Mitähän lapselle kerrotaan, jos biologinen isä ei ole tiedossa?

  • Viestiketjun aloittaja kyselevä
  • Ensimmäinen viesti
kyselevä
Mieltäni tässä vaivaa sellainen asia, että mitä lapselle kerrotaan "isästä", jos isää ei ole edes tiedossa? Jos esim. lapsi on keinohedelmöityksellä saanut alkunsa, tai isäehdokkaita on useampi ettei äitikään tiedä kuka on oikea isä? Mitä sellaisille lapsille kerrotaan isästä??
 
vieras
Miksi ap tällästä miettii...?

Eiköhän siihen kysymykseen ole niin monta vastausta kuin on tapauksiakin?
Eiköhän jokainen perhe mieti asian omalta kohdaltaan oikeaksi,ei siihen toiset voi eikä kuulukaan vaikuttaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ap tällästä miettii...?

Eiköhän siihen kysymykseen ole niin monta vastausta kuin on tapauksiakin?
Eiköhän jokainen perhe mieti asian omalta kohdaltaan oikeaksi,ei siihen toiset voi eikä kuulukaan vaikuttaa.
Siksi mietiskelen, koska eräs tuttavani odottaa lasta, ja hän on sellainen vähän kaikkia höyläävää tyyppiä, eikä hän siis ollenkaan tiedä kenen se lapsi on. Hän ei kuulemma halua itsekään sitä tietää, että kenen se on. Mietin vaan että mitähän tämmöisissä tapauksissa lapselle kerrotaan, onkohan kellään tuttavapiirissä vastaavanlaisia tapauksia?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ap tällästä miettii...?

Eiköhän siihen kysymykseen ole niin monta vastausta kuin on tapauksiakin?
Eiköhän jokainen perhe mieti asian omalta kohdaltaan oikeaksi,ei siihen toiset voi eikä kuulukaan vaikuttaa.
Siksi mietiskelen, koska eräs tuttavani odottaa lasta, ja hän on sellainen vähän kaikkia höyläävää tyyppiä, eikä hän siis ollenkaan tiedä kenen se lapsi on. Hän ei kuulemma halua itsekään sitä tietää, että kenen se on. Mietin vaan että mitähän tämmöisissä tapauksissa lapselle kerrotaan, onkohan kellään tuttavapiirissä vastaavanlaisia tapauksia?
no sanotaan et äippä antaa kelle vaan...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ap tällästä miettii...?

Eiköhän siihen kysymykseen ole niin monta vastausta kuin on tapauksiakin?
Eiköhän jokainen perhe mieti asian omalta kohdaltaan oikeaksi,ei siihen toiset voi eikä kuulukaan vaikuttaa.
Siksi mietiskelen, koska eräs tuttavani odottaa lasta, ja hän on sellainen vähän kaikkia höyläävää tyyppiä, eikä hän siis ollenkaan tiedä kenen se lapsi on. Hän ei kuulemma halua itsekään sitä tietää, että kenen se on. Mietin vaan että mitähän tämmöisissä tapauksissa lapselle kerrotaan, onkohan kellään tuttavapiirissä vastaavanlaisia tapauksia?
no sanotaan et äippä antaa kelle vaan...

Tuskimpa lapselle sanotaan tuollaista vastaukseksi kun hän alkaa isästään kyselemään?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kun olette tän ratkaisseet, voitte ratkaista seuraavan.... Mitä sanotaan lapselle, jonka isä kyllä on tiedossa, mutta isällä ei ole kiinnostusta tavata lastaan?
Tämä on kanssa aika paha juttu, aika inhottavaa on varmasti sanoa lapselle että isäsi ei halua olla sinun kanssa tekemisissä. Tulee varmaan sellainen olo lapselle että mitähän vikaa hänessä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kun olette tän ratkaisseet, voitte ratkaista seuraavan.... Mitä sanotaan lapselle, jonka isä kyllä on tiedossa, mutta isällä ei ole kiinnostusta tavata lastaan?
Tämä on kanssa aika paha juttu, aika inhottavaa on varmasti sanoa lapselle että isäsi ei halua olla sinun kanssa tekemisissä. Tulee varmaan sellainen olo lapselle että mitähän vikaa hänessä on?
kantsis ehken muotoilla assii silleen ett isä ei ymmärrä mitä menettää ku ei oo siun kans tai jottain sen suuntaista.. Onneks ei ite oo tarvinnu ainakaa toistaseks miettiä tämmösiä omalla kohalla :| Ihan riittävän tuskasta on töissä kattoo vierestä lapsia keilä näitä ongelmia :/ jaksuja ketkä joutuut painimaan assiin kans :hug:
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja kyselevä:
Mieltäni tässä vaivaa sellainen asia, että mitä lapselle kerrotaan "isästä", jos isää ei ole edes tiedossa? Jos esim. lapsi on keinohedelmöityksellä saanut alkunsa

Eräs tuttu sinkkuäiti on kertonut lapselleen jotenkin näin:" Äiti halusi sinut (=lapsen) niin kovasti eikä ollut ketään sopivaa sinulle isäksi niin lääkäri antoi äidille vauvansiemeniä että äiti sai sinut..."
 
XXS
Kun olin alaluokilla koulussa, luokkakaverini kertoi isänsä kuolleen kauan sitten. Tuntui tosi vaikealta kuunnella hänen juttujaan tästä isästä, kun tiesin että hänen äitinsä ei todellisuudessa edes tiennyt, kuka lapsen isä todella oli. itse kuulin sattumalta asian äidiltäni ja kyselin siitä sitten tietysti tarkemmin.
Voi vaan kuvitella, mikä järkytys tälle tytölle on ollut, jos/kun asian oikean laita on selvinnyt.
 
vieras
Meillä on poika "vieraasta" eli siis luovutetusta siittiöstä. Mutta silti hänellä on isä vaikkei biologinen, ketään muuta isää hänellä ei ole. Ja on ihan oikea isä.
Ja hälle kerromme niin että halusimme sinut niin kovasti eikä voitu saada sinua ilman toisen ihmisen apua. Hän on antanut solun jotta sinä synnyt.
Tai jotenkin tällä tapaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä on kanssa aika paha juttu, aika inhottavaa on varmasti sanoa lapselle että isäsi ei halua olla sinun kanssa tekemisissä. Tulee varmaan sellainen olo lapselle että mitähän vikaa hänessä on?
Niih.. Meillä kuopus sanoi eilen, ettei enää aio soittaa iskälle, kun se kuitenkin sanoo ei.
:snotty: anteeks,meinas tulla itku..tuli mieleen se kun mun äiti esti mun ja isän tapaamiset valehtelemalla ja luulin ettei isä halua mua luokseen.
Tiedän tuon fiiliksen :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juup:
No mitä sanotaan lapselle jonka äiti ei anna lasten tavata isäänsä. Äiti esim. keplotellut tapaamiskiellon, joka on todellisuudessa täysin perusteeton?
niille sanotaan että sun isäs ei halua nähdä sua enää!!sitten vuosien päästä tää kusetus tulee ilmi,äidin ja lapsen välit menee kokonaan ja sit isä kuolee ja lapselle jää pelkkä tyhjiö ja ikäväisää jonka kanssa ei koskaan saanu olla!! :snotty: *vollotus*

näin siis kävi mulla..en anna ikinä äidille anteeks ja siä kuoli 2kk sitten,kerettiin vajaa vuosi olemaan ´taas yhdessä,ja sekin aika meni tutustumiseen.

*vollotan väjän vielä lisäääää*
 
jaa-a
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Kun olin alaluokilla koulussa, luokkakaverini kertoi isänsä kuolleen kauan sitten. Tuntui tosi vaikealta kuunnella hänen juttujaan tästä isästä, kun tiesin että hänen äitinsä ei todellisuudessa edes tiennyt, kuka lapsen isä todella oli. itse kuulin sattumalta asian äidiltäni ja kyselin siitä sitten tietysti tarkemmin.
Voi vaan kuvitella, mikä järkytys tälle tytölle on ollut, jos/kun asian oikean laita on selvinnyt.
Ehkä tuo nyt oli vaan ihmisten juoruilua ( luulivat siis taas tietävänsä paremmin, niinkuin ihmiset aina ), ja oikea totuus oli tosiaan se, että isä oli kuollut...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juup:
No mitä sanotaan lapselle jonka äiti ei anna lasten tavata isäänsä. Äiti esim. keplotellut tapaamiskiellon, joka on todellisuudessa täysin perusteeton?

Näin äärimmäisen harvoin käy, yleensä tapaamiskieltoa 100% ei saa, vaikka olisi syytäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juup:
No mitä sanotaan lapselle jonka äiti ei anna lasten tavata isäänsä. Äiti esim. keplotellut tapaamiskiellon, joka on todellisuudessa täysin perusteeton?

Näin äärimmäisen harvoin käy, yleensä tapaamiskieltoa 100% ei saa, vaikka olisi syytäkin.
paitsi jos se äiti puhuu pskaa lastikseen..käyttää lasta välineenä..väittää lapsen sanoneen ettei halua mennä isälleen..näin meillä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kun olette tän ratkaisseet, voitte ratkaista seuraavan.... Mitä sanotaan lapselle, jonka isä kyllä on tiedossa, mutta isällä ei ole kiinnostusta tavata lastaan?
Ite olen juuri tälläinen "tapaus". Isä on ollut tiedossa alusta saakka (ja äitini on minulle sanonut kuka hän on), mutta isäni ei ole halunnut kuulua minun ja äitini elämään. Nyt kuitenkin yli 25v. jälkeen hänellä alkaa omatunto ilmeisesti soimata ja tahtoisikin tutustua minuun. Toisaalta olen hyvin katkera, että miksi vasta nyt. Mutta kuitenkin ajattelen myös häntä.. Olenkin heittänyt pallon hänelle, eli hän saa tulla tutustumaan minuun ja lapsiin milloin vain haluaa. Toivotaan että se aika koittaisi pian. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juup:
No mitä sanotaan lapselle jonka äiti ei anna lasten tavata isäänsä. Äiti esim. keplotellut tapaamiskiellon, joka on todellisuudessa täysin perusteeton?

Näin äärimmäisen harvoin käy, yleensä tapaamiskieltoa 100% ei saa, vaikka olisi syytäkin.
paitsi jos se äiti puhuu pskaa lastikseen..käyttää lasta välineenä..väittää lapsen sanoneen ettei halua mennä isälleen..näin meillä

Yleensä kuitenkin näin äärimmäisessä kiellossa tarvitaan todisteita.

Tiedän tapauksia, joissa isät ovat keksineet äivan päättömiä juttuja äidin kiusaksi, ja myöhemmin jopa myöntöneet asian. Ja jos tuollaisia pääsisi oikeuteen, olisi hankala todistella mitään, sana toisen sanaa vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja kyselevä:
Mieltäni tässä vaivaa sellainen asia, että mitä lapselle kerrotaan "isästä", jos isää ei ole edes tiedossa? Jos esim. lapsi on keinohedelmöityksellä saanut alkunsa

Eräs tuttu sinkkuäiti on kertonut lapselleen jotenkin näin:" Äiti halusi sinut (=lapsen) niin kovasti eikä ollut ketään sopivaa sinulle isäksi niin lääkäri antoi äidille vauvansiemeniä että äiti sai sinut..."
Tää on mun mielestä hyvä, ei siinä ole mitään niin monimutkaista kun oikeen miettii. Jos alkaa liian monimutkaisesti selittämään ja tarjoilemaan lapselle valmiita tunteita, esim. pahoittelee asiaa vaikka lapsi ei ole ilmaissut mielipahaa asiasta.. Ei sekään ole hyvä homma. Tuo on huomattavasti vaikeempi selittää että isä on tiedossa muttei halua nähdä lastaan.. :(
 

Yhteistyössä