Mitähän tälle asialle tekis???

Mun ukko vois vaan pelata kaiket päivät tietokonneella... ja surffailla netissä ym...
Mä olen jo aika kyllästynyt siihen kun ollaan vakavasti harkinneet lasta ja koko kesän ajan mulla on ollut niin hirveesti töitä että meijän yhteinen vapaa-aika on tosi vähissä.
No sen vähäisenkin yhteisen ajan saan vain katsella ukon pelaamista.
Jotenkin heräsin tähän koko ongelmaan vasta nyt.
Just nyt fiilikset on että mä lähen käveleen jos toi jatkuu....
Tiedän, tää on sekava juttu mutta josko joku ymmärtää mitä meinaan ja osais vastata jotain...
Ollaan oltu kuitenkin yhdessä jo jotakuinkin 6 vuotta, niin ei viittis tämmösen takia hukkaan heittää sitä aikaa :/ :ashamed:

Maria1982

Mitäpä tässä muutakaan kuin PUHUKAA, ihan vakasti herättelet sen miehen siihen, kuinka vakavasti tää tulee teidän duhteeseen ja sen olemassaoloon vaikuttamaan. Eiköhän mieskin halua sinut ennen pelaamista..

M, fingers crossed

Onko miehesi töissä?
Meillä kun mies ei ollut töissä niin ei muuta tehnyt kuin vain pelasi koneella! Miehellä kun olisi ollut koko päivä aikaa siivota jne. Mutta ei..
Jälkeenpäin olen itse ajatellut ja on hänkin sanonut, että sitä kotona niin tylsistyi. Sitä sitten kulutti päivät pelaamalla.
Nyt mies on töissä ja pelaa vieläkin, mutta ei niin paljoa. Piristyi kummasti kun pääsi töihin! Nyt haluaa tehdä paljon kaikkea muutakin kuin vain illat pelata koneella.

Kyllä, mieheni on töissä ja sielläkin suurimman osan ajasta on koneen ääressä.
Yritin tuossa jokin aika sitten puhua tästä mutta se kuittas sen vaan että "joo mä yritän".
Pari iltaa sitten kateltiin leffoja yhessä ja sitten se taas jatkui.

Mä alan olla väsy tähän tilanteeseen ja välillä musta tuntuu etten edes viitti töiden jälkeen tulla kotiin vaikka olisin kuin rätti väsy töistä, kun en jaksa koko iltaa tuijottaa ukon pelaamista.

Ja kun yritän ehdottaa että tehtäis yhessä jotain niin se tiuskaa että no mitä sitte. Se on kuulemma sitten mun asia keksiä jotain tekemistä.
Lenkille tai mitään vastaavaa se ei jaksa lähtee... pitäs ilmeisesti vaan möllöttää kotona ja ihmetellä.
\|O

anli
Meillä oli aikoinaan samanlainen "ongelma". Mä kyrsiinnyin siihen ja lähdin pariksi päiväksi vanhempieni luokse sanomatta mitään. Kyllä mies huomasi ekan illan aikaan että en olekaan kotona ja soitti "mitä tämä nyt tarkoittaa?". Sanoin, että jutellaan kun tulen kotiin ja olin siis vielä seuraavan päivänkin poissa.

Kotona sitten juteltiin asiat, siis mikä kumpaakin "mättää" ja mitä voisi tehdä toisin. Yksi kohta oli just toi jatkuva pelaaminen. Se ratkesi sillä, että kaksi iltaa (klo 16 eteenpäin) viikossa tietokone pysyy kiinni ja se aika vietetään yhdessä; käydään kavereilla, syömässä, elokuvissa ja me innostuttiin pelaamaan yhdessä lautapelejä!

Maalaisäiti
Lykätkää lapsentekoa siihen saakka, että saatte asianne kuntoon! Vauva vie aina jokaiselta vanhemmalta ainakin alussa sen verran voimia, että jos teillä on ennestään jo jotain hampaankolossa, vauvan kanssa väsyneenä asia vaan paisuu. Ja varsinkin jos miehesi aikoo vauvankin tultua jatkaa tietokoneharrastustaan, huomaat pian olevasi lapsen kanssa yksin, väsynyt ja masentunut. Vauvantulo muuttaa kaiken - sekä positiivisesti että negatiivisesti.

Olen jo itsekkin miettinyt tota että lähtisin muutamaksi päiväksi pois... mutta just nyt se olisi aika luonnollista sillä mulla on loma.
Seuraavalla kerralla kun "karkaan kotoa" taidan mennessäni sanoa että "ilmottele kun sulla on taas aikaa mulle... kun olet kyllästyny vaan pelaamiseen ja voit pitää seuraavan viikon koneen kiinni."

Mutta nyt on se ongelma että mulla ei asu kuin muutama kaveri tällä paikkakunnalla... enkä kehtaisi heitä häiritä tällä meijän ongelmalla.
Tota vauva asiaa olen päättänyt lykätä.... ja uutta asuntoakin ollaan käyty kattelemassa mutta nyt tulee siihenkin stoppi.

Meillähän ukolla on kone yötä päivää auki.
Tänäänkin lähdin kaverin luo käymään illalla kun kyllästyin kattoon taas pelaamista.

Yhteistyössä