Mitä yleisiä suosituksia jätät sitten itse noudattamatta? (vauvanhoidosta)

Yleisiä odotuksia ovat kai se vauvan oma sänky ja se, että vauvat menee viimeistään yhdeksältä nukkumaan. Ja moni on sitä mieltä, että parempi olisi hoidossa kuin kotona.

Ja pitääkö lasten juoda nykyään rasvatonta maitoa? En taida sitten edes tietää niitä suosituksia, että pitänee olla vaiti.

vieras
Mä annan piutpaut sille, että vauvan kuuluu nukkua aina omassa pinnasängyssään tai vaunuissa. Kaikki vauvalehdet (mukaanlukien tämä uusin Kaksplus) vain toitottavat tätä yksipuolista näkemystä, jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mä teen niin, mikä tuntuu luonnolliselta ja miten suurimmassa osassa muualla tehdään, eli: mun vauva nukkuu aina vieressä! Ei yöitkuja.

bb
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
-Meillä 1v poitsu juo äidinmaidon lisäksi luomukevytmaitoa, ei rasvatonta
-ei käytetä hammastahnaa pojalla vielä, saati sitten xylitoltabletteja tms

...täytyy miettiä muita...
Mitä sitten pitäisi juoda? Meilläkin melkein yksivuotias on siirtymässä korvikkeesta luomukevytmaitoon ja neuvolassakin suosittelivat kevytmaitoa.

Hammastahnaakaan ei käytetä koska se kahden hampaantyngän pesemiseen olisi ihan turhaan ja minusta hammastahanaa ei muutenkaan tarvitse käyttää ennen kuin lapsi ymmärtää ettei se ole syötävää.

Meillä lapsi nukkuu kahdet päiväunet vaikka neuvolan mielestä voisi jo siirtyä yhtiin. Muita ei tule mieleen kun meillä on onneksi niin ihana terveydenhoitaja ettei tuputa mitään neuvoja koko aikaa.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä annan piutpaut sille, että vauvan kuuluu nukkua aina omassa pinnasängyssään tai vaunuissa. Kaikki vauvalehdet (mukaanlukien tämä uusin Kaksplus) vain toitottavat tätä yksipuolista näkemystä, jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mä teen niin, mikä tuntuu luonnolliselta ja miten suurimmassa osassa muualla tehdään, eli: mun vauva nukkuu aina vieressä! Ei yöitkuja.
Tuo on meilläkin ihanaa, vauva ei oikeestaan ikinä itke yöllä. Ja päivätkin kulkee liinassa joten harvemmin nälkäänsä ehtii itkemään.

pööh
mä taas noudatan suosituksia, tottakai ajattelen lapseni parasta...
Et ajattele, koska et ajattele lapsesi yksilöllisyyttä.

Ajattelen lapseni parasta senkin kustannuksella että käsitykset ei vastaa yleisiä suosituksia.

vieras
En muista antaa D-vitskua joka päivä, 9kk ikäinen saa jo "herkkuja" , lapset juo joskus samasta mukista/pullosta(siis pullon suusta) aikuisten kanssa, hampaita ei pestä aamuisin lapsilta, kaikki ovat nukkuneet ulkona yli -15 pakkasessa, nuo nyt ainaki...

th
mä taas noudatan suosituksia, tottakai ajattelen lapseni parasta...
Ihan kiva jos joku jaksaa =)

mutta, ei minunkaan lapsuudessani mitään kieltoja ollut tai rajoituksia ja ihan terveitä aikuisia on tullut. Nykyaikaan kuuluu suositusten jakaminen, ehkä vähän liikaakin,

hmm
Ja on yksi lapsi? eikä uutta tulossa? Täällä kun on niitä aloituksia aika-ajoin, et lapsi ei opi nukkumaan omaan sänkyyn tai äiti ei saa lopetettua imetystä tai -... siis ihan asioina vaan. Mulle on ihan sama miten kukakin tekee, kunhan tässä pohdin tätäkin puolta, et ymmärretäänkö asioiden toinen puoli?

vieras
Vauvamme nukkuu omassa sänyssä - ei yöitkuja koskaan meilläkään.

Yhteistyössä