on kultaakin kalliimpi.

Miksi työnantaja ei suostu siihen, että olet hoitovapaalla, pidät nykyisen sopimuksen ja heittäisit keikkaa "omassa kaupassasi" joskus? Ei kai sitä varten tarvitse sopimusta muuttaa?

Toiminimi voi olla ihan hyvä juttu, mutta älä laske sen varaan! Omasta kokemuksesta tiedän, ettei ole tosiaan helppoa saada sitä hommaa lentoon!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

mie tekisin niin että oisin hoitovapaalla ja perustaisin sen toiminimen. enkä sanois itteeni irti. siinä sitä sitte näkis että mitenkä se oma firma menestyy. paljonhan sen eteen täytyy tehä töitä ja tuo catering-ala on todella rankka.

ookko miettiny mistä hankit tarjoilijat? astiat? kuljetukset? kuka kokkaa, tuleeko ruoka ja leivonnaiset samasta paikasta (sinulta vai mistä)?
No juu, hankala tosiaan. Siks täällä just halusinkin mielipiteitä :D.

Tuo catering on ehkä liian hieno sana sille mitä tässä ollaan kaavailtu. Mutta siis joskus, varmaan aika harvoin, voisin tehdä sapuskaa tilauksesta asiakkaille jotka ovat vuokranneet itselleen mökin. Eli siis tekisin yhteistyötä mökkivuokraajan kanssa.

Lisäks oon miettinyt just jotain myyntityötä...jotain. Niin ja siivoustyötä niissä mökeissä olis myös, todennäköisesti enemmänkin.

Tarve rahalle ei ole kuitenkaan valtaisa. Mietittiin että meidän tulotaso laskee ainoastaan muutamalla satasella. Kun siis jään kotihoidontuelle. Miehen ylennyksen ja palkannousun vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

ookko miettiny mistä hankit tarjoilijat? astiat? kuljetukset? kuka kokkaa, tuleeko ruoka ja leivonnaiset samasta paikasta (sinulta vai mistä)?
No juu, hankala tosiaan. Siks täällä just halusinkin mielipiteitä :D.

Tuo catering on ehkä liian hieno sana sille mitä tässä ollaan kaavailtu. Mutta siis joskus, varmaan aika harvoin, voisin tehdä sapuskaa tilauksesta asiakkaille jotka ovat vuokranneet itselleen mökin. Eli siis tekisin yhteistyötä mökkivuokraajan kanssa.

Lisäks oon miettinyt just jotain myyntityötä...jotain. Niin ja siivoustyötä niissä mökeissä olis myös, todennäköisesti enemmänkin.

Tarve rahalle ei ole kuitenkaan valtaisa. Mietittiin että meidän tulotaso laskee ainoastaan muutamalla satasella.
no niin. eli ei ku pistä se yritys pystyyn vaan. siinähän siulla on koko hoitovapaa aikaa käynnistää yritys ja pistää se toimimaan. ilman pelkoa siitä että tuloa ei olis enää hoitovapaan päättymisen jälkeen. ota ihmeessä se riski!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Mammalomalainen:
Pidä hyvä ihminen työpaikastasi kiinni! Varsinkin näinä taloudellisina aikoina vakituinen kokopäivätyö on kultaakin kalliimpi.

Miksi työnantaja ei suostu siihen, että olet hoitovapaalla, pidät nykyisen sopimuksen ja heittäisit keikkaa "omassa kaupassasi" joskus? Ei kai sitä varten tarvitse sopimusta muuttaa?

Toiminimi voi olla ihan hyvä juttu, mutta älä laske sen varaan! Omasta kokemuksesta tiedän, ettei ole tosiaan helppoa saada sitä hommaa lentoon!
Juu en laske toiminimen varaan. Lähinnä just toivon sitä kautta pientä lisätienestiä.

Niin mä en tiedä suostuuko työnantaja, mutta jotebkin epäilen. Kun se ei kuitenkaan ole työnantajan etu.

Yhteistyössä