Mitähän tämä nyt on?

• Viestiketjun aloittaja Tyttönen
  • Ensimmäinen viesti
Tyttönen
Ongelmana on se,että mulla on menkat myöhässä reilun viikon verran,raskaustesti näytti negatiivista,vaikkakin raskauskin voisi olla mahdollinen,sillä harrastin suojaamatonta seksiä juuri oletetun oviksen aikaan.
Tosin lopetin reilu kk. sitte pillerit,että enpä sitten tiedä voinko olla näin pian raskaana...Taustalla kuitenkin löytyy pillereitten käyttö 3 liuskaa putkeen viimeisen puolen vuoden aikana, syynä erittäin kivuliaat kuukautiset (sairaalassa olen kipujeni takia ollut).
Ihmettelenkin tässä,että mistä mahtaa johtua päivittäinen kuvottava olo...Tätä jatkunut jo 1½ viikkoa...eilen pahoinvointia ei ollut ja tänään taas kuvottava olo tuli...Myös itkuisuutta on ollut tavallista enemmän. Janottanutkin on ja vessassakin olen ahkerasti juossut...Ja erittäin outona olen pitänyt kuvotusta kaikkea makeaa kohtaan..Olen nimittäin yleensä kohtuuttoman kova makean perään..
Kysynpä siis,että voiko kyseiset oireet johtua pillereitten lopettamisesta,vai olenko sittenkin raskaana..? Lääkäriin yritän huomenna varata ajan...

piu
Hankala tietää, nuo oireet voivat liittyä niin moneen juttuun, yleensäkin hormonaalisiin muutoksiin (raskaus mukaan luettuna). Voithan tehdä vielä uuden testin. Itselläni menkkoja ei ole kuulunut nyt kohta 2 kuukauteen, negatiivisen testin olen tehnyt... Mitään muita oireita ei ole, pillereiden lopettamisesta yli 6 kk. Kierto on ollut yleensä säännöllinen 28-30 päivää, tosin viimeksi oli n. viikon myöhässä. Viimeiset pari kuukautta ovat olleet hirveän kiireisiä ja stressaavia, joten laitan menkkojen poisjäännin sen piikkiin. Stressi kuitenkin voi vaikuttaa juuri tällä tavalla. Jos nyt joululomalla ei ala menkat, niin sitten täytyy käydä lääkärissä.

Kierto voi muuttua monen eri asian vaikutuksesta, esim. joko fyysisestä tai henkisestä rasituksesta.

Raskaaksi voi tulla heti pillerit lopetettuaan, joten sinuna ottaisin senkin huomioon. Suosittelen sen toisen testin tekemistä (tai verinäytettä).

Yhteistyössä