Mitähän kohtauksia saan yöllä? Pahoinvointia ja hikoilua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vv

Vieras
Olen tässä n. 3 kuukauden sisällä saanut neljä inhottavaa "kohtausta" yöllä. Eli herään ihan yhtäkkiä, kun on toooodella huono olo. Tuntuu, että oksennus tulee. Olen myös ihan hikinen. Kun herään pahaan oloon, vähennän vaatetta ja hengittelen hetken aikaa. Olotila menee nopeasti ohi. Koko tilanne kestää vain muutaman minuutin. Pian tulee kylmä, kun hiki alkaa hälvetä. Toissayönä oli taas tuollainen kohtaus ja alan jo huolestua mistä on kyse.

Kokemuksia tai arvailuja?

No itseasiassa on. Mutta voiko paniikkikohtaus tulla yöllä ja herättää kesken unien?

Ainakin minut herätti pari kertaa kun olin pahimmassa jamassa.

Lääkärihän minä en ole, kannattaa siksi käydä otattamassa just noi kilpirauhasarvot sun muut.
Mahavaivat saa kanssa tuollaista aikaan- tämäkin ihan omaan kokemukseen pohjaten ruuansulatusvaivastani, joka aiheuttaa helvetillisen närästyksen ja todella pahan olon.

Mulla kanssa välillä tuollaista, ei närästä, en kärsi paniikkihäiriöstä ja kilpirauhasarvot on normaalit, ajattelen sen johtuvan "yliväsymyksestä" koska muistan joskus teininä kun tuli liika valvottua tulin todella huonovointiseksi ja siihen auttoi uni.

Niin minulla on myös väljä mahaportti ja kärsin närästyksesta, yöllä herään toisinnaan tosi huonoon oloon ja oon ite huomannu et jos on stressia tai väsymystä niin ne lisää noita pahoinvointi kohtauksia yöllä! Kilpirauhasen vajaatoiminnassa esiintyy hikoilua yöllä!

Itselläni taas on aina iltaisin ennen nukkumaan menoa sellainen huono-olo ja hiki kaatuu päältä-kohtaus. Minun tuo "kohtaus" saattaa myös johtua että stressaan oksentamista (minulla on emetofobia) Mutta tuohon sinun ongelmaan. Saattaa johtua siitä että jos sinulla on huolia ja stressaat itseäsi seuraavalla päivällä tietämättäsi. Yöllä saatat olla levoton muttet itse tajua sitä.

Heräsin yöllä jälleen pahoinvointiin ja sellaiseen kummalliseen oloon ja aloin googlettamaan. Muutkin siis näköjään saa tälläisiä kohtauksia. Onko kukaan käynyt asiasta lääkärin pakeilla? Mulla noita kohtauksia tulee joskus myös päivisin...

Yhteistyössä