Minä tein kuopukselle vanhoista froteepyyhkeistä harsojen tilalle muotoonommeltuja vaippoja, kun ne harsot jäi esikoisella kuuden viikon iässä pieniksi. Periaatteessa itse vanhoista rievuista ompelemalla hintaa ei tule paljon mitään, kuoretkin voi tehdä itse, eikä ne ostettunakaan kovin hirveästi maksa.
Meillä on nyt käytössä Fuzzy Bunz -taskuvaippoja ehkä joku 18 kpl, niiden uutena ostaminen on nyt paljon kalliimpaa kuin meidän hankkiessamme niitä kolme vuotta sitten. Ostettiin L-kokoa esikoiselle, niin ne kävivät neljästä kuukaudesta siihen kunnes oppi kuivaksi puolitoistavuotiaana. Eli neuvoisin ostamaan kalliimpia vaippoja isommassa koossa; isommalla lapsella on jotenkin olennaisempaa liikkumisen opettelun kannalta se vaippojen laatu, pienempi voi hyvin olla isommalla ja jäykemmälläkin paketilla, kun ei kuitenkaan muuta tee kuin makaa. FB-vaippojen L koko on siis ollut meillä tosi hyvä, meni isommalla sen aktiiviajan ja olis varmaan mahtunut viel kauemminkin jos olis tarvinnut.
Luulen, että itse pikkuvauva-ajan vaipat ompelemalla ja vasta isomman vaippoihin enemmän sijoittamalla meillä on mennyt kestoiluun noin 300 euroa, kun olemme uutena kaiken ostaneet.