Mitähän tekisi, myynkö lapsen pieneksi käyneet vaatteet vai säilytänkö?

• Viestiketjun aloittaja 1,5v
  • Ensimmäinen viesti
1,5v
Ostin alussa todella paljon vaatetta esikoisellemme. Nyt lapsi 1,5v eikä tiedä, milloin aletaan toista yrittämäänkään. Eikähän sitä tiedä, kunpaa sukupuolta tuo toinen mahdollinen lapsi sit ois.

Nyt en osaa päättää. Myynkö vaatteet vai odotetaanko seuraavaa? Vaunuja ja muita isompia en myy, mutta kannattaako nuo vaatteet myydä?

Lähes uudenveroisia ovat ja paljon on ns. merkkivaatteita. Toisaalta ei raaski, kun ovat niin söpöjä ja vielä esikoisen. :D

Mama the strange
Mä olen myynyt lähes kaikki esikoisen vaatteet pois. Joitain söpöimpiä olen säilyttänyt. En viitsi täyttää niillä kaappeja, kun uusia vaatteita tulee koko ajan lisää.
Jos joskus saan toisen lapsen niin sitten ostan uudet vaatteet.

.
mä oon säästäny ihan kaikki ja niitä on jo aivan liikaa,kokoajan tulee vielä lisää,nyt meille on toinen vauva tulossa ja sukupuolta ei tiedetä joten... hukutaan vielä noihin vaatteisiin jos tulokas on eri sukupuolta... ois pienny myydä suurin osa pois,nyt ei raaskii jos toinen tyttö tuleekin.

ap
Täytyy vielä miettiä asiaa. Tavaraahan ne vaan on ja niitä saa sitten kaupasta lisää, mikäli toinen joskus tulee. Huh, ei vaan yhtään nappaa minkään kirpputorin pito tai huutikseen laitto.

Heh, sarjassamme väärin luettua :"myynkö lapseni?" :LOL:

Mutta siis oikeaan asiaan! Mä olen kyllä myynyt pieneksi jääneet (paitsi sellaiset jotka käyvät myös pikkuveljelle sitten joskus). Muutamat rakkaimmat vaatekappaleet olen säästänyt hyvällä omalla tunnolla. Saattaisin niitä säilöä pidemmänkin aikaa (jos sitä joskus vaikka kolmannen pyöräyttäisi), muttei ole kerta kaikkiaan sellaista säilytystilaa.

miiruviiru
Mä laitoin melkein kaikki vaatteet kiertoon sukulaisille, siis sellaiset mitä huolivat ja itsekin vielä viittis lapselleen pukea. Luotan siihen että saan sitten itsekin taas kiertoon jotain vaatteita (jos siis tulee tarvetta ), ei toki tartte samoja olla, kuluuhan ne vaatteet jos monella on kun pitää pestä ja käyttää :) Ja varmaan sitten tulis ostettuakin ihanuuksia jotain taas uutta vauvaa odotellessa... meillä ei todellakaan ole tiloja säästellä pieneksi käyneitä vaatteita.

sade
Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Mä olen myynyt lähes kaikki esikoisen vaatteet pois. Joitain söpöimpiä olen säilyttänyt. En viitsi täyttää niillä kaappeja, kun uusia vaatteita tulee koko ajan lisää.
Jos joskus saan toisen lapsen niin sitten ostan uudet vaatteet.
Näin.

rumaruu harmaana
Mä myin vasta kuopuksen jäljiltä KAIKKI pienet pois, osan lahjoitin kaverille kiertoon. Tosin aloin odottaa kuopusta hetimmiten esikoisen perään ja nyt ei ole ainakaa suunnitelmissa enempää lapsia. En säilä yhtään (paitsi kastemekon ) koska muutoin hukkuisimme niihin kaikkiin ihaniin ja söpöihin, mistään ei raaskisi luopua.

Maya
Meilla on toistaiseksi kaikki vaatteet tallessa (vauva nyt kokoa 68/74). Ajattelin kayda ne lapi kunhan jaksan ja saastaa kivoimmat. Murto-osa menee sitten myyntiin tai tutuille, koska tykkaan kylla niista melkein kaikista tosi paljon ja kun niita on niin vahan aikaa kaytettykin etta ovat kuin uusia enka itsekaan ole kyllastynyt. Lisaa lapsia on suunnitelmissa, siita ei viela varmuutta etta kuinka pian (tai tietenkaan etta tuleeko ollenkaan...). Ison maaran rahaa saastan kylla jos ostan uudelle/uusille vauvoille vain muutamia uusia vaatteita ja kaytan noita vanhoja paaasiassa, aika kalliita noistakin monet olleet mutta ei niista kaytettyna paljoa saa. Melko unisexia ovat, eli sen puolesta ei ongelmaa. Lapsen kasvaessa saastan varmaan vahemman, kun yksi koko menee kauemman aikaa eli kuluu enemman.

Sita en tieda mita teen kun joskus paatetaan, etta lapsiluku on taynna. En kylla millaan raaski kaikista luopua!

Yhteistyössä