Mitähän mä tekisin ton ukon kans?

  • Viestiketjun aloittaja Ropsu
  • Ensimmäinen viesti
Ropsu
Se on niin rasittava, ei tee mitään pyytämättä (no, laittaa se joskus tiskit koneeseen) eikä aina pyytämälläkään. Jaksaa kyllä nurista ku on sekaasta. Lasten (11v, 6v ja 4kk) kans ei tee mitään, tuntuu että ne lähinnä häirittee sen elämää. Ryyppää kaikki vapaapäivät.

Äsken se lähti johki kaverin tyä, ei siinä sinänsä mitään, mutta miksi se saa lähtiä kummemmin kyselemättä sillon ku sattuu huvittamaan? Mä jos haluan mennä viihteelle (0-4 kertaa vuodes) niin mun pitää ensi hommata tenaville hoitopaikat ja sittekki ukko on naama vinos, ku ilmeisesti sen mielestä mä en sais käydä missään. Eli käytännös en enää pääse meneen ku kolmelle on aika vaikia saada hoitopaikkaa.

Jos mä meen noitten vanhempien lasten kans johonkin mihin tota pienintä ei voi/viitti ottaa mukaan, niin mun pitää sille hommata hoitopaikka. Siis vaikka ukko on tyhjänpanttina kotona. Tai kai mä voisin vauvan sille jättää, mut en halua. Pari kertaa on ollu pakko ku on ton 6v:n kans tullu yllättävä lähtö päivystykseen. Tokalla kerralla soitin sairaalasta kotia ja vauva huusi taustalla ja siinä keskustelus mulle selvis että ukko on jättäny sen yksin huutamaan.

Kai mä tohon kysymykseen vastauksen tiedän jo itekki...Mut vastakkaa ny teki!
 
pöhkö
Alkuperäinen kirjoittaja mamma1986:
onko jollain muullankin asiat noin.. oon aina kuvitellu olevani ainut jolla asiat noin perseellään..
Eroisin vaikka heti mutta äijä ei älyy lähtee vaikka pyydän.. kun en kuulemma oo tosissani.
Joopa... selityksen makua... Kyllä älyy lähtee jos TOSISSASI pyydät!!!! Ja ainahan on se vaihtoehto et pakkaat kamas ja häivyt itse.
 
siis
Miten niin tarvii ottaa lapset mukaan ja hommata lapsenvahti? Sanot suoraan miehellesi että olet menossa silloin ja silloin että katsoo lapsia. Ihan suoraan. Sitä kieltä ne ymmärtää ja tuskin kieltäytyy tehtävästä. Ja jos olisin sun mies ihmettelisin suureesti tuota en halua jättää vauvaa. Tuntuu että itse olet tilanteen aiheuttanut ja teet ison ongelman. Kumpikin menette vuorollaan ja sitten kun lapset hoidossa vietätte laatuaikaa. Piste.
 
Ropsu
mut vedin ne sit pois kun se sai puhuttua mut ympäri. Tää tapahtu jotain kolme vuotta sitte... Aina jos otan asian esille niin vähän aikaa menee paremmin, mut ei se paria viikkoa kauempaa kestä. Ja vain ton yhden kerran on keskusteltu asiasta, muullon se on menny niin että mä puhun ja ukko on taitavasti sen näkönen et ei kuule eikä nää mitään. Yleensä vielä lähtee kesken pois. Kuitenkin siis sitte vähän aikaa käyttäytyy "paremmin".

Lapset vaan ei eron jälkeen taida isäänsä juuri nähdä, sen takia toi päätös tuntuu vaikeelta. Ja kuka sitte huoltais mun auton?!? (Eli auton huoltamiset kyllä hoitaa)
 
vieras
No ei sitä miestä heti jättää tarvitte, puhut sille asiat selkeästi ja sanot, että lapset on yhtä paljon sen, kuin sunkin. Ja vastuu on myös jaettava ja sun on saatava myös omaa aikaa.
Jos haluat, voit uhata erolla, olethan lähes yksinhuoltaja nyt jo. Jo smies ei halua muuttua, niin omapa on menetyksensä!
 
Ropsu
niin ukko ryyppäis silti. En tosiaan jätä niitä kännisen hoiviin.
Ja en halua vauvaa jättää koska jos se alkaa itkeä niin ukko jättää sen YKSIN itkemään, siis sillon kun olin sairaalas ton keskimmäisen kans niin vauva oli täälä jotain tunnin itkeny yksin.
Joo, että itte oon sen aiheuttanu....
 
Ropsu
Puhuttu on, mut ku se ei kommentoi mitään! Ja tosiaan pari viikkoa sit menee paremmin ja sit taas entiseen malliin.

Onhan se ny p*rkele ku mä tulin hakeen tukea eropäätökselle ja sitte te sanotte että älä eroa!!!

 
vieras
Meillä täysin sama tilanne. Olen totaalisen kyllästynyt olemaan myös miehen äiti ja katsomaan sen hapanta naamaa.
Olen päätynyt eroratkaisuun ja muutan kesällä lasten kanssa pois.
Saas nähä mitä tuo mies siitä tuumaa, mutta enää en vuosiani hänen kanssaan aio tuhlata! Helpompaa olla lasten kanssa keskenään kuin stressaantua tuosta miehestä.
Suosittelen sinulle samaa ratkaisua, ehdottomasti!
 
Ropsu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen totaalisen kyllästynyt olemaan myös miehen äiti ja katsomaan sen hapanta naamaa.
quote]

Sä osasit sanoa ton huomattavasti lyhyemmin ja ytimekkäämmin ku minä.
Kai se täytyy nyt sitte vaan repäästä ja hakea ero. Ottaa vaan etukäteen nuppiin ku se osaa olla sitte niin surkee että tuntee ittensä tosi paskamaiseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ropsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen totaalisen kyllästynyt olemaan myös miehen äiti ja katsomaan sen hapanta naamaa.
quote]

Sä osasit sanoa ton huomattavasti lyhyemmin ja ytimekkäämmin ku minä.
Kai se täytyy nyt sitte vaan repäästä ja hakea ero. Ottaa vaan etukäteen nuppiin ku se osaa olla sitte niin surkee että tuntee ittensä tosi paskamaiseksi.
Joo, toi tulee olemaan tuttua meilläkin. Iteppähän on valintansa tehny. mahdollisuuksia olen antanut ja jos ei toinen niitä ole osannu käyttää oikein ja ottanu mistään opikseen ni eihän se auta ku erota!
Ei kenenkään, edes minun ole pakko katsoo tällästä menoa!
 
argh!
mullekkin miten saan ukon lähtemään. Mulla ei ole voimia etsiä uutta kämppää työkin vaaisivat melkoisen järjestelyn. Ja apua en saa mistään. Talouskin on niin kuralla, että taitais lopahtaa totaalisesti eron myötä.
Tosissaanhan tuo ei mun eropuheita ota. Oon muutaman kerran lähtenykin, mutta tullut sitten takaisin muutaman tunnin päästä, kun pahin kiukku haihtunut.
Sitten vielä lapset se uhkaa pitää ne vaikka ei juurikaan nää vaivaa niiden vuoksi. esim. ruuan antaminen on uskomattoman työlästä. Ja tietenkin lapset haluais mun kans olla.
 
Miettikääs nyt haluatteko tosissanne erota vai roikkua huonossa suhteessa. Yh:na on raskasta, mutta olisi yksi huollettava vähemmän, eikä tarvitsisi miettiä ukon tekemisiä/tekemättä jättämisiä. Yleensä äiti saa lähihuoltajuuden, etenkin jos ei mitään mielenterveys- tai alkoholiongelmaa ole. Ukot voi uhata vaikka mitä, mutta toteuttaako ne, on eri asia.

Potkikaa ne saamattomat ukot pellolle, maailmassa on parempiakin miehiä olemassa!
 
Ropsu
Mun laskelmien mukaan mä taloudellisesti pärjäisin paremmin eron jälkeen.
En kyllä osaa sanoa miten toisen sais lähtemään jos se ei halua...
Ite oon ajatellu kattella uuden kämpän, asukoon toi ukko missä tykkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ropsu:
Mä oon niin onneton nysväri etten mä varmaankaan mitään uutta miestä koskaan löydä, mutta taitaa olla parempi olla yksin ku ton kans.
Niin mäkin luulin, etten uutta löydä. Nykyiseen tutustuessani pidin tärkeämpänä luonnetta kuin ulkonäköä. Mutta oikeassa olet, parempi yksin kuin huonossa suhteessa.
 

Yhteistyössä