Mitäs juhannussuunnitelmia?

• Viestiketjun aloittaja diipadaapa
  • Ensimmäinen viesti
diipadaapa
Olis kiva kuulla muiden juhannusuunnitelmia. Missä vietätte juhannusta ja minkälaisella kokoonpanolla?

Me lähetään miehen ja muksun kanssa mun porukoille juhannusta viettämään. Grillaillaan, käydään uimassa ja ollaan ulkona jos kelit sallii. Saadaan miehen kanssa mukavasti rentoutua kun mun vanhemmat kuitenkin pitää pojalle seuraa :)

"Piika-äiti"
Mies ja isot pojat tekevät pation. Minä ja pienet pidämme seuraa ja autamme. Rakennustyömaalla käynee väkeä ja sankoin joukoin vieraita, jotka auttavat naulaamaan ja ainakin kertovat mitä on tehty väärin, joten varmaan keittiössä on salaattibuffet, savukalaa ja herkkuja.

Sitä ylen junaohjelmaa varmaan seurataan. Veisköhän mies minut juhannustansseihin sinne patiolle, vaikka vaan parille radiosta kaikuvalle vanhalle valssille, kun se patio on valmis?

Perheen kesken lähdetään saareen...mahdollisesti ystäväperhe tulee mukaan. Tehdään ihan vaan päiväreissu, koska meno yltyy monissa paikoin vähän turhan hurjaksi lapsiperheille...ollaan ennemmin kotosalla siis illalla :)

Grillataan, oli sää mikä tahansa :)

Keittiönoita
Systerin mökille Keski-Suomeen kokoonapanolla systeri, hänen tyttärensä, minä, mun tyttäreni ja hänen puolisonsa sekä anoppinsa. En vielä tiedä, lähtevätkö 80+ vanhempani mukaan...äitini ei ole erityisen ihastunut ulkohuusseista :D

Foortti harmaana
Grillataan kotona murujen kanssa jotain herkkua,
varmaan menu on joku tän sorttinen:
pippuripihviä, maissia, salaattia, perunaa, jälkkäriks grillattuja banaaneja ja jäätelöä ja vaahterasiirappia.

"vieras"
Lapsen kanssa ajellaan eräillä juhannusjuhlilla, ehkä Mummu lähtee seuraksi. Siskon luona käydään ja siellä on tarjolla muurikkalettuja. Illan ja juhannuspäivän olemme lapsen kanssa kahdestaan. Mulla ei siis miestä asumassa kaverina. Toivon että muillekin juhannuspäiville keksitään jotain ohjelmaa lapsen kanssa, ettei tarvi sisällä monta päivää kökkiä... :)

tilastot kertoo
Mitä sitä kyselemään,perinteinen suomalainen jussi koostuu kossusta kaljasta lenkkimakkarasta puukkotappelusta kännissä autolla ajosta ja lopuksi umpihuppelissa sinne veteen...

Ei olla suuniteltu viellä mitään ihmeempää, ehkä ollaan kotona tai sitten ehkä lähetään
anopin mökille, sen näkee sitten.

Olen aattona aamuvuorossa, töiden jälkeen tulee veljeni kummityttöni kanssa grillailemaan ja saunomaan. Aamusella lähdetään uimaan ja minä jatkan matkaani sitten iltavuoroon. Sunnuntaina sitten vielä aamuvuoroon. Siinäpä se meneekin tämä juhannus tänä vuonna.

"vieras"
Yövuoroja näyttää olevan torstaista lähtien kolme kappaletta, joten juhannusyöt menee auttaessa juhannusvauvoja maailmaan. Saa nähdä jos aattona jaksaisi lähteä hetkeksi appivanhempien mökille grillailemaan.

"aamuvirkku"
no ei niin yhtään mitään. mies on töissä ja mä tuijotan sadetta kotona ikkunasta jo kolmatta vuotta. nyt on sentää poika seurava. viime vuonna nukku vielä suurimman osan päivästä.

Yhteistyössä