mitäs astioita ei saa laittaa tiskikoneeseen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
veitsiä, siis sellaisia teräviä. Tylsyvät nopeammin.
Ai mistäs se johtuu? Kyllä minä oon pessy eikä mun koneen ohjeissa ollu niistä mainintaa. Puisista ja teflonista ja muistakin oli muttei veitsistä.
En mä osaa sanoa miksi tylsyvät nopeammin mutta just ostin uuden kokkiveitsen ja paketissa luki että ei suositella konepesua. Samoin ravinteleiden köökeissä ei muistaakseni ikinä pestä veitiä koneessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
veitsiä, siis sellaisia teräviä. Tylsyvät nopeammin.
Ai mistäs se johtuu? Kyllä minä oon pessy eikä mun koneen ohjeissa ollu niistä mainintaa. Puisista ja teflonista ja muistakin oli muttei veitsistä.
Kyllä minäkin koneessa oon pessyt veitset. Meillä myös yläkorissa erillinen teline veitsille. Puisia joo ei sais pestä, mut mie oon pessy ja hyvinhän nuo on kestäny.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
veitsiä, siis sellaisia teräviä. Tylsyvät nopeammin.
Ai mistäs se johtuu? Kyllä minä oon pessy eikä mun koneen ohjeissa ollu niistä mainintaa. Puisista ja teflonista ja muistakin oli muttei veitsistä.
Niissä pesuaineissa on kai jotain rakeita tms., jotka irrottavat likaa astioista. Samalla tylstyttävät veitset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
veitsiä, siis sellaisia teräviä. Tylsyvät nopeammin.
Ai mistäs se johtuu? Kyllä minä oon pessy eikä mun koneen ohjeissa ollu niistä mainintaa. Puisista ja teflonista ja muistakin oli muttei veitsistä.
Niissä pesuaineissa on kai jotain rakeita tms., jotka irrottavat likaa astioista. Samalla tylstyttävät veitset.
No sit pitää ottaa nestemäinen käyttöön =)
 
ai
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Alkuperäinen kirjoittaja lkl:
Miksi puisia ei saa laittaa?
Varmaan siks kun ne imee niin paljon vettä ja jää enempi pesuainejäämiä, mutta kyllä minä vaan pesen ja hengissä ollaan vielä.
eihän niistä heti kuolekkaan, mutta pikku hiljaa kertyy pesuainejäämiä elimistöön jotka voi muutamien vuosien jälkeen aiheuttaa esim syöpää. Toki saa pestä mutta en pese, en halua tieten tahtoen lapselleni syöpää.
 

Yhteistyössä